B. Sveigdalen Skrevet Mai 13 Forfatter Share Skrevet Mai 13 Post 9 Etter turen til Tyskland måtte jeg bytte DVD-leseren i Navi-computeren, så denne bestilte jeg ny på nettet og byttet selv. Uten leseren i funksjon gikk navien over til å vise et kjørecomputerbilde som så veldig basic ut, pluss at Navigasjonen så klart ikke virket i det hele tatt. Bytting av DVD-leser i MKIV navi. Jeg skulle selvfølgelig ha kjøpt to lesere, for M3 4.6 leseren er ikke lenger tilgjengelig nå. Heldigvis fikk jeg lurt frem en kompatibel DVD-leser på eBay nylig, så jeg har den i reserve. I tillegg har jeg også et par gode komplette MKIV navier, flere 16:9 skjermer, tv-modul, en BM54, HiFi / DSP forsterkere, diverse LCM/GM/PM moduler og ECU’er for motor og girkasse liggende på hylla. Greit å ha, da gode og fungerende moduler blir vanskeligere og dyrere å få tak i ettersom årene går. Ingenting av dette er til salgs, men jeg er behjelpelig hvis noen stikker innom og vil ha byttet inn fungerende moduler kjapt og galt for å feilsøke på bilen sin. Jeg var også litt irritert over at LCD’n på 16:9 navigasjonsskjermen i bilen var blitt matt og litt skrammet. Noen hadde tydeligvis fingret litt for mye på den opp gjennom årene, og det liker slike skjermer dårlig. Så jeg bestilte en ny skjerm, og skrudde opp hele enheten og byttet skjermen. Bytte av LDC-skjerm i 16:9 navienhet. Sommeren 2018 kjøpte jeg også et brukt og litt fillete M-Sportratt som jeg sendte avgårde og fikk trekt opp. Jeg valgte en litt mer moderne look enn originalt, med perforert skinn på gripeflatene, og M-farger på sømmen. Intreriøret slik det etter hvert ble seende ut. Legg merke til 6310'n i armlenet. Ramma rundt naviskjermen er ikke satt tilbake, for de som synes at noe mangler. Som en siste begivenhet i 2018 sesongen dro jeg på BMWCCN sitt treff på Vålerbanen. En artig dag på BMW-treff, som vanlig. Men ekstra artig var det at jeg stakk av med en premie på 535’n. Selv om konkurransen i klassen ikke var direkte knivskarp, så var bilen blitt bra nok til å få en pokal. Litt anerkjennelse for arbeidet som var lagt ned. BMWCCN treff på Våler den 1. september 2018. 2. plass fineste bil 2000-tallet. Saltkjelen, CHNilsen, Olaandref og 11 andre reagerte på dette 14 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Mai 22 Forfatter Share Skrevet Mai 22 (endret) Post 10 Her kommer en liten avsporing: nemlig en post om de andre E39’ene jeg har hatt gjennom årene. Disse har vel vært små og store prosjekt i seg selv, kan man si. Min første E39 var en ’96 Aspensilver 523i, «RH» som jeg har kalt denne i ettertid, basert på reg.nummeret RH30800. Denne bilen kjøpte jeg like før jul i 2007, da hadde den gått 245 000. Kjøpt ny av et regnskapsfirma i nabobygget til blokka i Pedersgata i Stavanger, hvor jeg tilbragte de første barndomsårene mine. Verden er ikke stor. I 2007 var det enda ikke 5 år siden E39 hadde gått ut av produksjon, og dette var fortsatt en noenlunde moderne bil. Et av de første bildene jeg tok av RH etter nyttår i 2008. Da var disse vinterfelgene nettopp innkjøpt, og du kjenner dem kanskje igjen som lagringsfelgene til 535’n. RH ble kjøpt som en midlertidig bil etter at jeg vraket E36’n min, i påvente av at jeg skulle kjøpe en facelift M-Sport 530i eller 530d, som jeg hadde planer om. Den gangen var det biler til nærmere 300 000,- (Når vi snakker pris, så ble til sammenligning 535i’n min solgt for 420 000,- da den ble importert til Norge i 2006. Dette i følge en kjøpskontrakt som lå i bilen.) Men noe facelift E39 ble ikke noe av i 2008. Så flyttet jeg til USA og bodde der noen år, og jeg kjøpte en Corvette der istedenfor. Og 523’n gikk egentlig bra og ble tatt i bruk igjen da jeg flyttet hjem igjen. Bortsett fra noen vannpumper og radiatorer som sa takk for seg, og litt påfølgende varmkjøring, så fungerte den bra i alle år. Og etter et møte med en hjort i 2011, kosta jeg på den en del, så den var på et tidspunkt riktig så fin. Fra glansdagene. Aspensilver manuell 523i. Jeg prøvde hele tiden å holde RH strøken, og tok den faktisk med på noen treff, men jeg ble alltid litt begrenset av at det var en bruksbil som måtte brukes daglig i alt slags vær. Derfor gikk jeg over til å ha en dedikert hobbybil som kunne brukes kun i finvær og vinterlagres, og det var formålet med 523i M-Sporten jeg kjøpte i 2015. Det var en veldig fin bil, men jeg fant etter hvert at forskjellen i ytelse ble for liten i forhold til bruksbilen og at den ble for svak i Autobahnhastigheter. M-Sport 705 understellet tålte mer fart enn det M52TUB25 motoren kunne gi. Så dette var motivasjonen for at 535i’n ble innkjøpt to år senere. Alt gikk bra med RH frem til 2016, da jeg skulle bytte en bærearm etter EU-kontrollen. Da jeg jekket den opp hørte jeg en lyd som av flatbrød som knustes, og der forsvant visst jekken opp i kanalen.. Jeg brukte da bare bilen de to neste årene uten å gjøre noe annet enn helt nødvendig vedlikehold, og solgte den som rep.objekt da EU-godkjenningen gikk ut sommeren 2018. Ved salget sto kilometerstanden på 380 000, men reell kilometerstand var 450 000, siden jeg hadde måttet bytte instrumentet en gang. Heldigvis var ny eier på Dokka interessert i bilen, og reparerte den og fikk den EU-godkjent på nytt. Han eide den i tre år, før den havnet i Asker i 2021, og tydeligvis fortsatt lever der nå i 2024. Og må vel snart nærme seg 500 000 km. Alle mila med den originale M52B25 motoren. Bilen ble i fjor observert to ganger av kamerater av meg, som begge kontaktet meg fordi de kjente igjen det spesielle reg.nummeret. «Bjørn, er ikke dette gamlebilen din? Jøss.. går den enda, altså?» Som erstatning for RH, dro jeg og kjøpte en facelift 520i i juni 2018. Denne hadde bare gått 160 000, hadde elektriske stoler, HiFi, og virket til å være i god stand. Bortsett fra litt oljeforbruk som mange M54B22 sliter med. Denne har jeg hatt som bruksbil siden, og det er ikke gjort noe annet med den enn at den fikk 17’’ hjulene fra 535’n, bixenon lykter og M-Sport ratt. Da skulle det *ikke* gjøres mer, men da @Ingvaldsen hadde et svart elektrisk sportsinteriør å selge, så gikk jo det som det måtte gå. Siden har den også fått en BlueBus enhet, men DA får det være nok. Siden jeg de siste årene ikke har behøvd bil til daglig, blir den svært lite brukt. Men når jeg en gang i fremtiden på nytt trenger bil til daglig, blir den nok byttet ut med en F10. 520i bruksbilen, som jeg fortsatt har. Som du sikkert ser, så er jeg glad i Style 124 felgene. Her er det et sett i 17". Endret Mai 22 av B. Sveigdalen Werther, Ingvaldsen, Evenlode og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 22 Share Skrevet Mai 22 (endret) 9 minutter siden, B. Sveigdalen skrev: Ved salget sto kilometerstanden på 380 000, men reell kilometerstand var 450 000, det må da ha vært en forderdelig billig bil å eie iforhold til den høye kilometeren ? tror ikke du får til slike tall med lite tull på en nyere F eller G serie Endret Mai 22 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Mai 22 Forfatter Share Skrevet Mai 22 20 minutes ago, Ingvaldsen said: det må da ha vært en forderdelig billig bil å eie iforhold til den høye kilometeren ? tror ikke du får til slike tall med lite tull på en nyere F eller G serie Ja, manuellgira E39 med M52 bensinsekser var holdbart og en billig bil å eie. Bare man vedlikeholdt den fornuftig, og holdt litt øye med kjølesystemet, så hadde jeg veldig problemfrie 200 000 kilometer. Er litt redd for det selv også at en F10 vil bli dyrere og mer komplisert å eie. Spesielt når den får rulla litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Mai 24 Forfatter Share Skrevet Mai 24 Post 11 Parallelt med det andre som skjedde i 2018, begynte jeg å leke litt med Prosjekt Ryggekamera. Når bilen har tv-modul, kan man kjøpe et lite kabelnett som plugges til denne, som gir deg komponentinnganger for AV-kanal og ryggekamera, samt en triggerkabel som skrur på ryggekamerabildet på naviskjermen. Ryggekamera kunne bestilles som originalt ettermonteringsutstyr på E39 Touring med SA602 Navi, men jeg har aldri sett dette selv. Det fantes til og med et originalt BMW ettermonteringssett for frontkamera, for E39 og E46. Mangt var mulig også da E39 var ny, men dette var nok pionerteknologi, og disse små kameraene har kommet et langt steg videre i dag. Spesielt på pris og tilgjengelighet. For å begynne et sted, så kjøpte jeg et ettermarkedskamera av typen som er integrert i bagasjelukeåpnerknappen. Det jeg nå kaller Ryggekamera Versjon 1 ble koblet opp våren 2018 og virket fint, men jeg ville gjøre litt mer ut av dette. Jeg ville ha en knapp som skrudde på kameraet manuelt. Og her begynte nok inspirasjonen fra OEM-Works gutta å komme inn i bildet, for dette måtte da være en original knapp i bilen. Et logisk valg ble en knapp på bryterpanelet under IKHA modulen, så jeg kjøpte inn et panel som hadde S-EDC knapp i tillegg til de knappene jeg allerede hadde. Det var perfekt, for S-EDC knappen kan sende ut 12V når den blir trykt inn. Det har blitt noen bryterpaneler gjennom årene. Det med knapper for aktive stoler sitter i bilen nå, men fra knappene til aktivstolene har jeg aldri funnet noe signal jeg kan bruke til noe. Logikken som styrte dette, bygde jeg inn i en tom PDC-boks. Så ved hjelp av releer og en timer, skrudde kameraet seg på når jeg satte bilen i revers. Og hvis jeg ikke hadde bilen i revers, skrudde ett trykk på S-EDC knappen kameraet på, og neste trykk skrudde det av. Så fort kameraet var på, uansett grunn, lyste den grønne LED’n i S-EDC knappen. PDC-boksen med det rare i. Litt kobling for å få det til, men det passa akkurat inni. Og det virket! Hvordan den ser ut inni får være en yrkeshemmelighet. Og jeg må nok studere den litt først for å huske alt hvis jeg skal forklare noen nå 6 år etterpå eksakt hvordan dette er koblet. Her har jeg skrudd på kameraet mens jeg kjører, og jeg blir visst jaget av en annen BMW på vei hjem fra BMW-treff på Våler. Dermed var Ryggekamera Versjon 2 ferdig. Men ferdig var jeg ikke, for nå i 2024 jobber jeg med Versjon 4. Og ja, knappen skulle selvfølgelig hatt et annet symbol enn S-EDC. Jeg har hatt dialog med en venn i England som bygde seg en E39 M5 Touring og som også bruker noen av disse knappene til andre ting. Vi har snakket om å få laget knapper med custom symboler, men dette har til dags dato ikke blitt noe av. Så hvis noen kjenner noen som kan gravere custom-symboler på en slik knapp, så si fra. Dusy, Larssoyl, E.C. og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mai 24 Share Skrevet Mai 24 1 time siden, B. Sveigdalen skrev: kunne bestilles som originalt ettermonteringsutstyr på E39 Touring med SA602 Navi, men jeg har aldri sett dette selv. @Alpejohn har/hadde det originale ryggekameraet på sin touring angående ommerking av knapper så vet kanskje oem-works gutta om noen som ordner dette. individual_cardesign_71 på insta har også merket om mye på sin bil. B. Sveigdalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Mai 24 Forfatter Share Skrevet Mai 24 1 hour ago, Ingvaldsen said: @Alpejohn har/hadde det originale ryggekameraet på sin touring angående ommerking av knapper så vet kanskje oem-works gutta om noen som ordner dette. individual_cardesign_71 på insta har også merket om mye på sin bil. Artig, da er det han jeg har hørt om. Han som skulle gjøre dette for fyren i England (og meg) hadde noe forbindelse med OEM gutta. Men ting kokte bort, så de har nok mer enn nok med egne prosjekt. Og prisen pr. knapp hadde blitt høy. Men jeg skal høre med han tyske-Bjørn. Følger ham, men har ikke lagt merke til knappene hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Mai 28 Forfatter Share Skrevet Mai 28 Post 12 Helt mot slutten av sesongen 2018 kjøpte jeg inn noe som jeg hadde tenkt på helt siden jeg drev og styret litt med stereo i RH rundt 2010/11. Det var mens den såkalte Intravee-boksen var skikkelig i skuddet, og det er kanskje noen her som kjenner til den. Denne kobles inn istedenfor CD-skifteren, og den er dermed tilkoblet I-bus. Den kan styre og endre funksjoner via I-Bus, og du får aktivert en rekke originalt utseende menyer i 16:9 naviskjermen. Via disse menyene kan du aktivere funksjoner som 3-blink, kjørelys, sette opp en mengde displayvisninger både i instrumentet og naviskjermen, lage funksjonsknapper og sette opp varsel ved for høyt turtall før oppnådd driftstemperatur osv. Noe av dette er ting som også andre «bokser» gjør, feks ModBus og Ressler/I-Bus app. Men Intravee er samtidig en gateway mot Alpine sin Ai-Net standard. Og det er her den blir virkelig interessant, for det finnes da en rekke Alpine moduler du kan koble på. CD/DVD/MD/MP3-skiftere, USB interface, iPod interface, avanserte lydprosessorer, og Sirius, XM og DAB radiomoduler. Samt Ai-Net switcher for å få så mange Ai-Net porter du vil. Men selvfølgelig kun DAB og ikke DAB+, som Norge fant det for godt å bruke. Dessverre er opphavsmannen bak Intravee gått bort, så prosjektet blir ikke videreutviklet, og Alpine komponentene begynner nå å bli 10-12 år gamle. Så i dag er det en løsning som heter BlueBus som kan anbefales, selv om den ikke har alle de komplekse funksjonene til Intravee. Jeg har BlueBus i bruksbilen og er veldig fornøyd med den. Men i 535’n var Intravee den riktige løsningen, i tråd med de videre planene jeg hadde for å få mest mulig ut av den originale navien og anlegget. Intravee og KCA-420i modulen som kobles mot iPhone/iPod. Her er enhetene koblet opp provisorisk for testing før bilen ble satt bort høsten 2018. De fleste Intravee ble levert sammen med en modul som heter KCA-420i, hvor man kan koble på en Apple enhet og få musikkavspilling fra denne 100% integrert mot knapper og menyer. Men jeg er ikke noen Apple-mann, så jeg hadde således ikke noe annet å koble på enn datterens gamle iPod. Og jeg hadde uansett ikke noe musikk på iTunes, så da ble det å bruke Spotify. Men det ble bare tungvint å måtte bruke iPoden og ikke min egen telefon til dette. Noe Bluetoothadapter for Ai-Net ble aldri testet og godkjent som kompatibel mot Intravee; men de finnes – og de virker. Det eneste som ikke virker er visning av sangtittel. Så jeg kjøpte et av disse adapterne, og kunne da koble min egen telefon til den istedenfor Bluetooth adapteret på BM54’n. Navien må nemlig stå i Modus for CD-skifter (Nå Intravee-modus) for at Intraveen skal gi menyene sine og I-Bus funksjonene. Sømløsheten mot original handsfree ved hjelp av Dual Bluetooth, som tidligere forklart, blir akkurat den samme. Å få Intraveen opp og gå før jeg kjørte 535’n på vinterlagring var artig, og jeg gledet meg til 2019 sesongen og å kunne jobbe videre med planene mine. Og nå er det mulig det blir noen uker til neste oppdatering, da juni blir en travel måned med husarbeider - og bilarbeider. Intravee modulen kan kobles til PC, og der kan man oppdatere softwaren og gi kommandoer for å endre settinger som ikke kan endres i Intravee-menyene i naviskjermen. Otis, viggo E34, skoglund og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 Post 13 Da skal jeg fortsette historien om 535-prosjektene etter en periode hvor motivasjonen rundt bil av ulike årsaker har vært fraværende. Jeg har også en mistanke om at andre kanskje ikke synes disse prosjektene er like interessante som jeg selv synes de er, men jeg får prøve i hvert fall noen poster til. Høsten 2018 fant jeg et prosjekt jeg ville ha som vinterjobb. Nemlig minne for passasjerstolen. Jeg hadde allerede delvis bekreftet at dette ville være gjennomførbart, da slik funksjonalitet finnes i andre modeller som deler PM-BT moduelen med E39. Så før jeg kjørte 535’n på vinterlagring, tok jeg ut passasjerstolen og dørtrekket på passasjersiden. Motorene i stolen måtte byttes til motorer med posisjonssensor, så her kontaktet jeg en bekjent i England som solgte meg motorer, bryter/styreenhet og ledningsnett fra en førerstol i en høyrestyrt bil. Jeg kunne sikkert brukt selve motorene fra en venstre førerstol med minne, men styringsenheten med bryterne måtte være speilvendt og dermed komme fra en høyrestyrt bil. Stolen ble demontert, og da delene dukket opp, begynte jobben med å klippe ut ledningene for motorene fra ledningsnettet i stolen, og så spleise tilbake ledningsnettet for minne. Samt å bytte ut alle motorene, og lage hull i dørtrekket til enheten med minneknappene. Denne enheten, med tilhørende kabler, tok jeg ut av en dør jeg hadde til overs i skjulet. Bytting av motorer i setet. Ledningene som måtte gås gjennom og delvis gjøres om på. Da våren kom, dro jeg opp og monterte stolen og dørtrekket i bilen, og koblet opp det som måtte kobles. Ved hjelp av EWS fant jeg hvilke pinner på PM-BT som minneknappen skulle kobles inn på. Litt jobb med kobling i passasjerdøra. Dette blir styrt over P-Bus, så alt jeg trengte å legge opp nytt mellom stolen og selve bilen var kun en P-Bus ledning fra fordelingen bak hanskerommet. Det var litt spennende da alt var koblet og klart, og jeg lagret en seteposisjon som 1. Jeg flyttet litt på setet, og trykket så på 1, og vipps der gikk setet tilbake til den lagrede posisjonen. I NCS-Expert kunne man aktivere et valg for minne på passasjersiden, men ting virket også før jeg gjorde dette. Siden passasjerstolene ikke har minne, og dermed heller ikke har noen aktiv elektronikk, så er de originalt koblet på batteristrøm. Dette beholdt jeg slik det var, men i etterpåklokskapens lys så kunne man ikke gjøre det på den måten. Etter en stund begynte jeg å få problemer med å starte bilen hvis den ble stående en stund, så jeg skjønte at dette måtte være på grunn av stolen. Og ganske riktig. Styreenheten i setet trekker faktisk en del tomgangsstrøm, så forsyningen til passasjerstolen måtte definitivt kobles om. Jeg kunne selvfølgelig gjort dette enkelt og bare koblet den over tenningen. Men jeg ville gjerne ha dette mest mulig originalt, hvor justering av stolen kan gjøres med en gang man setter seg inn. På samme måte som førerstolen. Men å koble opp en egen kurs for passasjerstolen tilsvarende førerstolen, ville bli mye jobb. Så løsningen ble å koble den inn over samme sikring som førerstolen. Jeg var litt redd at det ville bli for mye belastning for sikringen, men jeg fikk med meg kona, så vi satt og kjørte begge stolene likt en stund, og sikringen holdt. Og utover litt innjustering før man begynner å kjøre, så er ikke samtidighet over tid noe tema med setejusteringen. Enda et artig lite prosjekt fullført. RemyNG, sveigis, hsd og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 17 Share Skrevet Juli 17 På 28.5.2024 den 17.36, B. Sveigdalen skrev: Så i dag er det en løsning som heter BlueBus som kan anbefales, selv om den ikke har alle de komplekse funksjonene til Intravee. må være et spørsmål om tid før det blir en rekke funksjoner på bluebus også, det er jo åpent for å modifisere selv men for oss som ikke koder selv så ser det ut til å være noe venting til det kommer noe nytt. skulle vært dannet en gruppe for alle med bluebus for å kunne dele evt funksjoner. beste hadde vært om bluebus bruke annen lydkanal slik at man kunne brukt cdveksler samtidig. det kan du vell kanskje på intravee med ai-net veksler ? nå i nyere tid virker intravee mer som et mysterium og eventyr. var ai-net ekslusivt for bmw og intravee eller ble det brukt på andre platformer ? B. Sveigdalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B. Sveigdalen Skrevet Juli 18 Forfatter Share Skrevet Juli 18 9 hours ago, Ingvaldsen said: må være et spørsmål om tid før det blir en rekke funksjoner på bluebus også, det er jo åpent for å modifisere selv men for oss som ikke koder selv så ser det ut til å være noe venting til det kommer noe nytt. skulle vært dannet en gruppe for alle med bluebus for å kunne dele evt funksjoner. Ja, da jeg kjøpte BlueBusen til bruksbilen så ble det sagt at det kom til å komme flere funksjoner. Men så stilnet dette hen, og jeg har ikke hørt så mye mer om det siden. Forutsetningene er ihvertfall tilstede for at BlueBus skal kunne gjøre akkurat de samme tingene på I-Bus som Intravee gjør. 9 hours ago, Ingvaldsen said: beste hadde vært om bluebus bruke annen lydkanal slik at man kunne brukt cdveksler samtidig. det kan du vell kanskje på intravee med ai-net veksler ? Jepp, det kan man. Bare man har Intravee switch, eller KCA-400C (Ren Ai-Net 3 ports switch) så kan man koble på så mye man vil. Jeg har kjøpt en Alpine CD/mp3 veksler som jeg skal montere inn nå i sommer. 9 hours ago, Ingvaldsen said: nå i nyere tid virker intravee mer som et mysterium og eventyr. var ai-net ekslusivt for bmw og intravee eller ble det brukt på andre platformer ? Ai-Net hadde ikke noe spesielt med BMW å gjøre, dette var Alpine sitt grensesnitt for overføring av lyd og signaler mellom forskjellige Alpine enheter, over en spesiell kabel. JVC hadde noe lignende som het JLink. Dette ble lansert på en tid da forskjellige ting som Sirius/XM/DAB radioer, CD/DVD veklsere, dockinger, lydprosessorer osv kom som egne enheter, og over Ai-Net kunne man da koble disse til en Alpine hovedenhet og styre dem derfra. Etter ca. 2010 gikk Alpine bort fra Ai-Net, da tiden for store ettermonterte komponentanlegg i bil var over, og mye av funksjonaliteten kunne dessuten nå samles i f.eks en 2-DIN hovedenhet. Men fyren som i sin tid laget Intravee fant at Ai-Net var et utmerket system å kunne integrere mot BMW, så derfor ble dette valgt. Grunnen til at jeg er så ivrig på Intravee er først og fremst DSP-prosessoren PXA-H100 som kan kobles inn, og at man får alle parametrene fra denne rett inn i den originale naviskjermen. Dette gir det hele en veldig OEM-følelse. At jeg kan montere en CD-veksler og ha alle funksjonene er en fin bonus. Hovedbildet til PXA'n, med basisdata som gir, fart, turtall, motor/utetemperatur i infofeltet over. Slike infosider kan man sette sammen mer eller mindre som man vil. Mer om dette når jeg kommer dit. mr.pingu og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Herlig med finesser som setememory på passasjerstolen! B. Sveigdalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 E berre å gønna på med sideprosjekta på E39'en. Personleg digga eg når folk ettermontera moderne utstyr i gamle bila og får da til å sjå originalt ut 😄 B. Sveigdalen, mr.pingu, Alpejohn og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 19 Share Skrevet Juli 19 Hadde Intravee jeg også i starten på min E39 karriere, men som du sier så var heller ikke jeg noe Apple mann. Kjøpte meg en ipod og hadde opplegget en stund men det var sånt et helvete å legge inn musikk at jeg ble lei til slutt og solgte alt sammen. Angrer litt på det nå kanskje. Men Bluebus er jo helt konge, den liker jeg særdeles godt. Men jeg skulle ønske jeg kunne bruke mp3 cd-veksleren min samtidig, ingenting er som gamle mp3 cder man har glemt av. Husker jeg kom over et "ibus rele" på ebay for mange år siden, som kunne styres med en valgfri knapp på navigasjonen (klokke knappen, kassette venderen elns) som da aktiverte releet. Hadde en tanke om det kunne vært mulig å laga et rele som rett og slett switcha over ibus mellom Bluebus å veksleren, men jeg er ikke så sikker på om ibus hadde vært så begeistret for "hot swap".. Ingvaldsen og B. Sveigdalen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 19 Share Skrevet Juli 19 34 minutter siden, Alpejohn skrev: Men jeg skulle ønske jeg kunne bruke mp3 cd-veksleren min samtidig, ingenting er som gamle mp3 cder man har glemt av. hadde man bare kunne brukt kanalen til aux eller kasett for å spille av via blåtann eller at cd veksler kan koble via bluebus B. Sveigdalen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå