sveigis Skrevet Juli 31 Forfatter Skrevet Juli 31 (endret) Da ble det utført en service på bilen . Jeg byttet jo olje på den i vinter ,kun for å vite at jeg hadde gjort det og da kjørte jeg jo 5x30 Biltema . Har null problemer med og bruke Biltema olje jeg ,men når jeg får Liqui Moly olje til samme pris ,så velger jeg det 😊 Hvorfor bytte olje nå etter 1500 km ? Det har seg sånn at N46 er jo kjent for å bruke olje eller lekke olje 😊 Alt dette har jeg jo skrevet mye om her og har plan på dette . Hvertfall etter og ha lest mye på div forum ,skal visst en 5x40 olje hjelpe på forbruket ,samt flere hadde hatt god erfaring med dette «snabelstoffet ) som jeg har kjøpt . Skal visst myke opp pakninger osv feks ventiltetninger som forhindrer blårøyk og da bruke olje . Jeg personlig tror ikke noe på det men hva skader det og prøve ? Fetteren min hadde en x3 bensin som slukte olje og han gikk over til 5x40 og kastet på noe sånn snabelstoff og den funket det på etterhvert .😊 Hvis ikke ,så må man fikse den feilen det dreier seg om og disse motorene er jo kjent for valve steam seals. Uansett den tid den sorg . Kjent stilling :• Produkter : Og 1500 km olje ut: Nå er det så rent her at jeg brukte filler rundt for å unngå søl: Litt finere oppi her enn sist ja: Samme med filter : Alt av O ringer samt nytt filter : Deretter var det og få på ny olje samt dette Motor Oil saver produktet og få den ned på bakken . Nede igjen : Starte opp bil og la den gå litt for å se at alt var ok noe det var .😊 Bilen gikk jo fint og rolig fra før og ble hvertfall ikke noe dårligere nå . Jobben er tatt hvertfall så får vi se hvordan det blir . At den bruker olje det går fint ,men det er den røyken om den står stille og gir gass etter en stund ,som er plagsomt . Så vi må bare se og som en sa ,du bør jo faktisk bruke bilen og isteden for bare ligge å finne pissefeil 😅😅. Endret Juli 31 av sveigis eivi91, KMT, paukri og 2 andre reagerte på dette 5
Otis Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 Det er dårlige ventiltetninger som er problemet ditt. De er sannsynligvis blitt harde pga høy temperatur, som er super vanlig på BMW bensin. sveigis og KMT reagerte på dette 1 1
sveigis Skrevet Juli 31 Forfatter Skrevet Juli 31 48 minutter siden, Otis skrev: Det er dårlige ventiltetninger som er problemet ditt. De er sannsynligvis blitt harde pga høy temperatur, som er super vanlig på BMW bensin. Det er nok det ja garantert ,så det spørs om det ikke må byttes på sikt . Dette er en jobb som evnt settes bort til noen som kan det for her har ikke jeg kontroll tror jeg 😊. Uansett så får vi nå bruke den godt inntil videre . Otis reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Juli 31 Skrevet Juli 31 Er for varmt til å skru bil under åpen himmel her i vest, men du gir deg ikke 💪 Dette er vel rette bilen å teste slikt luriumstoff. Har heller aldri hatt særlig tro på slikt, men du får oppdatere oss på resultatet. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Juli 31 Forfatter Skrevet Juli 31 1 time siden, *MrB* skrev: Er for varmt til å skru bil under åpen himmel her i vest, men du gir deg ikke 💪 Dette er vel rette bilen å teste slikt luriumstoff. Har heller aldri hatt særlig tro på slikt, men du får oppdatere oss på resultatet. Ja her er varmt her og ,nesten for varmt og holde på men jeg klarte ikke å la være 😊 Ja enig . På denne er jeg ikke redd en plass for noe og støttes fullt ut ,ikke tro en plass men igjen på denne tester jeg alt . Skal oppdatere jeg angående hvordan det er . På denne motoren tror jeg nesten jeg kunne kjørt samme olje som på den grønne .10wx40 delsyntetisk ,men er vel ikke helt laget for det 😊
sveigis Skrevet Mandag kl. 07:56 Forfatter Skrevet Mandag kl. 07:56 Da var helg over og hverdagen begynt . Dvs kone tilbake i arbeid og ingen e91 hjemme ,kun merker etter all skruing i sommer : Jeg mangler jo litt grus her pga jeg har lagt under og dette har jo forsvunnet .😊 Så får ta et lass nå senere og fylle på . Ellers kom e61 hjem igjen etter østlandstur. Tom for diesel og møkkete ,ja det vanlige når jeg låner den bort : Heldigvis fikk vi gjort det samme med 1 serien 😎😎😊😊. Neida fra spøk til alvor ,så vipser hun alltid penger får både diesel og leie om jeg kan kalle det noe sånt . E28 fikk jo farget opp ratt og girkule i sommer og det har holdt seg strøkent . Så nå tok jeg og la på litt skinnkrem for å holde mykt og fint . Bilde: Gir: Rykende ferskt så er blankt nå ,men etterhvert så blir det nok mer matt . Ellers full pupp: Venter på og bli brukt : Nå får jeg få kommet meg opp en plass og få kjøpt meg noe olje sånn at e61 får ny olje tenker jeg 😊 viggo E34, paukri, mslello og 2 andre reagerte på dette 5
sveigis Skrevet Onsdag kl. 17:03 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 17:03 Da skal jeg ta en oppdatering på begge bilene og starter først med e61. Den har jo Mini lånt en god periode nå og måtte få bort ferieturen de hadde hatt . Det gikk greit og atter ren : Jeg sa tidligere at der lukter eksos inni kupe og føler det blir verre . En oppstart på kald motor og lykt inn mot manifold,så ser jeg ingenting men lukter samt en tikkelyd ved manifold bekrefter at jeg har drittjobb i vente . Men tar det når det er kaldt da liker best og pines på kald bakke 😅. Dvs jeg orker ikke sånt nå da kroppen er trøtt . Ellers fikk jeg nytt lukehåndtak idag: Blir montert snart . Så over til e91 . Det har nå gått en uke siden jeg byttet lambda og oljeservice med tilhørende Liqui moly snabelstoff og hvordan har det gått sålangt ? Bilen har vært brukt hver dag siden torsdag hit og dit og fungert .😊 Men det er jo når bil skal brukes på de lengre turer man finner ut om alt er ok liksom . Mandag var det vanlig dag og bil får da ca 3 mil på seg hver vei dvs den rekker og bli varm . Jeg sa bare tidligere i uken at om gul lampe popper ,så si ifra . Nå har den blitt kjørt 17 mil siden torsdag og null lampe . Og for å dobbeltsjekke alt : Eneste varselet nå er lite bensin : Det vil si ,kan en ny Bosch Lambda Sonde løst feilkode problemene ? Det må det jo ha gjort ,for når jeg byttet brukt lambda sist så poppet den jo opp på ganske kort tid .😩 Så la oss håpe nå at den er snill fremover .Jeg mener her har den fått ny Valvetronic,lambda og pakket opp halve motoren ,så litt grei kan den være nå . Apropos forbruk så må jeg si denne er snill altså . Vi snakker om en 318 med automat og 129 hk ,likevel så klarer hun og kjøre den på under literen på den kjøringen hun har til jobb. Og det er typisk kryss,opp og ned mye stopp pga trafikk .Synes det er imponerende og faktisk så har forbruket noe og si mtp jobbkjøring . Det beste er at hun liker den utrolig godt å kjøre og da er det jo ekstra gøy å fikse den opp . For som hun sa selv om vi savner Opelen ,så er denne en egen klasse kontra Opel😊. Ville ta en sjekk nå her i motor :’ Alt er tett og null svetting av olje osv så arbeidet har betalt seg . Vannet har holdt seg : Inni her trives hun: Med Aux som virker og spiller høyt og klart : Spurte om vi skulle sette inn DAB osv ,men var fornøyd med Spotify så da er det greit . Måtte ta en sjekk av eksos nå etter lambda bytte igjen og nå er det vel normalt etter en uke og 17 mil : Tørt og lukter ikke surt når bil går .😊🙌. Oljenivået har jeg ikke sjekket og ikke sjekket for lekkasjer heller . For dette Liqui greiene skal visst ha effekt etter en ca 50 mil så vi får se . Men klart at noe oljeforbruk reduksjon må det ha blitt etter de voldsomme lekkasjene som var før jeg fikset alt dette . Og her står den altså den som var beregnet for søpla for et halvt årsiden når jeg kjøpte den: Nå er det plutselig blitt bilen som brukes til daglig her og håper den får på seg masse km på seg . Det beste er jo at den er gøy å holde på med . Den er god og kjøre Ja det meste og ikke minst ,ting er iorden på den . Så hvis jeg kan ha is i magen her nå og ta den for det hva en N46 faktisk er så skal vi ha det helt topp 😊 Som sagt nå gjelder det å bruke den fremover . Om den leverer så henter jeg nye felg og ikke minst få heist opp rumpen på den. E.C., StigJ, mslello og 2 andre reagerte på dette 5
E.C. Skrevet Onsdag kl. 19:54 Skrevet Onsdag kl. 19:54 Satse på at det endelig ble fiks med lambda da sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Onsdag kl. 20:31 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 20:31 35 minutter siden, E.C. skrev: Satse på at det endelig ble fiks med lambda da Huff ja det håper jeg og @E.C. 😊 For kjenner at jeg er litt sånn type lei av feilsøking nå . Det sagt så har den jo kun varslet Valvetronic og lambda og begge har jo vært riktig til nå . Men med N46 må man smile og være forberedt . E.C. reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 09:55 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 09:55 Da ble det jaggu en uventet økt her ,nemlig voksing av e61.😊 Jeg vasket bil igår nøye og hadde andre planer bla bytte en slange på e91 samt få på deksel under motor . Men glemte å si ifra til fruen så hun dro med gråpusen. I og med jeg tok en tre stegs ifjor ,så ble det ikke noe maskin i år . Støtfangere skulle nok hatt en runde pga div riper ,men det kan jeg ta evnt senere .Uansett så lite at det er ikke noe å bry seg om sånnsett. Så fant frem denne her fra boden : Og litt flekkelakk: Samt denne : Angående flekkelakk så var det små sår jeg ville fylle igjen . Og det var for å unngå at disse utvidet seg til noe langt verre ,samt at hvite flekker ikke er fint på sort lakk. Uansett ikke så mye mer enn og vise ferdig resultat så begynner bak : Close up: Sjeleglad for at bakfanger er som den er selv uten skvettlapper bak: Sidene er og nå blanke igjen : Dette: En annen ting som og er godt her ,nedre deler uten rust og skrammer: Så var det fornyelse av plast og lister og starter her : Etter: Lister på siden : Panser og områdene i front: Himmelen og e61: Dette: Så avslutningsvis disse av ferdig bil : Og da det her : Betraktelig lettere i år kontra ifjor så da var dette gjort og 😊 Nå er det bare vedlikehold resten med vask og div QD . Skal få lånt meg en bukk på sikt og ta en skikkelig runde under deksler og . For der ligger ekstremt mye sand og guffe ,noe jeg vet . Et kryss mindre. Olaandref, eivi91 og Dusy reagerte på dette 3
Olaandref Skrevet Torsdag kl. 11:34 Skrevet Torsdag kl. 11:34 Det er så voldsomt med sand og grus som legger seg rundt om kring, greit å få det bort, for det sliper på lakk og holder på fukt, selve oppskriften på rust over tid. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 05:53 Forfatter Skrevet i går, 05:53 18 timer siden, Olaandref skrev: Det er så voldsomt med sand og grus som legger seg rundt om kring, greit å få det bort, for det sliper på lakk og holder på fukt, selve oppskriften på rust over tid. Ja ekstremt og . Det er en ting man burde bli flinkere til og nettopp demontere deksler under overalt og ta et røsk . Men ofte så blir det med tanken da det er ikke like stas å gjøre .😊 Olaandref reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå