bmwe60525d Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 (endret) Hei, vurderer å kjøpe en 335d, mulig dette er feil plass å spørre på, men lurer på om det er noen her som kan gi meg en pekepinn på hva det vil koste i måneden i forsikring på en 335d e92. Kan tro det er mye dyrere enn feks 535d E60 enn e92. Endret Mai 24, 2022 av bmwe60525d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 Hvor langt er ett tau? Dette er det ingen fasit på. Mange faktorer som spiller inn StigJ, Olaandref og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 (endret) Er jo bare å gå inn på en forsikring side å skrive inn informasjon om deg og bil, samt kjøre lengde og hvilke type forsikring du ønsker så får du svare dit. Er jo ingen her inne som kan finne det ut for deg? Da må du oppgi person nr og navn men det anbefaler jeg ikke Endret Mai 21, 2022 av Snagg30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe60525d Skrevet Mai 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 21, 2022 Joda absolutt, men når jeg hører folk som må ut med 3-4 lapper i mnd blir jeg helt svimmel. Dette er fullkasko da. Ville bare høre om det var noen snille sjeler her som ville dele hva de gir i mnd og med hvor mye bonus. Om du kjører 12 eller 14 tusen i året har vel fint lite å si for sluttsummen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 1 minutt siden, bmwe60525d skrev: Joda absolutt, men når jeg hører folk som må ut med 3-4 lapper i mnd blir jeg helt svimmel. Dette er fullkasko da. Ville bare høre om det var noen snille sjeler her som ville dele hva de gir i mnd og med hvor mye bonus. Om du kjører 12 eller 14 tusen i året har vel fint lite å si for sluttsummen. Igjen veldig vanskelig å si, vi er alle forskjellige og derfor er forsikringen sjeldent helt lik. Anbefaler å sjekke med forsikring selskap, men bilene du nevner har vell en del statistikk på seg noe som gjør den dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 Det er en del faktorer som avgjør prisen, alder på sjåfør, bonus nivå, hvor du bor osv.. mye rabatter ute å går også via fagforeninger, klubber og mye annet. Tipper du ikke er veldig gammel siden du spør om dette så kan fort koste 20-30.000 å forsikre en slik bil. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 Jeg hadde en Model 3 jeg betalte rundt 1100kr/mnd for, med 75% bonus, han 20-åringen som som kjøpte den av meg måtte ut med rundt 3k i måneden, han hadde vel rundt 50% bonus. Hvis du er "ungdom" og skal ha fullkasko på en BMW med 300hk så er du helt sikkert i det samme området. Du taper ingenting på å skrive inn dine tall i kalkulatoren hos forsikringsselskapet, så du bør kanskje bare gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 21, 2022 Share Skrevet Mai 21, 2022 Vist forsikringsutgiftene er til å stusse på så er det kanskje en bil du ikke har råd til å eie? Det du betaler i forsikring er ofte småpenger imotsetning til hva det koster å drifte en eldre bmw å diskutere å sammeligne forsikringer er håpløst, det er så my som spiller inn at alle får forskjellig pris nesten uansett sveigis, Marius2002 og E.C. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mai 22, 2022 Share Skrevet Mai 22, 2022 Beste er å ta ringerunden og få tilbud, når du har tilbudene ringer du på nytt og ser om du kan få presset prisen litt ned. Har inntrykk av at det alltid er litt å gå på der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mai 22, 2022 Share Skrevet Mai 22, 2022 (endret) Jeg ligger på rundt 18000,-/år for min 2018 f31 335d med fullkasko. Inkludert trafikkavgift til staten. Data: - Voksen i 30 åra. -75% bonus 5 år - ikke garasje - liten norsk by - ingen sjåfør under 23 år - 25000km kjørelengde Det gir kanskje en pekepinn på hvor landet ligger. For meg er utslaget på kjørelengde. Endret Mai 25, 2022 av smashy fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe60525d Skrevet Mai 24, 2022 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2022 Takk for svar. Nei jeg sitter ikke her å forventer at jeg skal betale akkurat like mye/lite som alle andre her men jeg lurte bare på om noen hadde erfaringer å dele. Så takk for det @smashy Og nei, prisen på dette avgjør ikke om jeg kjøper en 335 eller ei. Mulig jeg formulerte spørsmålet mitt i posten her, vet at slike biler er dyre å ha/bruke/vedlikeholde og er fullt forberedt på det og har helt klart råd til det.. Så bare for meg at en e60/61 sikkert er billigere i mnd enn en e92. Og det er helt sikkert fordi det er mye mer statistikk på 3seriene og da tenkte jeg det kanskje var steindyrt for "alle" og ikke bare 18åringene med ferskt førerkort. Mulig dette bare gjelder M3/M5 for de er vissnok en del dyrere å forsikre for de fleste såvidt jeg vet. Men jeg får ta en sjekk med forsikringsselskapet Må jo være lov å spør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 24, 2022 Share Skrevet Mai 24, 2022 Klart det er lov å spørre, men som du selv er inne på så er det kanskje bedre med spørsmål av typen "noen som har hatt både 535d og 335d av ca. samme årgang som vet om den ene er dyrere i forsikring enn den andre?". Hvis man ikke har så mange andre referansepunkter enn biltype og bonusprosent så gir gjerne en kalkulator på nett like bra estimat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Mai 24, 2022 Share Skrevet Mai 24, 2022 (endret) Kalkulatorer på nett gir jo et bundet tilbud fra forsikringsselskapet, så de er 100% korrekte. Kan ta min 2017 330e som eksempel (jeg sjekket en e92 335d samme tid når jeg sjekket 330e`n jeg endte opp med å kjøpe, så vet de ligger ca i samme pris, gjorde hvertfall det for meg). Jeg var under 23 når jeg kjøpte bilen, å når jeg la inn på IF sin kalkulator 60% bonus (siden det er start bonus på de aller fleste selskap, er bare tryg som av en eller annen merkverdig grunn har 40%) 12 000km i året, 6000 i egenandel, fullkasko med motor og drivverk forsikring med fører under 23 så ble det 33 000 i året. For pappa som har 75% bonus over 5 år så ble det 11 000KR i året (det da med 12 000km, 4000kr i egenandel også med fører under 23), så jeg lot bare pappa "eie" den bilen på papiret jeg. Så eier jeg Auris`n hannes i stedet for å bygge bonus mye billigere. Blir spennende å se hva prisen blir på den nye bilen jeg skal ha nå som jeg selger 330e`n haha. Endret Mai 24, 2022 av MagnusAG99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smashy Skrevet Mai 24, 2022 Share Skrevet Mai 24, 2022 1 hour ago, bmwe60525d said: Takk for svar. Nei jeg sitter ikke her å forventer at jeg skal betale akkurat like mye/lite som alle andre her men jeg lurte bare på om noen hadde erfaringer å dele. Så takk for det @smashy Og nei, prisen på dette avgjør ikke om jeg kjøper en 335 eller ei. Mulig jeg formulerte spørsmålet mitt i posten her, vet at slike biler er dyre å ha/bruke/vedlikeholde og er fullt forberedt på det og har helt klart råd til det.. Så bare for meg at en e60/61 sikkert er billigere i mnd enn en e92. Og det er helt sikkert fordi det er mye mer statistikk på 3seriene og da tenkte jeg det kanskje var steindyrt for "alle" og ikke bare 18åringene med ferskt førerkort. Mulig dette bare gjelder M3/M5 for de er vissnok en del dyrere å forsikre for de fleste såvidt jeg vet. Men jeg får ta en sjekk med forsikringsselskapet Må jo være lov å spør Null problem. Har sett ei dame som annonserer at hun er forsikringsagent på F30 kjøp og salg / bimmers of Norway på Facebook. Kan være verdt å sjekke ut også. De pleier å ha et lite handlingsrom. 58 minutes ago, MagnusAG99 said: Kalkulatorer på nett gir jo et bundet tilbud fra forsikringsselskapet, så de er 100% korrekte. Kan ta min 2017 330e som eksempel (jeg sjekket en e92 335d samme tid når jeg sjekket 330e`n jeg endte opp med å kjøpe, så vet de ligger ca i samme pris, gjorde hvertfall det for meg). Jeg var under 23 når jeg kjøpte bilen, å når jeg la inn på IF sin kalkulator 60% bonus (siden det er start bonus på de aller fleste selskap, er bare tryg som av en eller annen merkverdig grunn har 40%) 12 000km i året, 6000 i egenandel, fullkasko med motor og drivverk forsikring med fører under 23 så ble det 33 000 i året. For pappa som har 75% bonus over 5 år så ble det 11 000KR i året (det da med 12 000km, 4000kr i egenandel også med fører under 23), så jeg lot bare pappa "eie" den bilen på papiret jeg. Så eier jeg Auris`n hannes i stedet for å bygge bonus mye billigere. Blir spennende å se hva prisen blir på den nye bilen jeg skal ha nå som jeg selger 330e`n haha. Det var en smart løsning 🙌 MagnusAG99 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå