Gå til innhold

Vurderer i3 - hva ser man etter?


F25x3
 Share

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, F25x3 skrev:

Noe stor forskjell på disse to? Harman kardon i en av bilene ser jeg. 

BMW i3 | FINN.no

BMW i3 | FINN.no

Ser svært likt ut, den ene hadde soltak. Det kom som ikke som standard på Fully Charged fra 2020. Samtidig hadde den med soltak også H/K.

Edit: Like bra og billig i3S:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=269699699

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første til 319k, var faktisk nøyaktig kjøpesummen for vår helt nye og (forløpig) siste FC i3, kjøpt Mars 2020. I3 prisene har klatret opp, som mye annet.
Slik at jeg tenker det er en balansegang mellom pris/alder/objekt, så avgjør du hvor den linjen går.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Overheating''😲
Hvordan skal BMW fikse det på oppgradering? De har begge fysisk kun én ''vifte''!
Enten kjøler den batteriet eller så kjøler / varmer den kupeen!

Det var hovedgrunnen til at jeg ikke kjøpte verken i3, og nå  denne ferske test av  i4, underbygger mistanken da jeg solgte 650'n.
(.. glem ikke de elendige setene i i3. .skrekk & gru)


Er på let etter ''noe'' og jeg blir svært provosert over bruktbil prisene på de nyere (1-2 år) kontra nybil pris.
Akkurat nå er det diesel MB😲 jeg sikler på.... 
Kanskje jeg blir uten bil en stund.  ''se markedet an'' til våren...? 

Bor midt i sentrum og bil er kun en luksus. Det var derfor jeg reflekterte meg frem til at  i3 kunne vert en ''ventepølse''.
Men nei takk. ( ref. vedlegget)

Han gir BMW virkelig saklig(...) begrunnet kritikk for disse 2 el-bilmodeller, og kaller det konstruksjons feil!
 

 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjøpte bilen så og si usett.

Kan vel si jeg angrer litt på det når jeg tok første vask av bilen (noen uker siden det altså, men ikke giddet ta det opp).
Lakken er ikke spesielt godt holdt, er mye swirl og striper her og der. I tillegg litt stygg behandling av vaskemaskin på bakfanger. Vurderer etterhvert å sende bilen til noen som kan polere (jeg kan ikke) og få den så god som mulig.

Har vurdert å snakke med selger om dette, men antar jeg ikke kommer noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man stiller i alle fall en del svakere om man har kjøpt bilen usett, men det er klart - er bilen langt verre enn gjengs lakktilstand, kan dette fort havne i kategorien om ting som det skulle vært opplyst om. Om lakkens tilstand fremstår som lakken til "Ola Normann", må du nok pent bite i det sure eplet og ta fatt med en skikkelig korrigering. Må selv ta en full runde på i3en - den så veldig velholdt ut inne, men i sollyset så man at vedkommende ikke helt hadde dreisen på det med bilpleie. Dog rettes jo alt fint opp med en full runde korrigering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kjøpe en i3 usett for deretter og klage på swirls på bilen flere uker i ettertid tror jeg du kan spare deg for.. Lakktilstand på en bil er jo veldig individuelt fra øye til øye, og folk som selger i3 er vel stortsett ikke veldig pedantiske har jeg inntrykk av, + at lakken tydeligvis er veldig ømfintlig. 

Når jeg kjøpte min mente feks. Selger at den var blank og fin, hadde nylig blitt polert. Kun generelle bruksmerker. Mens når jeg fikk se bilen var det den mest herja 19" modellen jeg noensinne har sett.. Men er litt dritt og snu etter og ha kjørt 7 timer en veg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, må bare leve med det som det er. Om det havner noen ekstra lapper på konto skal den få seg en runde hos en som kan det. Note to self: bruk litt ekstra tid på neste bilkjøp.
Bilen funker ellers helt strålende, utrolig digg bybil - så jeg er happy totalsett. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...