Gå til innhold

KristianEkren - F11 Individual Rauch-Topas Metallic


Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Ingvaldsen skrev:

Tenk å komme på selge en slik bil🤒 godt å se den lever i beste vellgående!

Overrasket over at originale skvettlapper passer så dårlig som de bak!

Helt utrolig og selge noe slikt ja gitt. Men den har kommet til en trygg havn😄

Monterte skvettlapper bak i høst. Måtte modifisere de litt med tapetkniv så ble det perfekt passform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, KristianEkren said:

Helt utrolig og selge noe slikt ja gitt. Men den har kommet til en trygg havn😄

Monterte skvettlapper bak i høst. Måtte modifisere de litt med tapetkniv så ble det perfekt passform!

Har selv bestilt skvettlapper bak fra eBay til min F11, de var ikke å oppdrive noen plass i original utgave. Gode reviews på Kina-lappene, så håper det blir bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, papertiger skrev:

Har selv bestilt skvettlapper bak fra eBay til min F11, de var ikke å oppdrive noen plass i original utgave. Gode reviews på Kina-lappene, så håper det blir bra. 

Skvettlapper anbefales i aller høyeste grad. Var ikke det på min forrige f11. Den så ikke ut langs kanaler og bakfanger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble omsider ferdig idag. Toppet det hele med Nanolex Si3D coating på toppen. Mangler og skrubbe litt dekksider og pusse vinduer. Forsåvidt legge glass coating også. Men får se hva jeg rekker i.l.a uken. Legger til bilde av skvettlapp forran. Dør/skjerm/kanaler hadde ikke lignet grisen uten værtfall. Heder og ære til ingvaldsen som begynte og montere😀

kom forøvrig over en blemme i lakken på ene døren. Er dette det velkjente problemet der flere får lakkert/byttet dører?

Ellers har jo framfanger endel steinsprut og bilens ellers noe småtteri. Men absolutt pen. Men er jo en 10 år gammel bil som har rullet 150k som er i daglig bruk.

Snapchat-1157142241.jpg

20230521_191713.jpg

20230521_191647.jpg

20230521_191701.jpg

20230521_191634.jpg

20230521_144050.jpg

20230521_185400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Idag byttet jeg høyre drivaksel fremme igjen. Det har vært en liten men ikke ubetydelig vibrasjon etter jeg monterte en helt ny. Byttet ytre mansjett og monterte den gamle igjen så var problemet løst.

Det blir og levere tilbake den "nye" og høre hvordan de stiller seg til det. Både når det gjelder arbeidstimer jeg har brukt og kvalitet på det de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoriginal drivaksel?

Syns selv det er sjokkerende lav holdbarhet på mange ettermarkedsdeler.

Deler som står på fra fabrikk holder i mange år mens deler som blir byttet holder av og til bare noen måneder. 

Ellers en flott bil du har! Genialt at noen tør å kjøpe bil med farge! 

Merker at jeg må ha noe annet enn grå/svart ved neste bilbytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Lars89 skrev:

Uoriginal drivaksel?

Syns selv det er sjokkerende lav holdbarhet på mange ettermarkedsdeler.

Deler som står på fra fabrikk holder i mange år mens deler som blir byttet holder av og til bare noen måneder. 

Ellers en flott bil du har! Genialt at noen tør å kjøpe bil med farge! 

Merker at jeg må ha noe annet enn grå/svart ved neste bilbytte. 

Var et merke som heter CDX. Kjøpte begge forran på romnes i trondheim. Venstre ble bra heldigvis. Høyre fram som jeg byttet mansjett på og monterte igjen var org bmw/GKN.

Klippset som er på akselenden som skal inn i diff var også altfor "stor" så måtte bruke den fra org aksel for og i det hele tatt få den inni diff.

Så vidt jeg fant ut er det også samme aksler fra 520 til og med 550D..

kostet 6500 for begge sider. Om ryktet stemmer så koster det 27 000,- pr stk på BMW. 

Takk for det! Liker litt spennende farger slik denne har. Den forandrer seg veldig mye ettersom hvilket lys man ser den i.

Er heldig jeg fikk muligheten til og kjøpe denne. Er langt imellom noe annet en carbonsvart og endel hvite og noen sølv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Lenge siden sist her nå.

 

Men igår byttet jeg alle 6 glødeplugger på bilen. Bruke ca 4.5 time. Mest knot var det med og demontere den vannavkjølte intercooleren som dekker til de 3 siste glødepluggene mot torpedovegg. Ble 6 stk nye org fra BMW selv om det var nr 2 og 5 som var defekt.

Helt kurrant operasjon.

 

Webasto hadde problemer med "combustion air fan" og GS o.l selger bare komplett til 17 flak. 

Fikk kjøpt en brukt fra en 7 serie med 100k på tellern på lokale huggeriet med vannpumpe og veksleventilen og det som hører med rundt varmer for 2800,-

Tenker på og muligens modifisere den ventilen så den også varmer motor. Men har lest side opp og side ned men ikke gjort meg opp en mening enda, så litt usikker enda. Er veldig klar over fordelene med litt lunk til motor også.. Men nå har jeg en ekstra så kan jo modifisere den ene og prøve om ikke annet.

Endret av KristianEkren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er webasto byttet og iorden😄 jobb som tar ca 1.5 time. 

Den "nye" hadde en liten hostekule før den dro igang. Er vell pga den var tom for diesel og måtte få frem den etter bytte. Men slettet feilkode og den startet og varmet godt på forsøk nr 2. 

Måtte ut og handle julebrus etterpå. City Syd i trondheim i bakgrunnen🫡

 

20231203_134218.jpg

20231203_134227.jpg

20231203_150114.jpg

20231203_154057.jpg

20231203_172221.jpg

Endret av KristianEkren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...