Gå til innhold

Erfaringer med Eurodel i senere tid?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Posten kommer neppe til å droppe et momskrav, til tross for forevist kvittering på innbetalt eller "innbetalt" moms. Dette har blitt ganske tydelig nå med innskjerpede regler på moms fra første krone (fra 2024). Har du betalt til selger så er det vedkommende du skal be om å få refundert moms fra. Gebyr fra Posten på toppen av det hele får du også.

Autodoc har jeg nettopp handlet fra og det har jeg gjort siden ca. 2021. Aldri hatt noen problem med moms. Det eneste er at de kan pakke litt dårlig noen ganger. Fikk refundert en billig vare (150 kr) der skaden var av betydning, selv om de var litt mindre fremoverlente på akkurat det enn butikker i Norge.

Jeg er innlogget på både PC og App. Leter som regel opp på PC og legger til wishlisten og følger med på pris på app. Før var mandag billigst, med noen % ekstra på kveld. Nå kan det fort være billigst på tirsdag også. % - rabatten har nå blitt litt hipp som happ, varierer masse avhengig av vare. Venstre del kan være -40 % og symmetrisk speilvendt høyre del - 46 %. Noen ganger vises ikke prosenten i app i det hele tatt, men varen er billigere enn da den ble annonsert med f.eks. -12 %. Hele poenget er nok at man skal slite med å få en stor og god bestilling der alt har god rabatt.

Strategien min er egentlig å lempe inn "mye" på wishlisten og følge med, gjerne via screenshots av pris. Når man har nok til gratis frakt så kjøper man en bulk, men da forutsetter det at man planlegger en del framover og ikke har akutt behov til å kjøpe noe der og da. Noe av ekstra ulempen det siste året eller to er at kronekursen går ad undas, så det blir enda en faktor i puslespillet. Leveringstiden varierer litt, men ettersom man pga. tidspunktet for mest prisavslag sjeldent bestiller før mandag/tirsdag så kommer prøvene som regel i løpet av påfølgende uke.

Endret av E.C.
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Har handlet masse på Autodoc. Hentet deler fra de senest i dag. Aldri fått noe betalingskrav ut over det som oppgis i nettbutikken (eller appen, som jeg bruker) deres. Levering tar i snitt 1-1,5 uke om delene er på lager. 
Sjekker slltid delenr opp mot realoem, og har fortsatt tilgode å få feil. Godt fornøyd  Eneste innvendingen min er at prisene deres er litt som børsen. Varierer nesten fra dag til dag. Men i snitt betydelig billigere enn Koed og GS  støtter sånn sett taktikken med å fylle opp ønskelisten og følge med litt over tid om ikke ting haster  

Eurodel har jeg aldri prøvd, og kan ikke uttale meg. 

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...