Gå til innhold

Bestilt: Ny G61 520d xDrive Touring - godt valg eller ikke?


Anbefalte innlegg

Fikk en «teaser» fra bilselgeren for et par uker siden:

image.thumb.png.311113ff455ef9ccaabfb08d1fe9f7c8.png
 

Opprinnelig planlagt produksjonsoppstart var uke 35, altså siste uka i august. Da det ikke regnes som «snart» i mine øyne, når kalenderen viste slutten av juli, så måtte jeg spørre bilselgeren om hvordan den ligger an i løypa.

Da var svaret at tidligere avtalt oppstart er det som fortsatt gjelder.

Men jeg har i hvert fall fått VIN-nummeret nå, så da kunne jeg om ikke annet legge til bilen i BMW-appen.

Angivelig tar det ikke mer enn 2-3 dager å produsere selve bilen når de først setter i gang. Bilselgeren har antydet levering mot slutten av september. Urk, begynner å bli utålmodig nå, da det gledes veldig…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å kikket på i5 Touring i dag. Touringen tar seg først og fremst mye bedre ut enn sedanen, og den tar seg bedre ut i virkeligheten enn på bildee. Fargen du har valgt passer 5er veldig godt, sobert. Jeg synes silhuetten på touringen er umiskjennelig BMW, men det har blitt en voldsomt svær bil som «bygger» mye i alle retninger, sett opp mot G31 som nesten fremstår som litt liten og lav i forhold? Nå er jo dette tendensen for alle biler om dagen, så sånn sett er den i godt selskap. Prøvde også både sportssetene og komfortsetene, og er enig med din betraktning. Sportssetene hadde bedre sidestøtte, du kjente sidevangene som holder deg på plass. Hadde også valgt dette over komfortsetet. Og B&W som du har valgt gir det lille ekstra til interiøret på utseendet, lekkert. 

Gled deg, håper du oppdaterer oss jevnlig på livet med G61!

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, papertiger skrev:

Fargen du har valgt passer 5er veldig godt, sobert.

 

11 timer siden, papertiger skrev:

Prøvde også både sportssetene og komfortsetene, og er enig med din betraktning. Sportssetene hadde bedre sidestøtte, du kjente sidevangene som holder deg på plass. Hadde også valgt dette over komfortsetet. Og B&W som du har valgt gir det lille ekstra til interiøret på utseendet, lekkert.

Takk for skryt. Godt å se at noen er enige med meg om de setene. For de som er litt bredere over baken er vel situasjonen en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som de har fjernet flere ting i setene, så er det like greit med sportsseter når du uansett skal ha den selv. I G31 ville jeg hatt massasje/ventilasjon som jeg er bortskjemt med i Taycanen nå. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja, dere, bilen ble «født» i går. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet for leveranse. Det ble opprinnelig stipulert slutten av september, men blir sannsynligvis et par-tre uker ut i oktober.

Da blir det å selge Skodaen i mellomtiden, da den strøyk på EU-kontrollen nylig p.g.a. noe støtdempertull, og den regninga gidder jeg ikke å ta. Har en traust diesel-Golf som konebil, så den får duge i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2024 den 19.13, SportyMorty skrev:

Fikk en «teaser» fra bilselgeren for et par uker siden:

image.thumb.png.311113ff455ef9ccaabfb08d1fe9f7c8.png
 

Opprinnelig planlagt produksjonsoppstart var uke 35, altså siste uka i august. Da det ikke regnes som «snart» i mine øyne, når kalenderen viste slutten av juli, så måtte jeg spørre bilselgeren om hvordan den ligger an i løypa.

Da var svaret at tidligere avtalt oppstart er det som fortsatt gjelder.

Men jeg har i hvert fall fått VIN-nummeret nå, så da kunne jeg om ikke annet legge til bilen i BMW-appen.

Angivelig tar det ikke mer enn 2-3 dager å produsere selve bilen når de først setter i gang. Bilselgeren har antydet levering mot slutten av september. Urk, begynner å bli utålmodig nå, da det gledes veldig…

Du har ikke vurdert henting av bilen ved fabrikk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...