StigJ Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 Gratulerer så mye med endelig levering av en lekker 5er 🤩 Så meget bra ut i Sophisto Grey. SportyMorty reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 Gratulerer så mye med levering av en meget flott bil Jeg synes det er så artig at forumets første G61 er en diesel i en tid hvor man blir indoktrinert fra alle kanter om at elbil er det du skal kjøpe. Jeg blir så glad for folk som kan ta egne valg og ikke kjøpe samme biler som resten av saueflokken. Ellers så må jeg jo si at Sophisto grey aldri blir feil på BMW, det er vel den eneste fargen som passer til alle modeller. Jeg må si at designet vokser i mine øyne og særlig Touring varianten kompletterer designet på nye 5-serien. Selv heller jeg nok per nå litt mot nye E klassen neste gang jeg skal handle bil men G61 540d eller 550e vil nok vurderes også. paukri, fupsaker, Eystein Ose og 1 annen reagerte på dette 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SportyMorty Skrevet Oktober 14 Forfatter Share Skrevet Oktober 14 30 minutter siden, StigJ skrev: Gratulerer så mye med endelig levering av en lekker 5er 🤩 Så meget bra ut i Sophisto Grey. 29 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer så mye med levering av en meget flott bil Tusen takk, begge to! Fargen er bevisst valgt, for å være litt diskrét. Selv om dette er en (alt for) dyr bil, så ønsker jeg ikke å rope ut «se på meg!» 🤪😎 Det holder at jeg selv vet hva slags bil det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 Gratulere med ny bil🤩👍 synd du kantkjørte felgen! Fint du deler erfaring med nettbil, vurderer det selv på min bil. SportyMorty reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BS61 Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 Gratulerer med flott bil. Har samme farge i dag på 530e Touring xdrive og er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy) og velger samme farge på ny. Hvordan opplever du LED-lysene på denne? Laserlys er ikke lengre et tilvalg og de har jeg vært veldig fornøyd med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SportyMorty Skrevet Oktober 14 Forfatter Share Skrevet Oktober 14 27 minutter siden, BS61 skrev: Gratulerer med flott bil. Har samme farge i dag på 530e Touring xdrive og er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy) og velger samme farge på ny. Hvordan opplever du LED-lysene på denne? Laserlys er ikke lengre et tilvalg og de har jeg vært veldig fornøyd med. Takk for det! Jeg har ingenting å utsette på LED-lysene ennå, men det hører med til historien at jeg faktisk ennå ikke har kjørt med fjernlys 🤔 Dessuten har jeg ikke mye å sammenligne med, annet enn gammel-Skodaen. Har aldri sett laserlysene i aksjon på en annen bil. LED-lysene er for øvrig adaptive, så så vidt jeg forstår skal man kunne kjøre med fjernlys også ved møtende trafikk. Dette har sikkert vært standard lenge på BMW - husk at jeg er BMW-newbie 👶🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SportyMorty Skrevet Oktober 14 Forfatter Share Skrevet Oktober 14 (endret) 38 minutter siden, BS61 skrev: er i ferd med å bestille i5 Touring xdrive (el-bil er firmapolicy) Hvilken modell får du lov til å velge? eDrive40, eller full pupp M60? Endret Oktober 14 av SportyMorty Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BS61 Skrevet Oktober 14 Share Skrevet Oktober 14 Det blir xDrive 40 Touring. Prisforskjellen ble for stor mellom disse. Kan og velge Volksvagen og prøvde id7 gtx. Helt ok bil, men falt helt igjennom med bare 1200kg tilhengervekt. BMW har 2000kg på valgte modell. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 Gratulerer med meget pen bil og digg at det er diesel og ikke el SportyMorty og sveigis reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SportyMorty Skrevet Oktober 15 Forfatter Share Skrevet Oktober 15 1 time siden, paukri skrev: Gratulerer med meget pen bil og digg at det er diesel og ikke el Takk for det! Må nesten nevne at i dag fylte jeg diesel for første gang. Tilfeldighetene ville ha det til at det stod en kar parkert med en i5 på stasjonen, litt på siden. Det stod Bilia på siden av den, så enten var han på prøvekjøring eller så er han ansatt der. Vurderte i et lite øyeblikk å rulle opp på siden av ham og utveksle litt erfaringer. Men det ble med tanken. Han satt sikkert og tenkte på hvilken dust jeg var med så flott bil og så fylle diesel da… 😱 Han om det 😎 Jeg redder verden fra elbilene, én bil om gangen 😇 Peak og paukri reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 15 Share Skrevet Oktober 15 (endret) 11 timer siden, SportyMorty skrev: Han satt sikkert og tenkte på hvilken dust jeg var med så flott bil og så fylle diesel da… 😱 Han om det 😎 Jeg redder verden fra elbilene, én bil om gangen 😇 En ting er iallfall helt sikkert, han satt på den plassen der mye lenger enn du trengte å gjøre. Jeg har kjørt litt i5 og det er en flott elbil, fint at folk som liker 5-serie og samtidig føler presset at de må velge elbil nå kan få ett alternativ. Men som elbil så synes jeg i5 er lite imponerende, det finnes andre elbiler som gjøre "elbil ting" bedre enn i5. I dette karosseriet så er det fossilmotor/hybrid som er det beste valget. Da får man faktisk drivlinjer som er veldig bra i forhold til andre biler. BMW er ikke så gode på elbil synes jeg, men at de er gode på fossile/hybride drivlinjer er det ikke noen tvil om. Endret Oktober 16 av Fredrik 90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 9 timer siden, Fredrik 90 skrev: En ting er iallfall helt sikkert, han satt på den plasser der mye lenger enn du trengte å gjøre. Jeg har kjørt litt i5 og det er en flott elbil, fint at folk som liker 5-serie og samtidig føler presset at de må velge elbil nå kan få ett alternativ. Men som elbil så synes jeg i5 er lite imponerende, det finnes andre elbiler som gjøre "elbil ting" bedre enn i5. I dette karosseriet så er det fossilmotor/hybrid som er det beste valget. Da får man faktisk drivlinjer som er veldig bra i forhold til andre biler. BMW er ikke så gode på elbil synes jeg, men at de er gode på fossile/hybride drivlinjer er det ikke noen tvil om. Tja, han kris rifa på youtube lader vel i underkant av ti min på tur retur kr.sand fra oslo. Taycan var vel nede i sju. Man behøver ikke å lade fullt til enhver tid, det holder med å lade nok til at man kommer frem. Så sant det er lader der. Ron Jeremy reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 18 minutter siden, flobben skrev: Tja, han kris rifa på youtube lader vel i underkant av ti min på tur retur kr.sand fra oslo. Taycan var vel nede i sju. Man behøver ikke å lade fullt til enhver tid, det holder med å lade nok til at man kommer frem. Så sant det er lader der. Men er det ikke da bedre å ha en bil som har så god rekkevidde at man slipper sånne tullestopp i 7 til 10 min? Så kan man heller stoppe når man selv føler for det, det synes iallfall jeg Ettersom jeg tross alt bor på Sørlandet så kjører jeg den nevnte strekning ofte, har også kjørt den flere ganger med elbil. Særlig Gardermoen-Arendal har jeg kjørt mye opp igjennom. Jeg skal love deg at det går strøm når du ligger i 125-130 km/t i 110 sona og bruker forbikjøringsfeltene aktivt der det ikke er firefelts vei. paukri reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Oktober 16 Share Skrevet Oktober 16 (endret) Er ikke uenig i det, har både elbil og hybridbil selv og vet hvordan det er på langkjøring. velger ofte bort e-tronen for xc60 nettopp fordi det er styr å lade, selv om e-tronen er mye bedre å kjøre. Svigers bor rett nord for Hamar (jeg syd i oslo) så jeg vet alt om hva firefelt 110 + moms svelger av strøm da jeg sjeldent gidder å lunte av gårde. Men poenget er at jeg gidder ikke å lade fullt hvis det holder med litt for å komme meg frem, og f.eks. nye taycan tar i mot over 300kw. Da er det ikke lenge man behøver å stå for å få ganske ok med påfyll. Oslo-kr.sand-Oslo er t0mil isch. Det vil si at man kan kjøre Oslo - Tr.heim med en liten ti min stopp, det er ikke lange tissepausen. Jeg var i Stryn med Audien i sommer, og stoppet en halvtime på Beitostølen for å lade og spise. Det funket veldig fint, mens det hjem var et helvete, da jeg måtte lade på tyinkrysset og 50kw lader og på de to laderne som stod der bygget det seg opp kø. Heldigvis etter at jeg kom dit. Endte opp med at jeg ladet nok til å komme til lynlader i valdres og flyttet meg ned dit for å være snill. Da savnet jeg hybriden evt dieselbilen Endret Oktober 16 av flobben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SportyMorty Skrevet Oktober 16 Forfatter Share Skrevet Oktober 16 På 14.10.2024 den 12.13, BS61 skrev: Det blir xDrive 40 Touring. Prisforskjellen ble for stor mellom disse. Har du bestilt den ennå? Hva slags utstyrsnivå legger du deg på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå