Gå til innhold

Sveigis sin e61 530 d 2005 modell. upd.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Husk og bruke litt tid på kroppen og da Jan og ikke bare Opel.

Ja og det er en stor bekymring Rune og .

For her blir det mye og gjøre ,såpass at fruen sier vi bør kjøpe noe annet om det for mye noe jeg sliter med .

Er glad i bilen men kan jo liste opp noe :

Støtdempere bak 

Fjørbein / dempere foran 

Antageligvis tannstang

Sveise rust i kanaler .

Forsåvidt grei jobb men vet jaggu ikke om jeg orker sånn som det er nå gitt 😫😫😓

Så må se hva jeg gjør og hater og spørre om hjelp og selv om mange skylder meg tjenester satt litt på spissen .

For gudene skal vite at jeg har hjulpet andre oppi gjennom med dritet de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med EU godkjent bil, Jan! :) Er jo blitt en standard frase det her nesten, men sånn som du steller med bilene er jo ikke dette noen overraskelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sveigis skrev:

Ja og det er en stor bekymring Rune og .

For her blir det mye og gjøre ,såpass at fruen sier vi bør kjøpe noe annet om det for mye noe jeg sliter med .

Er glad i bilen men kan jo liste opp noe :

Støtdempere bak 

Fjørbein / dempere foran 

Antageligvis tannstang

Sveise rust i kanaler .

Forsåvidt grei jobb men vet jaggu ikke om jeg orker sånn som det er nå gitt 😫😫😓

Så må se hva jeg gjør og hater og spørre om hjelp og selv om mange skylder meg tjenester satt litt på spissen .

For gudene skal vite at jeg har hjulpet andre oppi gjennom med dritet de har.

Det store spørsmålet er jo hva legen din sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, sveigis said:

En annen ting så hadde jeg ikke peil på hvordan bil var da jeg simpelthen aldri noensinne har sjekket den ut under .

Men utifra hvordan den er å kjøre samt kvitteringsbunken fra den var ny og frem til dd,så burde det ikke være så mye .

Nå må du ikke glemme at jeg tok "PKK" på den før du kjøpte da. Var i hvert fall det selgeren mente jeg gjorde. Så ingen overraskelser der 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dusy skrev:

Gratulerer så mye med EU godkjent bil, Jan! :) Er jo blitt en standard frase det her nesten, men sånn som du steller med bilene er jo ikke dette noen overraskelse!

Mange takk Dusy 😊.

Hehe ja det var det da?

Ja jeg prøver så godt jeg kan hvertfall.😊

 

6 minutter siden, Rune-K skrev:

Det store spørsmålet er jo hva legen din sier. 

Han sier niks til alt helt ærlig .

Forbud mot å ligge å skru 

Forbud mot å holde hender over hodet og bruke krefter .

Så egentlig tungvint alt sammen .

 

4 minutter siden, *MrB* skrev:

Nå må du ikke glemme at jeg tok "PKK" på den før du kjøpte da. Var i hvert fall det selgeren mente jeg gjorde. Så ingen overraskelser der 😄

Haha nei og skulle nevne deg istad her ,men sant det du sier .

Han sa det han jeg kjøpte den av at du hadde vært svært nøye noe jeg er særs særs takknemlig for @*MrB*.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, sveigis said:

Han sa det han jeg kjøpte den av at du hadde vært svært nøye noe jeg er særs særs takknemlig for @*MrB*.😊

Bare hyggelig og gøy å kunne bidra med slikt. 

Opplever deg som en som finner glede i å skru og mekke, men du må lytte litt til kropp og lege også, hvor kjipt det enn høres ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, *MrB* skrev:

Bare hyggelig og gøy å kunne bidra med slikt. 

Opplever deg som en som finner glede i å skru og mekke, men du må lytte litt til kropp og lege også, hvor kjipt det enn høres ut.

Og det satte jeg stor pris på og 🙏.

Ja jeg finner stor glede i det og setter pris på å holde på med dette .

Ja jeg må prøve hvertfall fremover .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Eu godkjent bil uten noe anmerkninger er en sjelden men god følelse😁 lønn for strevet! Lykke til på sykehuset😊👍🏻

Ja igrunn hvertfall når jeg aldri har gått gjennom den før en sjekk😊

Takk for det Erlend ,det blir nå etter jul håper jeg og ikke før .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg akkurat kommet inn døren og kan oppdatere litt med hva som har skjedd idag .

Først henting av bil på Bavaria ,så hadde jeg en plan !

I og med denne bilen ikke blir brukt noe særlig ,hvorfor ikke ta den på en lengre tur bla opp til kirkegården der mine foreldre ligger gravlagt ?

Jo det gjør jeg samtidig kan jeg få sagt hei til mine venner fra min barndoms kommune .

Først litt påfyll av diesel så avgårde og det ble e18 frem til Tvedestrand så kjøre av der og fortsette i mer andre strøk .

Nå har jeg kjørt gamle e28er og e34 i hele sommer og legger ikke skjul på at det var virkelig komfort å ta denne igjen 😊

Da pliktene var gjort fortsatte jeg opp mot Treungen der jeg har bekjente .

Her ble det god prat og kaffe .

Langt inni skogen :

IMG_3417.thumb.jpeg.9b188bf5debabb42abd239451f36bd9c.jpeg

Er så rart alt sammen ,her har jeg ikke vært på tjue år nærmere men alt er som før .

Godt å ha denne :

IMG_3419.thumb.jpeg.c10511251ffdcee2943303f3a151423e.jpeg

På vei hjemover stoppet jeg på en rasteplass nedeforbi Åmli :

IMG_3420.thumb.jpeg.60af392acd52b7c81a5b5010cae15680.jpeg

Nøt en stille lunsj og rimelig vakkert :

IMG_3421.thumb.jpeg.6cedcf73f2c8f60538b0c36330992ff3.jpeg

Så videre nedover mot Grimstad igjen og i særs pent tempo .

Noe jeg merker med dagens tung trafikk er at de holder godt tempo opp bakker :

IMG_3416.thumb.jpeg.8fc2222017dc42ecab4ba110e8ad2f41.jpeg

Veiene der jeg er fra er det mye tungtrafikk pga svært sagbruk og husker før på 90 tallet så var det ei mare med disse da det såvidt gikk fremover .

Da nyttet det ikke med Scania 143 eller Volvo f16 ,det skjedde et vendtepunkt med disse bilene helt på tampen av 90 tallet 😊

Uansett en nydelig tur og balsam for sjelen og treffe folk ,ikke minst få kjørt bilen .

En annen grunn for kjøring er at jeg skal østover på torsdag ,nærmere 50 mil og da kan det være greit å ta en testtur .

Dagens innsats noe over 19 mil :

IMG_3422.thumb.jpeg.289a2a74b00d106ac16ce58498c7c91a.jpeg

Nydelig med velfungerende Bluetooth og langtur .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell. En liten langtur .Upd

Gårsdagen og dagen idag .

Da har jeg fått en jobb som jeg ikke har fått gjort noen gang på denne ,nemlig polert den opp .

Var jo spent på hvordan dette ville bli da bilen er hel og pen i i lakken og var det noe vits?

Vel  igår kveld reiste jeg ned på bilen og skrubbet den ren og kjørte hjem dvs til naboen .

Lånte hans garasje og lot bil stå der til tidlig idag .

Så fant frem disse her :

IMG_0322.thumb.jpeg.3c39cffe0cd2de9754a4249039401280.jpeg

Samt seks KC pads.

Egentlig var det KC midler jeg ville brukt ,men ville bli litt bedre kjent med disse produktene og se om de gjorde jobben .

Vel noe særlig worklog ble det ikke ,men det skulle ikke gå lang tid at før man så lakken sprudlet :

IMG_3426.thumb.jpeg.4885a93fe33455bd8c60704de7da9bf9.jpeg

Her er bil tatt etter en runde med Heavy cut.

Vi fortsetter med fine cut og fine pads og det er først nå man ser hvor stor forskjell det blir 😊

Enkelte plasser var det vanskelig å få bort vaskeriper ,men med litt bytte av pads og midler ble det fint nok.

Så ble disse voksene funnet frem :

IMG_0323.thumb.jpeg.6ef35c4cc0aa1f7289bc23ddde412de9.jpeg
 

Collintie ble lagt her og der og det samme med Victoria voksen .

Etter mange timer med jobbing er bilen ferdig og må si at nypolert Black saphire er en fin farge .

Og bilen trengte det for nå er den blank .

Ferdigbilder :

IMG_0324.thumb.jpeg.998e956843fbcdcc439518bb66aff3f9.jpeg

Støtfangeren bak var det ekstremt mye jobb ,men etter mye jobb ble den blank :

IMG_0325.thumb.jpeg.f706210440f85c32442119f94b708dc5.jpeg
 

Fra baksiden :

IMG_0326.thumb.jpeg.6557294fc637302ba5a8500ec9443559.jpeg

Dørsider blanke og rene :

IMG_0327.thumb.jpeg.b6256746a6fcb6a715384bc1f16d0d59.jpeg

Kantskjørt var matte ,men det ble det slutt på :

IMG_0328.thumb.jpeg.f255156131b317048f0a359986c4671e.jpeg

Panser :

IMG_0331.thumb.jpeg.907e2c749ff3bd64693b20539b2b3e8b.jpeg

Front:

IMG_0330.thumb.jpeg.e0923f2678f0c8c6bc4673ab2387fa18.jpeg

Liker den sånn som den er nå :

IMG_0329.thumb.jpeg.dc78259d17a3bf35c43d7f290e3763b9.jpeg
 

Andre siden :

IMG_0332.thumb.jpeg.4a87826e32a32dd757c1024c4d1f8514.jpeg

Blankere enn dette får jeg den ikke så dette får være greit 😊:

IMG_0333.thumb.jpeg.86a2fc290d3b0c0e5ac7f4605685c11f.jpeg

Og da tak tilslutt :

IMG_0334.thumb.jpeg.8755e50f2ad24fa9b2c9e51486da38a9.jpeg

Summen av alt mye jobb men nå er den klar for vinter ,ikke minst nå kan jeg bare kline påen ny runde voks om den avtar .😊

En annen ting er jo at jeg har jo endel QD vedlikeholds sprayer og evnt .

Gøy å se forandringer hvertfall .

 

 

IMG_3428.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell. Nypolert Black Zaphire.Upd

Nypolert Safirschwartz er balsam for øyet å se på, god jobb du har gjort her :) hva var det egentlig som var galt med DD, og hvilke symptomer ga bilen deg?

Treungen er en fin plass, har vært der noen ganger selv da jobben min har en egen engineeringavdeling der som driftes av en god gjeng med kollegaer, og det samtidig har blitt base for et nytt søsterselskap hos oss som skal bygge og levere resirkuleringsanlegg for plast. Men det er i prototypefasen enda. Så skjer litt i Treungen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, papertiger skrev:

Nypolert Safirschwartz er balsam for øyet å se på, god jobb du har gjort her :) hva var det egentlig som var galt med DD, og hvilke symptomer ga bilen deg?

Treungen er en fin plass, har vært der noen ganger selv da jobben min har en egen engineeringavdeling der som driftes av en god gjeng med kollegaer, og det samtidig har blitt base for et nytt søsterselskap hos oss som skal bygge og levere resirkuleringsanlegg for plast. Men det er i prototypefasen enda. Så skjer litt i Treungen!

Mange takk Bjørn 😊

Ja Black Z er en flott farge når den er ren og polert .

Angående DD så fikk jeg opp masse feilkoder på bla trykk og at den var ute av drift av og til .

Dette pga jeg hadde lekassje på et rør ,men etter jeg fikk byttet rør og holder på trykket så er det ikke noe varsler og ikke minst ,nå virker den skikkelig og mener jeg .

Gøy med svingete veier da det er lite krenging .😊

Jøss sier du det ja ?

Ja Treungen er fint og har mange kjente der oppe .

I og med jeg kommer fra nabobygden var jeg mye der før og har vel aldri hatt det så gøy noensinne ,snille men steingalne mange 😅😅

De bygdefestene der oppe …Huff men glad jeg har vært med og fremdeles får oppleve det .

Ja skjer mye oppover og bra er det .

Skal antagelig opp og være i nærheten av Treungen hele neste helg og gledes stort .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upd uten bilder .

Idag ble det en tur fra Fevik til Sandefjord / Strømstad og rundt en tur på totalt 40 mil og bil gikk som en drøm uten røde varsler i I drive .😊😎.

Første gang på lenge .

God tur venn dette og gleder meg til neste gang .

Kjørt bil 70 mil siden tirsdag og det trenger den og flere skal det bli .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er no litt enig med fruen Jan, kjipt å ende opp med Combo'n på langutr, når du har 3 andre flotte alternativer :)

Flott å lese at du nå har fått ordnet DD røret og denne er oppe å går igjen.

Utrolig flott safirsort Bil. Har alltid likt mørke biler, men vet at de krever sin mann, og sorte er vel den verste :) Men her viser du at riktig stell så blir det knall.

 

Så må du ta vare på helsa Jan! Håper en opperasjon retter på ryggen. Så må du være flink å ta det med ro mens du venter. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e61 530 d 2005 modell. upd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...