Gå til innhold

Vising av senkesett.

BoostedVanos
 Share

Anbefalte innlegg

Var på tilsynet idag får å få skrevet senkesett inn i vognkort, men fikk heller domme dag av mangler istede. Er dette greit? Egr,dpf og koding tilbake til orginalt osv osv... skulle ikke ha noen eu kontroll jeg, bare senk i vognkort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det så går de ikke over hele bilen. Men om det er åpenlyse feil/mangler å noterer de naturligvis dette. De har ikke på skylapper å kun ser på senkesettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E sikkert irriterande for deg å høyra akkurat no, men sånn blir da når ein møte opp på trafikkstasjon med bil i ulovleg stand. Om BT mistenke ein mose full av ugler so sjekka dei opp i da mens dei har sjansen 🤷🏼

Har du eit bilde eller to av den aktuelle bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så dette er greit altså, var ikke klar over at de kunne gjøre det. Jaja da ble det nokk kondem :( koster alt formye å sette denne tilbake til orginal stand. Synd når det er en 530d. Ble en kostbar lærepenge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statens vegvesen har som mål å avdekke feil og mangler med kjøretøy som ferdes på norske veier. Om du har åpenbare feil og mangler som er synlig under en godkjenningstime, vil de fint kunne gi mangellapp for dette. Kanskje du kan få kjøpt EGR, DPF etc. fra en skadebil, slik at du kommer sånn tålig greit ut av det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og være litt slem og kanskje snusfornuftig. Du hadde råd til senkesett men ikke til og sette bilen i godkjent stand. Men vi lærer alle den harde veien jeg har vel vært ung og dum en gang jeg også.

Ellers er jeg enig med @Saltkjelen Ta deg en tur på høggern og hør om de har en delebil stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men aldri forstått folk som kjører inn til kontroll med en slik bil.. du veit det oser av feil/ ulovligheter men prøver deg fremdeles.. 

Enn å godkjenne senkesettet på denne bilen kunne du heller latt vær og bare kjørt med ulovlig senk også. Hjelper ingenting på at du godkjenner senk når mye annet er feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært smart så hadde du satt på DPF før visning. Det er den stor del som de lett ser at mangler. Når jeg var å godkjenne senkesett på min E90 325d så satte jeg på DPF før visning. Det første han gjorde var å sjekke VIN og om DPF var der. Når han så at det var ok så gikk han videre til senkesettet. Han kikket ikke og la ikke merke til at EGR var fjernet og kan nevnte ikke trimming. 

De har sin fulle rett til å sjekke hva de selv vil når de har bilen i hallen sin. Jeg tenker at du har bare deg selv å takke. Du har en bil som ikke er typegodkjent i Norge lenger så da må du ta konsekvensen av det når du blir tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt fikk jeg en kraftig lærepenge her. Grunnen var at jeg hadde kun 1 mangel igjen på eu å dette var senksett. Skulle aldri ha fått godkjent dette. Var ikke klar over at de hadde låv å skrive flere mangler. Å ja jeg har bare meg selv å takke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se hva jeg får til av deler og programering til noe rimelig. Morsomme i dette er jo at bedrifta der jeg jobba i gikk nettopp konkurs, så litt skralt i kassa nå.

Har fått skriv på at de krever underskrift fra bmw at bilen er på orginal programvare. Noe sikkert ikke er så lett å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, BoostedVanos skrev:

Skal se hva jeg får til av deler og programering til noe rimelig. Morsomme i dette er jo at bedrifta der jeg jobba i gikk nettopp konkurs, så litt skralt i kassa nå.

Har fått skriv på at de krever underskrift fra bmw at bilen er på orginal programvare. Noe sikkert ikke er så lett å skaffe.

Ei ulykka kjem sjeldan aleina, dessverre 😅 Deler til EGR og DPF får du nok greit tak i på bruktmarkedet, eventuelt ein opphoggar. Angåande programvaren og BMW so hadde eg berre plukka opp telefonen og ringt til næraste BMW-forhandlar for å forhøyra meg om framgangsmåte. Kan jo henda ting ikkje e so vanskelige 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å be om en softwareoppdatering. Noen vil sikkert forsøke å lage et produkt som ikke finnes her, men ved en softwareoppdatering følger en oversikt over hva som er lagt inn. Bare å få med denne og kvittering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man bestiller time for godkjenning, uansett hva det måtte være.. skal de i utgangspunktet bare ta for seg saken du har booket. Men ser de opplagte mangler eller mistenker noe, har de absolutt lov til å undersøke og skrive rapport på det de finner, der og da.
BTS har alltid vært russisk rullet, noen er greiere enn andre, og noen har ikke fått pult på 3 måneder. 

Jeg har stortsett gode opplevelser. Sist på 335'n min for godkjenning av senk, han kommenterte spacerne mine, at de ikke var lov, men gjorde ingenting med det. Jeg skal inn om 3 uker å godkjenne senkesett igjen på 1'rn, antar at det skal gå smertefritt. Men så er det meste på stell ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...