RF91 Skrevet September 25 Skrevet September 25 60mm stempel? E dei til M5? Isofall burde dei vel vera grei skuring å bli kvitt? 🤔
Olaandref Skrevet September 25 Forfatter Skrevet September 25 6 minutter siden, RF91 skrev: 60mm stempel? E dei til M5? Isofall burde dei vel vera grei skuring å bli kvitt? 🤔 Til M5 ja, ingen som har tatt kontakt enda. Alt er skiftet, så de skal være bra 🙂
E.C. Skrevet September 27 Skrevet September 27 Klaven bestemmer størrelsen (spesielt tykkelsen) på skiva kan du si, men caliper gjør også det. Du skal ha nok plass til skive + bremseklosser i åpninga. Det er rimelig å anta a den totale klosstykkelsen på ikke ventilerte bremser er minst lik den som er på ventilerte, da vil du fort slite med å få plass til disse klossene + en ventilert skive i tillegg. Går sikkert med brukte klosser som har slitt noen mm belegg og blitt slankere, men det er jo ikke noe god løsning å måtte slipe ned nye klosser før hver montering og ha ekstra kort levetid på disse.
Olaandref Skrevet September 29 Forfatter Skrevet September 29 På 27.9.2025 den 15.21, E.C. skrev: Klaven bestemmer størrelsen (spesielt tykkelsen) på skiva kan du si, men caliper gjør også det. Du skal ha nok plass til skive + bremseklosser i åpninga. Det er rimelig å anta a den totale klosstykkelsen på ikke ventilerte bremser er minst lik den som er på ventilerte, da vil du fort slite med å få plass til disse klossene + en ventilert skive i tillegg. Går sikkert med brukte klosser som har slitt noen mm belegg og blitt slankere, men det er jo ikke noe god løsning å måtte slipe ned nye klosser før hver montering og ha ekstra kort levetid på disse. Ja, ikke umulig det. Disse kalipperene ble slik jeg har forstått det levert på blant annet 535i, men og på tidlige M5, senere gikk de over til 40mm stempler mot 38mm tidligere, og opp til 20mm ventilerte siver, mot 10mm før, mulig kalipperene var "dypere" og.
Mortenej Skrevet September 29 Skrevet September 29 Der er du ignag igjen Er nok riktig å få ryddet litt i bilene som har samlet seg, så kan du fokusere sterkere på den ene. Blir spennende å følge videre
Olaandref Skrevet September 30 Forfatter Skrevet September 30 22 timer siden, Mortenej skrev: Der er du ignag igjen Er nok riktig å få ryddet litt i bilene som har samlet seg, så kan du fokusere sterkere på den ene. Blir spennende å følge videre Er nok ikke så mange biler her, bare E34en jeg har av prosjekt, men det har blitt litt deler, jeg har fått solgt unna litt siste tiden, men har en del igjen.
Olaandref Skrevet Lørdag kl. 21:57 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 21:57 (endret) Fikk handlet meg dette settet på Biltema Vinstra av alle steder, greit solid virker det som, og godt utvalg med forskjellige kopper. Tenkte jeg skulle få plukket ut foringene i helgen og få lagt traversen i Stripall, men så ble det tur til sykehus med yngstejenta og en crp på over 200 torsdag, da ble planene selvfølgelig endret. Etter et voldsomt antall tester og målinger ble heldigvis Sepsis utelukket, men slike turer er virkelig ikke kjekke, hadde egentlig håpt vi fikk en natt til på sykehuset, siden hun fortsatt hadde 40 i feber natt til i går, men neida, hjem bar det, med lungebetennelse og to virus i kroppen. Må si jeg syns det er rart at man ikke holder et barn på 1,5 år litt lenger med slike tall, men hun er heldigvis litt bedre i dag. Uansett, dama ville se film i kveld, og jeg tok meg et par timer i garasjen, fikk til slutt ut alle 3 foringene, men ikke uten å måtte lage meg et lite verktøy siden begge foringene revnet, men hadde en grov platebit liggende og tilpasset denne til diameteren i hullet, og da gikk det greit å få ut resten. På mutterne er det noen slag kulelager som sikkert skal funke slik at det blir minst mulig friksjon når man skrur, det ene av disse røk, men eller greit sett, får sikkert mer bruk for dette. Ellers hadde det vært fint med en liten dreiebenk i blant 😅 Endret Lørdag kl. 21:58 av Olaandref E.C., sveigis og Ampera reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Søndag kl. 10:07 Skrevet Søndag kl. 10:07 Det verktøyet så jo genialt ut det Ola-Andre 😊 Er jo morro med alt som er nytt og rent når man monterer. Det der med syke barn og lege ,den runden kjenner jeg igjen ja alt det kan være en prøvelse 😩 Godt der er litt tid til bil .
Olaandref Skrevet Søndag kl. 11:08 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:08 55 minutter siden, sveigis skrev: Det verktøyet så jo genialt ut det Ola-Andre 😊 Er jo morro med alt som er nytt og rent når man monterer. Det der med syke barn og lege ,den runden kjenner jeg igjen ja alt det kan være en prøvelse 😩 Godt der er litt tid til bil . Ja, det var nok verdt pengene 🙂 ja, det er ikke noe kjekt, det eneste som er ok med det er at man ser hvilket apparat som settes i sving, selv om vi bor på bygda gikk det rimelig kjapt, ambulanse til fergekaien, ambulansebåt derfra til Ålesund, det som normalt er en 3 timers tur gikk på litt over timen, og hadde det virkelig vært alvorlig hadde det blitt helikopter, så det er betryggende 👌 Ja, nå har det vært lite en stund igjen, kjenner det gjør godt 🙂 mr.pingu reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Søndag kl. 11:13 Skrevet Søndag kl. 11:13 13 timer siden, Olaandref skrev: På mutterne er det noen slag kulelager som sikkert skal funke slik at det blir minst mulig friksjon når man skrur, det ene av disse røk, men eller greit sett, får sikkert mer bruk for dette. må være raus med fett på gjengene eller så bruker du mye energi på tørre gjenger istedenfor å presse foringen.
Olaandref Skrevet Søndag kl. 11:41 Forfatter Skrevet Søndag kl. 11:41 25 minutter siden, Ingvaldsen skrev: må være raus med fett på gjengene eller så bruker du mye energi på tørre gjenger istedenfor å presse foringen. Ja, var det jeg fant ut, smørte godt når jeg tok siste foringen, pluss at jeg sprayet med tyntflytende mellom veggene og selve foringen, og det hjalp faktisk litt det og.
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 23:00 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 23:00 Det gikk på et vis, tok 3 døgn i karet, 1 døgn før den ble snudd på, så et døgn til, og et til, helt til hele hadde ligget i karet. Tok den ut, ga den en runde med høytrykken, og resultatet ble meget bra, men det tok ikke lange stunden før den hadde fått en rødbrun farge igjen, kunne nesten se det ruste. Brukte litt varme og fikk tørket den helt opp i hulrommene. Nå skal jeg børste litt, og legge på brunox og lakk. Orjan, DrSakke, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Olaandref Skrevet Onsdag kl. 23:01 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 23:01 Og det kan jeg si med en gang, det karet der har virkelig vært valuta for pengene. Er fortsatt godt med futt i det og, så jeg trenger ikke bytte ut luten med det første. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 07:38 Skrevet i går, 07:38 Det der må virkelig ha betalt seg ja . Du har jo brukt det mye og ser jo ut som alt blir rent og pent . Travers ble bra den og 😊😊
Haug530D Skrevet i går, 07:43 Skrevet i går, 07:43 8 timer siden, Olaandref skrev: Det gikk på et vis, tok 3 døgn i karet, 1 døgn før den ble snudd på, så et døgn til, og et til, helt til hele hadde ligget i karet. Tok den ut, ga den en runde med høytrykken, og resultatet ble meget bra, men det tok ikke lange stunden før den hadde fått en rødbrun farge igjen, kunne nesten se det ruste. Brukte litt varme og fikk tørket den helt opp i hulrommene. Nå skal jeg børste litt, og legge på brunox og lakk. Vil anbefale deg og bruke Ferro-bet på deler som er sandblåste eller rengjorte etter rust, denne legger igjen en del zink som motvirker rust 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå