tennbrikket Skrevet Juli 24 Forfatter Share Skrevet Juli 24 (endret) 8 minutter siden, E.C. skrev: Finner vel kurante 520d med B47, men jeg hadde trolig brukt litt mer penger for å få en med M-Sport og gjerne LED. Ser bedre ut og blir trolig enklere å selge om 5 år, for en 15 år gammel 5-serie med minste dieselmotor og uten M-Sport er fort på bånn prismessig. Helt enig, men «ungdommen» presser prisene så kunstig høyt🤪 på bygda så er f11 med m sport nye «Volvo 240». Spesielt her i område. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=359517585 dessverre n47 men pen bil. Endret Juli 24 av tennbrikket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 Hvilket prisleie tenker du? Dersom du tenker nyest mulig med lavest mulig driftskostnader ville jeg siktet meg mot F20 LCI. De ligger skammelig høyt i pris, men de holder seg skammelig høyt i pris også. En av disse i 118d eller 120d utgave med B47 trår du ikke feil med. Må nok ut med nord for 200, men dukker av og til opp rimeligere utgaver. Virker til å være grei pengeplassering, jeg kunne trolig solgt 2013 F20 116i’en jeg hadde for mer i dag enn da jeg solgte den for 2 år siden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juli 24 Forfatter Share Skrevet Juli 24 2 minutter siden, papertiger skrev: Hvilket prisleie tenker du? Dersom du tenker nyest mulig med lavest mulig driftskostnader ville jeg siktet meg mot F20 LCI. De ligger skammelig høyt i pris, men de holder seg skammelig høyt i pris også. En av disse i 118d eller 120d utgave med B47 trår du ikke feil med. Må nok ut med nord for 200, men dukker av og til opp rimeligere utgaver. Virker til å være grei pengeplassering, jeg kunne trolig solgt 2013 F20 116i’en jeg hadde for mer i dag enn da jeg solgte den for 2 år siden.. Har ikke helt bestemt meg for prisklasse. Jeg startet med å se hva jeg fant til rundt 150k, men syns ikke det var sååå mye spennende, så tenkte jeg å se hva jeg fant rundt 180k. Har tittet litt på 1 serie, jeg kunne nok ha klart meg med det, men dæven det er har vært godt med stasjonsvogn i 10 år også😅. Slik jeg ser det så syns jeg nesten at visst budsjettet gnur seg over 200k, så kan jeg like så godt legge til 100k+ til og kjøpe en elbil. Mulig snål tankegang, men😅 B37 vel å merke. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=360445021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 29 minutter siden, papertiger skrev: Hvilket prisleie tenker du? Dersom du tenker nyest mulig med lavest mulig driftskostnader ville jeg siktet meg mot F20 LCI. De ligger skammelig høyt i pris, men de holder seg skammelig høyt i pris også. En av disse i 118d eller 120d utgave med B47 trår du ikke feil med. Må nok ut med nord for 200, men dukker av og til opp rimeligere utgaver. Virker til å være grei pengeplassering, jeg kunne trolig solgt 2013 F20 116i’en jeg hadde for mer i dag enn da jeg solgte den for 2 år siden.. F20 LCI markedet har virkelig tørket ut. I fjor var det masse ok kjøp på 116/118i i leie rundt 130 til 150 000, men i år har det vært lite. Og de få bilene som kommer for salg til en ok pris blir ofte snappet av forhandlere og lagt ut 20-30 000 høyere i pris rett etterpå til min forargelse😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 24 Share Skrevet Juli 24 du har ikke vurdert å bare montere på igjen et originalt msportunderstell ? å bruke bilen til det ikke er noe igjen. skal vell ikke være forferdelig ukomfårtabel på det originale, og du får det sikkert hivd etter deg om du ikke har det gamle liggende selv da. ut ifra det jeg har skjønt så dagspendler du, da får du ikke stort billige bil å pendle med en det du har idag. e46 msport er så ettertraktet at du får igjen det samme nesten uansett hvor råtten den er den dagen du ikke gidder mere. bruk heller overskuddet på en kosebil nr2 eller andre ting som lyser opp hverdagen kan ikke være mye glede i å kjøpe en halvtrist bmw for flere hundretusen for så å ha dyre utgifter på den å så slite den ned på dagspendling, og samtidig ha verditap. men jeg vet ikke om du kjører 1 time på jobb eller 5 minutter, er det langt å kjøre hadde jeg også kostet på litt komfår. men da i form av elbil, og heller brukt overskuddet på kosebil. men e46 i original tilstand ser jo bra ut og kjører vell ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juli 25 Forfatter Share Skrevet Juli 25 13 minutter siden, Ingvaldsen skrev: du har ikke vurdert å bare montere på igjen et originalt msportunderstell ? å bruke bilen til det ikke er noe igjen. skal vell ikke være forferdelig ukomfårtabel på det originale, og du får det sikkert hivd etter deg om du ikke har det gamle liggende selv da. ut ifra det jeg har skjønt så dagspendler du, da får du ikke stort billige bil å pendle med en det du har idag. e46 msport er så ettertraktet at du får igjen det samme nesten uansett hvor råtten den er den dagen du ikke gidder mere. bruk heller overskuddet på en kosebil nr2 eller andre ting som lyser opp hverdagen kan ikke være mye glede i å kjøpe en halvtrist bmw for flere hundretusen for så å ha dyre utgifter på den å så slite den ned på dagspendling, og samtidig ha verditap. men jeg vet ikke om du kjører 1 time på jobb eller 5 minutter, er det langt å kjøre hadde jeg også kostet på litt komfår. men da i form av elbil, og heller brukt overskuddet på kosebil. men e46 i original tilstand ser jo bra ut og kjører vell ganske bra. Har understellet liggende selv, så er muligheter å slenge på det. Kjører stort sett 70km hver dag, en jobbreise i ny og ne, så jeg trenger ikke noe veldig flott og bra, men jeg er bare drittlei samme bilen jeg snart har hatt i 10 år, som rusten har tatt over. Hadde det kun vært framskjermer så skulle jeg byttet det, men når det er kun panser og bagasjeluke som har klart seg, sånn ish, så har jeg blitt lei. Den får service jevnlig så m47n sliter jeg nok aldri ut. Prisene på e46 m sport er kvalmthøye, har titta litt etter ett bra eksemplar som jeg kunne ha flyttet over steg 4 fra min over til, men jeg må jo gi 30-40k for noe som er like rustent😅 Jeg skulle lært meg å lakkere og pusse rust, da skulle jeg ha reddet den, men nå vet jeg ikke om jeg har motivasjon til å begynne å gjøre det. Selv om jeg syns e46 m sport vogn er veldig flotte biler på mange måter. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mslello Skrevet Juli 25 Share Skrevet Juli 25 14 timer siden, tennbrikket skrev: elbil har jeg tittet litt på, men jeg føler kanskje jeg skal kaste meg på den ballen neste gang, jeg syns det skjer for mye, og de bilene jeg ønsker koster fort over 300-400k, og ikke vet jeg hvor bra de er om 6 år F.eks. Ser dette argumentet ofte mot elbil.. Men jeg føler ikke at det er noe spesielt for elbil? I løpet av 6 år så skjer det jo litt med en eksosbil også. Fått en facelift, oppdateringer på infotainment osv, nærmer seg for en ny modell.. Så verditap blir det jo uansett. Er rekkvidde teknologi bra nok når du kjøpte bilen, så er den mest sannsynlig det om 6 år også. Å lader du hjemme har du spart masse penger på drivstoff du kan bruke på E34'n Vil jo bestandig være noen som ikke har råd til ny bil, etter hvert så er det nå brukt elbil som blir alternativet i Norge. i3 har vært på veien siden 2013 og samme med Tesla model S. Det er nå mange på veien av de enda. For i3 sin del så har batteridegradering vært minimal. Største utfording så langt er vel at 2G gjør at appen vil gi veldig begrenset funksjon etterhvert, men det gjelder jo eksosbiler med appstyring og 2G kommuniasjon også. Marius2002, E.C., laffe og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 25 Share Skrevet Juli 25 14 hours ago, papertiger said: Hvilket prisleie tenker du? Dersom du tenker nyest mulig med lavest mulig driftskostnader ville jeg siktet meg mot F20 LCI. De ligger skammelig høyt i pris, men de holder seg skammelig høyt i pris også. En av disse i 118d eller 120d utgave med B47 trår du ikke feil med. Må nok ut med nord for 200, men dukker av og til opp rimeligere utgaver. Virker til å være grei pengeplassering, jeg kunne trolig solgt 2013 F20 116i’en jeg hadde for mer i dag enn da jeg solgte den for 2 år siden.. Og mange av de F20'ene er veldig kjipt utstyrt og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå