Rullator Skrevet Januar 21 Forfatter Skrevet Januar 21 17 minutter siden, E.C. skrev: Her har du tråden min og posten om bytte av diff: https://bimmers.no/forums/topic/825167-ecs-garasjetråd-lær-deg-litt-om-mqs-s27-recap-2024-montert-quaife-diff/?page=28#findComment-3436671 Skrev også litt her: https://bimmers.no/forums/topic/828931-løst-e61-panorama-kjipe-kjøleribber-på-diff/ Det er ikke helt riktig på deletegningene, ettersom M5 diff aldri i livet får plass med sine svære kjøleribber og original avstivermontering på E61. Du kan også se litt her: https://5series.net/forums/e60-e61-parts-accessories-mods-22/installed-m5-oem-reinforcement-pull-rod-112880/page8/ Det er 215 diff som er den "store", men litt variasjon på bl.a. inngående flens avhengig av girkasse. Etter det jeg skjønte så ble det en annen baklokk type på LCI (uten kjøleribber), da forsvant også tappepluggen, men til gjengjeld skulle den holde litt mer olje. Tusen takk! Da har du fått en ny følger. Utifra hva jeg kunne finne på opprinnelig understellsnr WBAPX71080B985814, så sier baklokket 215LW, men kan vell være noe annet? Hvordan sjekker jeg ellers hvilken diff jeg har? Regner med jeg har den ute iløpet av helga
E.C. Skrevet Januar 21 Skrevet Januar 21 Du har 215, som "alle" med R6 diesel og større motor: Spoiler Lokk har jeg bare sett på delenumre på RealOEM og googlet litt da jeg støtte på det problemet mitt med kjøleribbene. Så har man det med flens på inngående: V8 manuell, 530d manuell og 535d som har den store og de andre har "små". Så er det litt forskjeller på utgående flens, så du har trolig "små" på begge pga. automat og da også smale drivaksler, men du får bare måle bolthull på alle deler og tykkelse på drivaksler så ser du hva du har. Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Februar 4 Forfatter Skrevet Februar 4 Ventilfjører er kommet, så da er det faktisk bare og få det unna, sånn at man kan sette sammen motoren igjen! Håper det åpner seg litt tid til det asap. kaster inn specs også Men er det noen her som har kjørt KW V3 på E60 før? Må jo være noe gøy og komme til justeringa i bunn 😂 Kanskje man bare lar de ligge i eska og går for TA ellerno. Får ramme inn detta som et minne om total mangel på selvkontroll 🤠 neida, det må jo prøves detta også. CHNilsen, sveigis, Saltkjelen og 5 andre reagerte på dette 8
Rullator Skrevet Mars 3 Forfatter Skrevet Mars 3 Liten oppdatering! Kalipere har kommet! Har lyst til og få de blåst og lakkert, men usikker på om det blir prioritert i år. De ser jo greie ut, også vet jeg ikke hvilken farge jeg går for. Kanskje jeg bare fresher de opp med en litt dypere blåfarge. Svære er de ihvertfall 😅 Lite som skjer på jobb om dagen, så da ble jobben med ventilfjører påbegynt! Det har blitt utsatt lenge nok. Er påtide og få sammen motoren. ut med kammer så var det bare og begynne sette stempel i TDC, så var det bare og få av alt, på en sylinder, og sette på plass med nye tettinger og fjører. ut med det gamle inn med det nye noe forskjell på fjørene, som forventa. De nye er noe kortere, men er snakk om mm. Til forskjell så er de mye hardere. fikk bytta 16 av 24 før jeg måtte hente unger på skole og i barnehage, så regner med jeg får tatt resten ikveld. løftere på plass også. Men fy for en drittjobb.. tar ca 50 minutter per sylinder, så ryggen får kjørt seg. Gleder meg til de 2 bakerste som er igjen nå. Fikk printa opp 10 stykk ventilfjørvertøy, og takk for det.. har knekt 3 allerede 😅 idapederse, CHNilsen, E.C. og 3 andre reagerte på dette 6
CHNilsen Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 Blir rått dette! Sørg for at den er solid fra bunn til topp så får du ingen "overraskelser" når det skal brukes. Siden jeg er litt glad i det originale eller oem+ så er mitt forlag til farge på kaliber holdes i den blå fargen som de er nå eller lakkes opp i phoenix yellow som kaliperne var en gang i tiden når BMW performance konseptet ble introdusert. Rullator og Saltkjelen reagerte på dette 2
RF91 Skrevet Mars 3 Skrevet Mars 3 Får lyst på E6x når eg ser korleis ting kan bli 😂 Høyrdes kanskje ironisk ut, men eg får faktisk lyst på E60/E61 no 😄 Rullator reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Mars 4 Forfatter Skrevet Mars 4 14 timer siden, CHNilsen skrev: Blir rått dette! Sørg for at den er solid fra bunn til topp så får du ingen "overraskelser" når det skal brukes. Siden jeg er litt glad i det originale eller oem+ så er mitt forlag til farge på kaliber holdes i den blå fargen som de er nå eller lakkes opp i phoenix yellow som kaliperne var en gang i tiden når BMW performance konseptet ble introdusert. Det får bli så bra som dem kan bli, med uåpnet motor. Bygger jo en backup motor på sia som får noe grommere deler, fordi jeg forventer at det kommer til og smelle.. 😅 Heller mest mot og bare holde kaliperene som de er. F80 kaliperene jeg skal ha bak, er jo også samme farge. Hadde egentlig bestemt meg for gult, men alle har det, så da blir det ikke gult.. CHNilsen reagerte på dette 1
Rullator Skrevet Mars 4 Forfatter Skrevet Mars 4 13 timer siden, RF91 skrev: Får lyst på E6x når eg ser korleis ting kan bli 😂 Høyrdes kanskje ironisk ut, men eg får faktisk lyst på E60/E61 no 😄 Hvordan det kan bli..? Jeg har ikke kommet så langt at detta har gitt noe resultater ennå 😂 er bare en eneste svæææær moneypit inntil videre. Men har troa på at det blir bra til slutt. E6x er veldig pene biler da 😁
Rullator Skrevet Mars 6 Forfatter Skrevet Mars 6 ny dag, nye muligheter! Har endelig fått skiftet de siste fjørene, motor er låst igjen i riktig timig, sammen med kammene. Såvidt jeg vet, så er dette første gang motoren ser noe fremgang mtp montering. Er bare fremre og bakre travers igjen som gjenstår av demontering før bilen kan settes sammen igjen. (Isj) travers fremme kom Endelig også ut. Denne skal vaskes og få «som ny» før det monteres igjen. Kan ikke montere skitne deler sammen med nytt og rent, åpenbart. Og der kom bunnpanna. Motoren er endelig ferdig demontert, og det gjenstår nå kun montering. Etter at alt er vaska ihvertfall.. bunnpanna må naturligvis også ha seg en god vask. så får vi håpe på at motoren holder seg hengende. Har satt under litt sikkerhet i tilfelle det skulle rase. E.C., viggo E34, idapederse og 2 andre reagerte på dette 5
E.C. Skrevet Torsdag kl. 20:57 Skrevet Torsdag kl. 20:57 Nice! Sånn litt ut av sammenheng så må jeg si at det er kjekt med bilder folk tar med f.eks. travers demontert. Hender man ikke helt husker hvordan/hvor ting går på en bil, hvor trangt noe er, osv. så alltid kjekt å kunne gjøre "oppslag" i en tråd her på forumet KMT og Rullator reagerte på dette 2
Rullator Skrevet Torsdag kl. 21:15 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 21:15 12 minutter siden, E.C. skrev: Nice! Sånn litt ut av sammenheng så må jeg si at det er kjekt med bilder folk tar med f.eks. travers demontert. Hender man ikke helt husker hvordan/hvor ting går på en bil, hvor trangt noe er, osv. så alltid kjekt å kunne gjøre "oppslag" i en tråd her på forumet Helt sant! Jeg har tatt bilder helt siden jeg påbegynte demontering. Jeg har til tider kronisk gullfiskhjerne, så da er det veldig greit og dokumentere, så man husker hvor ting skal, og i hvilken vinkel det sto i. Alt av bolter som kan settes tilbake, blir også satt tilbake. Det som ikke har en plass når det er demontert, blir merket i pose. Også er det jo fint og kunne dele det med andre også. det er ofte jeg får god hjelp ved og lete meg gjennom godt dokumenterte forumer. Det var senest idag at jeg slet med bunnpanna pga bolter jeg hadde oversett 😅 sveigis, KMT og E.C. reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå