Olaandref Skrevet Juni 28 Forfatter Share Skrevet Juni 28 Hatt meg et par timer i garasjen i kveld og holdt på med plenumet til S38, det hadde et par stygge merker som jeg ville prøve å få gjort noe med før jeg lakker det, filte ned rundt sårene uten å ta for mye, før jeg bearbeidet området litt med hammer og kjørner, det begynner å komme seg, men skal se litt mer på det før det får seg en skikkelig vask og lakk. Fikk og fatt i siste M merket Koed hadde til plenum, så det tror jeg kan bli veldig bra. BTS, skoglund, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 1 Forfatter Share Skrevet Juli 1 Fått holdt på noen kvelder på rad nå, så nå har plenumet fått seg farge igjen, tok og M30 topplokket på nytt siden det ikke ble helt vellykket første gangen. Tålig fornøyd med resultatet, men det tar et par døgn minimum før lakken er skikkelig herdet, den er ganske myk fortsatt etter 24 timer. Jeg bruker tapetkniv for å skrape av det meste av lakken før jeg pusser over dekoren på topplokkene, det samme skal jeg gjøre på plenumet, det blir helt greit resultat, men fort gjort å komme utenfor når man pusser, så det må litt forsiktighet til. Det ble og bra der det hadde vært litt skader fra før, kan såvidt se det når man vet hvor det var. Bildene kom litt hulter til bulter i kveld. Ampera, viggo E34, Orjan og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 3 Forfatter Share Skrevet Juli 3 Nå har jeg fått solgt unna det meste av delene som fulgte S38en og sitter igjen med det jeg trenger selv, må si regnestykket ser meget pent ut, spesielt med tanke på blodprisene mange forlanger for slike motorer i dag. Jeg betalte 40000,- og har nå solgt deler for 32760,-, da sitter jeg fortsatt på 6 nye Bosch 1000cc dyser og litt annet småtteri som skal selges. Godt under 8000,- for en S38B36 med andre ord, som ikke har vært montert på over 12 år, bør kunne få en nybygd motor til prisen av en godt brukt en her når sluttregnskapet gjøres opp. 🙂 Larssoyl, hemperen, Eystein Ose og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 5 Forfatter Share Skrevet Juli 5 Dette har jeg ventet lenge på, nå er alt pakket og skrudd ned, endatil arbeidsbenken. Så gjenstår det bare å finne plass til tingene der oppe, har ikke all verden med plass enda, men det blir etter hvert. Uansett, det blir skamdeilig å komme seg hjem, nå venter 3 uker alene der oppe med jobbing på huset til de andre kommer, om ikke savnet etter barna blir for stort ja, mulig det blir en liten tur nedover å hilse på. 🙂 Snagg30, sveigis, skoglund og 3 andre reagerte på dette 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 9 Forfatter Share Skrevet Juli 9 Da er jeg offisielt sunnmøring igjen, og jeg kan og bekrefte at Koed og Posten finner veien hit og, fikk en liten pakke i dag med ny 25 pin kobling til motor, pluss en del nye pins som jeg egentlig bare bestilte for å ha tilgjengelig. På M30 er det 20 pin kontakt og på bil er det 25 pin, så her må det ny kontakt på motorsiden. Men, er det noen her som sitter på koblingsskjema for motor og bil? Eller vet hvor jeg finner? Styreenheten er Motronic 1.1, om det har noen praktisk betydning. Eystein Ose, skoglund og hsd reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 28 Forfatter Share Skrevet Juli 28 Fått plukket ut fothjulsstillingen i kveld og demontert litt deler som skal overhales i vinter. Regnet med at det fort kunne bli litt utfordringer, og litt ble det, men ikke verre enn en knekt bolt som må borres ut etter hvert, og noen veldig motstridige guidepinner som hadde satt seg godt i løpet av årene, men med makt og rustløser kom den ned til slutt. Ampera, Mykledust, Larssoyl og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Skal følge med her Ola Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 29 Share Skrevet Juli 29 Stadig like morro å se det du gjør her Ola-Andre😊 Dette blir jækla bra ,ikke minst så er det gøy å se du gjør det så nøye . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 31 Forfatter Share Skrevet Juli 31 Har fått plukket ned mer i motorrommet, isolasjonen mot torpedoveggen var bare plukk igjen av, gammelt og porøst, men ellers må jeg si det ser veldig bra ut til å være en 34 år gammel bil, en liten spot rust på torpedoveggen og litt rundt hullene der boltene til traversene står. Vasket litt over og det neste nå blir å få demontert resten og matte det ned så jeg kan lakke. Tenker å gjøre det selv, men låne en skikkelig sprøyte. Tenkte å ta ut sikringsboksen, men det var ikke rett frem, så om noen har gode forslag er det bare å si fra 🙂 Har et delikat problem med at nøklene til bilen er som sunket i jorden, alle dørene var låst, men heldigvis er noe av dørken kappet ut, så vi fikk lirket opp et kubein gjennom hullet og låst opp innenfra 😅 sveigis, DrSakke og HakonLimseth reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 31 Forfatter Share Skrevet Juli 31 Har og vasket kjapt over forhjulsstillingen, her ble det skiftet til Powerflex foringer og noen av stagene ble og skiftet en stund før bilen ble satt bort av forrige eier, i tillegg er Supersport fjærene forholdsvis nye og det samme med skjoldene og skiver/klosser. Bilen stod på fuktig grunn lenge, så det trenger ny lakk, men foringene bør vel være ok selv om de har stått på en stund. 🤔 sveigis, DrSakke, Larssoyl og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 31 Forfatter Share Skrevet Juli 31 På 29.7.2024 den 8.34, Vingerei skrev: Skal følge med her Ola Ikke sikkert det skjer så mye hele tiden, men satser på å få gjort litt fremover, har fortsatt et hus som må prioriteres en stund. På 29.7.2024 den 12.45, sveigis skrev: Stadig like morro å se det du gjør her Ola-Andre😊 Dette blir jækla bra ,ikke minst så er det gøy å se du gjør det så nøye . Takk for det Jan, ja, det skal bli bra til slutt, er litt enklere nå når jeg bor her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juli 31 Share Skrevet Juli 31 Gratulerer med og flytte heim😊 Kjekt og se fremgang på prosjektet 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Juli 31 Forfatter Share Skrevet Juli 31 1 time siden, Skulebollen skrev: Gratulerer med og flytte heim😊 Kjekt og se fremgang på prosjektet 👍 Takk for det Emil, deilig å være hjemme igjen 😃 Ja, endelig 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet August 2 Forfatter Share Skrevet August 2 Begynt i ny jobb og fått resten av familien opp, pluss svigermor, men fikk presset inn en liten time i garasjen, fjernet viskere og deksel, støvsuget bort et halvt juletre i barnåler og vasket litt, ingen rust å finne. Dro og over en av hjulbuene med stålbørste på drillen, kun litt overflaterust i toppen på dempertårnet. Skal få fjernet understellsmaling og tatt det som er før det blir ny lakk. Rart med den rusten, på M3en har jeg hele tiden gått å tenkt at der ikke var rust, men før den ble lakkert av ny eier fikk jeg en melding med et bilde av et stort rusthull i ene hjulbuen mot coupeen, kunne nesten fått inn knyttneven. Så at det ser såpass bra ut på denne som har nesten dobbelt så mange år på baken gleder meg, jeg tar ingenting for gitt. sveigis, Larssoyl og Ampera reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet August 3 Forfatter Share Skrevet August 3 Et par timer til så begynner det å nærme seg noe, men det tar tid ja 😅 Lauritz, E.C., sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå