Daniel. Skrevet Mandag kl. 16:55 Skrevet Mandag kl. 16:55 Bra den knakk der og ikke i bunn da 😅 Da vet du jo hva som kan skje. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Mandag kl. 17:15 Forfatter Skrevet Mandag kl. 17:15 18 minutter siden, Daniel. skrev: Bra den knakk der og ikke i bunn da 😅 Da vet du jo hva som kan skje. Ja veldig greit og at det skjedde der 😊 Yes da kan man få problemer med og flytte den ja..
Rune-K Skrevet Mandag kl. 22:42 Skrevet Mandag kl. 22:42 Det hadde vært interessant og skru opp lokket på de forskjellige ballastene og sett om man kunne finne noen forskjeller i kvaliteten på komponentene. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet i går, 13:30 Forfatter Skrevet i går, 13:30 14 timer siden, Rune-K skrev: Det hadde vært interessant og skru opp lokket på de forskjellige ballastene og sett om man kunne finne noen forskjeller i kvaliteten på komponentene. Det skal jeg få til en gang dvs når pæren ryker så kan jeg det .😊
sveigis Skrevet i går, 13:43 Forfatter Skrevet i går, 13:43 Ting går sent … Jeg merker etter smellen ifjor så har jeg ikke like mye fart og krefter som før ,ting tar tid . Når jeg våknet opp idag så var det akkurat som at hele bilen kom mot meg ,men det nyttet ikke pga jeg måtte få av fjørbeinet ; Og her skjønte jeg igjen at dette ikke var lett så måtte mishandle bærearm som var strøken og kappe den i stykker : Og nå ville jeg ikke ødelegge mer kulebolter så løsnet hele staget og da er hele fjørbeinet løst : Men og få splittet selve støtdemper fra hub var et styr selvsagt . Etter masse smøring og Moving frem og tilbake så løsnet det omsider fra hverandre og kunne igjen demontere resten : Så ville jeg sette sammen alt med fjærklemmene jeg hadde fra Biltema men det skjønte jeg at var umulig 😩😩 En tlf opp til Bavaria og da var det iorden : Topplageret ble rengjort og fikk nytt fett og nå er det som nytt . Så hjem og her ble det pusset og rengjort og for å få litt smøring ble det og lagt i litt fett .Så gikk greit og få det på plass : Men alt stoppet her pga jeg fikk ikke gjennom noe bolt her og orket ikke mer idag av dette dritet helt ærlig .😊 Så får vi se hva resten av dagen bringer uansett plan er og få det ferdig imorgen 😊 Ja det er plankekjøring dette men er ikke alltid plankekjøring er like gøy . Trøsten er at nå er det nytt mye der og bare det er jo alright . Ampera, eivi91, ///M-ini95 og 1 annen reagerte på dette 4
Mortenej Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Hell i uhell der Jan! men kjipt når et enkelt bremsebytte pluttselig blir en slik stor jobb. Må si det ser ut til at ting sitter! men mye er vel kraftigere her enn hva vi er vant til på de eldre Husker fra F10'n selv, blei lett vekrsted der. sveigis reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Biltemaklemmen er sånn at fjærskålen må være med inn i gapet på disse fjærbeina. Da får du komprimert nok. Litt knot å få den løs igjen, men det går. Låsemutter med slik nylonring er noe herk. Begynner nylonringen å vrenge seg får du den aldri av. Da må du lirke frem og tilbake litt og litt, eller smelte nylonringen, eller kappe hele mutteren. Noe dritt når bilen stritter i mot på sånne ting. sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 3 timer siden Forfatter Skrevet 3 timer siden 16 timer siden, Mortenej skrev: Hell i uhell der Jan! men kjipt når et enkelt bremsebytte pluttselig blir en slik stor jobb. Må si det ser ut til at ting sitter! men mye er vel kraftigere her enn hva vi er vant til på de eldre Husker fra F10'n selv, blei lett vekrsted der. Ja dette ble altfor mye helt enkelt men til gjengjeld så blir det jo bra Morten .😊 Ja her satt ting og det til de grader og . Bør vel tenke verksted neste gang ja på enkelte ting ,men så var det jo dette med min stahet 😅 16 timer siden, *MrB* skrev: Biltemaklemmen er sånn at fjærskålen må være med inn i gapet på disse fjærbeina. Da får du komprimert nok. Litt knot å få den løs igjen, men det går. Låsemutter med slik nylonring er noe herk. Begynner nylonringen å vrenge seg får du den aldri av. Da må du lirke frem og tilbake litt og litt, eller smelte nylonringen, eller kappe hele mutteren. Noe dritt når bilen stritter i mot på sånne ting. Akkurat og angående disse nylon mutterne skulle vært forbudt med lov . Ja smeltet endel av disse ja 😩😩
Haug530D Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Kjedelig med sånn ekstra ting som skjer ja, desverre så kjenner jeg altfor godt til det, er vel desverre bakdelen med å ha litt eldre biler.
sveigis Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden @*MrB* jeg svarte litt kort her pga jeg satt på mobil og uten briller samt måtte få på plass siste bit . Men takk for tips amgående klemmer 😊😊. Men endelig dere er jeg ferdig ! Det tok sin tid men sånn ble det . Idag på morgenkvisten ringte jeg til naboen for litt holdehjelp . Alt er jo sånn laget at man må bruke makt til og med her : Og denne bolten her var jo og en spilte tøff : Men tilslutt ga den seg 😊 Etterhvert fik man på plass ting og jeg jekket opp sånn at jeg fikk skrudd til bolter på stag : Nye deler på plass er gøy : Ny bærearm og stag . Dette : Så var det klargjøre bremser : Da dette var montert så var man omsider ferdig på den siden og kunne bli ferdig på andre siden : Ferdig : Klosser montert og skive slipt av det lille som var av slitekant . Nå var det vel på tide og teste bil etter denne jobben . Så ble en tur til Grimstad og en humpete vei hjem . Gud bedre og presis den er nå på styringen og ikke en ulyd 😊❤️. Igjen bilen er nydelig å kjøre . Endelig rett høyde overalt : Bak: Ja det har vært jobb så det holder dette men den verste jobben er jo og rydde og sortere : Men det ble gjort . Nå blir resten tatt av kameraten min på Bmw . Jeg trodde jeg kunne slappe av nå men den gang ei . Denne : Har det gått helt rundt for 🥹🥹🥹 Alt startet med at meg og fruen skulle hente ved igår kveld . Starter bil og får den ikke i gear .Plutselig tannhjul i displayet . Vifter går for fullt ,og helt tullete .Når jeg plutselig får dn i gir så er dn helt på tur . Første som slår meg at dette må jo være el feil . Frem med multimeter og her er det noe galt !!, Det går fra 8 v til 16,9 opp og ned opp og ned . Leste av feilkoder og foruten den med dynamo så må de siste være følgefeil : Denne : Og da denne : Lest meg litt opp her igår og sånn jeg skjønner det så må det være noe med spenningsregulator eller dynamo . Kunne visst og ha noe og si om feks vannpumpe eller Oljesensor var defekt ,men det kan ikke jeg skjønne . Dere som kan el ,snakker vi en defekt dynamo eller feks jording ? Ja igjen jeg blir ikke arbeidsledig nei men her trenger jeg tips altså 😊 *MrB* reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå