Gå til innhold

SportyMorty sin fabrikknye G61 520d xDrive M Sport Pro


SportyMorty
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med levering av en meget flott bil :) Jeg synes det er så artig at forumets første G61 er en diesel i en tid hvor man blir indoktrinert fra alle kanter om at elbil er det du skal kjøpe. Jeg blir så glad for folk som kan ta egne valg og ikke kjøpe samme biler som resten av saueflokken. Ellers så må jeg jo si at Sophisto grey aldri blir feil på BMW, det er vel den eneste fargen som passer til alle modeller. 

Jeg må si at designet vokser i mine øyne og særlig Touring varianten kompletterer designet på nye 5-serien. Selv heller jeg nok per nå litt mot nye E klassen neste gang jeg skal handle bil men G61 540d eller 550e vil nok vurderes også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, StigJ skrev:

Gratulerer så mye med endelig levering av en lekker 5er 🤩 Så meget bra ut i Sophisto Grey. 

 

29 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med levering av en meget flott bil :)

Tusen takk, begge to! Fargen er bevisst valgt, for å være litt diskrét. Selv om dette er en (alt for) dyr bil, så ønsker jeg ikke å rope ut «se på meg!» 🤪😎
Det holder at jeg selv vet hva slags bil det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil. Har samme farge i dag på 530e Touring xdrive og er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy) og velger samme farge på ny.

Hvordan opplever du LED-lysene på denne? Laserlys er ikke lengre et tilvalg og de har jeg vært veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, BS61 skrev:

Gratulerer med flott bil. Har samme farge i dag på 530e Touring xdrive og er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy) og velger samme farge på ny.

Hvordan opplever du LED-lysene på denne? Laserlys er ikke lengre et tilvalg og de har jeg vært veldig fornøyd med.

Takk for det!

Jeg har ingenting å utsette på LED-lysene ennå, men det hører med til historien at jeg faktisk ennå ikke har kjørt med fjernlys 🤔

Dessuten har jeg ikke mye å sammenligne med, annet enn gammel-Skodaen. Har aldri sett laserlysene i aksjon på en annen bil.

LED-lysene er for øvrig adaptive, så så vidt jeg forstår skal man kunne kjøre med fjernlys også ved møtende trafikk. Dette har sikkert vært standard lenge på BMW - husk at jeg er BMW-newbie 👶🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, BS61 skrev:

er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy)

Hvilken modell får du lov til å velge? eDrive40, eller full pupp M60?

Endret av SportyMorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, paukri skrev:

Gratulerer med meget pen bil og digg at det er diesel og ikke el :)

Takk for det!

Må nesten nevne at i dag fylte jeg diesel for første gang. Tilfeldighetene ville ha det til at det stod en kar parkert med en i5 på stasjonen, litt på siden. Det stod Bilia på siden av den, så enten var han på prøvekjøring eller så er han ansatt der.
Vurderte i et lite øyeblikk å rulle opp på siden av ham og utveksle litt erfaringer. Men det ble med tanken. Han satt sikkert og tenkte på hvilken dust jeg var med så flott bil og så fylle diesel da… 😱 Han om det 😎 Jeg redder verden fra elbilene, én bil om gangen 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SportyMorty skrev:

Han satt sikkert og tenkte på hvilken dust jeg var med så flott bil og så fylle diesel da… 😱 Han om det 😎 Jeg redder verden fra elbilene, én bil om gangen 😇

En ting er iallfall helt sikkert, han satt på den plasser der mye lenger enn du trengte å gjøre. Jeg har kjørt litt i5 og det er en flott elbil, fint at folk som liker 5-serie og samtidig føler presset at de må velge elbil nå kan få ett alternativ. Men som elbil så synes jeg i5 er lite imponerende, det finnes andre elbiler som gjøre "elbil ting" bedre enn i5. I dette karosseriet så er det fossilmotor/hybrid som er det beste valget. Da får man faktisk drivlinjer som er veldig bra i forhold til andre biler. BMW er ikke så gode på elbil synes jeg, men at de er gode på fossile/hybride drivlinjer er det ikke noen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...