Gå til innhold

F06 640iX M-Sport


 Share

Anbefalte innlegg

Da var endelig drømmebilen i boks! Her er full liste over hva som er gjort med bilen inkludert litt bilder. Tok lang tid å finne den riktige bilen med riktig utstyr, men fant til slutt en med alt utstyr. Mye som ikke trengtes å byttes, men sover bedre om natten når jeg vet at alt er byttet :) Kjøpte bilen litt sliten og uten vinterhjul, så første jeg gjorde var selvfølgelig å anskaffe hjulsett og vaske bilen grundig innvendig og utvendig. Her er prosessen min på å få den så god som ny:

 

Service:

12V batteri

Liqui Moly motorflush

Injektorrens

Motorolje og filter x6 til nå (for å flashe motoren ordentlig)

Luftfilter

Kupéfilter

Tennplugger

Kjølevæske

Diffolje foran og bak

Olje i automatkasse samt filter

Servoolje

Bremsevæske

Pusse og smøre bremser samt blå lakk

AC service samt ny AC kompressor

Viftereim, løpehjul og viftestrammer

Nøkkelbatterier

Vindusviskere og frontrute

Rense luftsensorer til motor og gasspjeld

 

Reperasjoner:

Vinterhjulsett

Oljefilterhuspakning

Hardyskive og diff-foringer

TPMS-sensor

 

Upgrades:

LCI ratt

LCI iDrive skjerm

Originale M6 lyddempere

Original M6 spoiler

Svarte M6 nyrer

Lakkere panser, frontfanger og M6-spoiler

Nye emblemer

X-Delete

VRSF charge pipe

Eibach senkefjører

Full 3-stegs polering med keramisk coating

Rense understell

Dyprensing og behandling av skinn

Originale gummimatter

 

 

6724693A-E619-454C-998D-C17E40144E6B.jpeg

2AFEA964-7766-4C90-9A3A-78221D0D860A.jpeg

CEE0EC1E-5E63-4AFF-B0B6-6F21489CD627.jpeg

9D2E577C-1167-484D-AB1F-E975372BC369.jpeg

Endret av ZGasi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ZGasi changed the title to F06 640iX M-Sport

Gratulerer med ny bil :D

F06 er absolutt en bil jeg kunne tenkt meg selv, for de er utrolig flotte!

Uheldigvis for meg så holder de seg godt i pris også 😂

N55 har jo et ganske fint lydbilde, hvordan ble det med M6 lyddemperne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Jeg er en BMW entusiast, men må ærlig si at nyere BMWer dessverre ikke minner så mye om BMW lenger. Dette er en av de siste BMWene som faktisk har riktig design etter min mening.

Angående lydbilde med M6-lyddempere, synes jeg dette ble helt perfekt. Kjøpte bilen uten lyddempere, og jeg synes det bare ble bråk. Da vurderte jeg M-performance lyddempere, men da hadde jeg ikke hatt doble stusser, så da måtte det bli M6 sine. Lyden ble litt dempet, men man hører fortsatt turbo rekkesekseren godt :) Åpnet spjeldet på dem, for bilen hørtes helt original ut med dem lukket. Er fortsatt ikke den deilige v8-lyden, men med dagens bensinpriser, så synes jeg selv denne er tørst :P 

Det med all black er jeg litt frem og tilbake på. Liker det veldig godt, men noen ganger kan det bli litt kjedelig, så tanken på å kjøpe originale M6 nyrer i chrome har slått meg et par ganger. Vi får se hva det blir til etterhvert. Noen ganger vurderer jeg til å få med få lakkert opp felgene til matt svart, da de uansett er kantkjørte :D 

Tar gjerne imot litt tips om hva neste jobb på bilen skal være. Selv vurderer jeg nye Michelin PS4s, da jeg rett og slett er drittlei runflats. Det kjipe er at runflatsa er helt nye. Vurderer også MHD stage 1 tune, orker ikke downpipe da det blir stress med EU-kontroll. Kanskje også sote baklyktene bittelitt, ikke noe jalla. Og kanskje original M6 diffuser, istedenfor den jeg har nå fra 650i? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil, gratulerer! Godt å få den tilbake til original stand. F06 er vel mitt favorittkarosseri fra BMW i nyere tid. 

PS4S forvandlet bilen min i alle fall, så kan ikke annet enn å anbefale det. I tillegg, du nevner MHD. Har du sjekket ut BM3? Har det selv, og den kjennes original i måten den oppfører seg på, går renere enn den gjorde originalt. Nydelig moment- og effektkurve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, papertiger skrev:

Nydelig bil, gratulerer! Godt å få den tilbake til original stand. F06 er vel mitt favorittkarosseri fra BMW i nyere tid. 

PS4S forvandlet bilen min i alle fall, så kan ikke annet enn å anbefale det. I tillegg, du nevner MHD. Har du sjekket ut BM3? Har det selv, og den kjennes original i måten den oppfører seg på, går renere enn den gjorde originalt. Nydelig moment- og effektkurve. 

Å så spennende! Sett litt på både BM3 og MHD, men de fleste jeg kjenner har MHD og er fornøyde, så tenkte egentlig bare kjøpe det. Du nevner at den går renere enn originalt, kan du fortelle litt mer om det? Og gjerne litt mer om hvordan bensinforbruket ble etter? Regner med at den bruker mer dersom du også kjører hardere enn før, men hvis du sammenligner med samme kjørestil som da den var original, er det da bedre forbruk med tanke på at man får mer dreiemoment? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...