viggo E34 Skrevet Oktober 30 Share Skrevet Oktober 30 (endret) Må vel prøve å dele litt her inne gjenn selv og da, har hatt BMW hele veien, men ikke hatt nospesielt å skrive om da det ikke har vært prosjekt eller noe slikt, mer slitn vrukis for ungene mens jeg har måtte ratte rundt i vag... Uansett, kjøpte min nyeste å beste BMW, eller beste bil så langt i mars 2023. Som en slags 40årsgave samt at det var en form for feiring for opprykk. Etter å egentlig sett mye på X5 fra e70 til f15 med 3.0sd og oppåver til å se på Tesla ludacrous mtp effekt, å sikla på f10 m5 competition, så endte jeg tilslutt med en 540d g31 å er strålende fornøyd med det. Hentet bilen 24.mars 2023 med km.stand på snaue 85k km å har idag bikka over 115k km. Innbyttebilen, e39 520d, som ungene starta øvningskarrieren i, dem starta vel forsåvidt egentlig i e34 535ia med spærre på industriområdet for håndtering av sleng. Da bærer det av gåre å hente denne. interiørbilde fra anonsa... deilige comfort seter og interiør i fargen Cognac 😍 Greit utstyrt, selger påpekte at det manglet krok og HUD, nå har jeg aldrig hatt HUD på noe bil enda så føler ikke behovet for dette. Ellers mangler det vel ikke mye annet enn rattvarme, padle shift, og nightvission tror jeg. Sikkert noe mer og men er strålende fornøyd 😍 på tur hjem ble strekk på beina ved storelgen i østerdalen Vel hjemme å fått en vask så ble polering og ceramisk behandling På med sommerhjul Så ble det bilferie på ca 5600km med masse autobahn å morro, vi kjørte fra Frosta en times tid nord for Trondheim, til Larvik, gjennom Danmark å Tyskland før vi endte opp noen dager i Paris før vi reiste videre til utkanten av Nantes. Dette var for oss en helt fantastisk ferietur, å forbruket på turen endte vel på rundt 0,72l pr.mil meget bra i mine øyne 🤩 mindre enn 11mod 2.0tdi 140hk Caravelle brukte på Norgesferie året før 😅 Ellers er det jo morro når man har en bil med litt effekt med slikt forbruk. helt innafor 😅 Jamt over har det vært problemfritt bilhold, bortsett fra en demper som lagde litt kakkelyd etter hjemkomst ved henting samt adblue som tullet rundt første service. Dette ble ordnet enkelt på bilia Skien regning uten noe som helst tull. Godt fornøyd med handelen der ☺️ ellers er det store kontraster rundt forbi når man reiser litt i Afrika Nedover kontinentet her er det mye gammel Merchedes både i småbil å trekkvogner, å ekstremt mye Toyota og kamel selvfølgelig 😅 Seinhøsten 2022 ble det handla en 09 e61 520d manuell m-sport 177hk, her det delskinn og lite utstyr, spart på det meste, billigste stereopakke og. Men manuell og går som ei kuke med steg 2 👌🏼 denne hadde vel gått rundt 340k km eller no sånt om æ husker riktig, dette skulle da være eldste datras første bil, som eldste sønn og skulle øvelseskjøre med. Som nå endte opp med å bli guttungens bil. Kjøpte denne med mangellapp og hatt kun service og byttet framfjører da ene knakk første vinteren, ellers bytta litt bremsedeler og no foringer, bare vanlig vedlikehold egentlig ☺️ samt bakre vinduspusser gjennomføring bytta vi her ei tid tilbake 👌🏼 Så på tidlig vinteren 2023 dukka denne opp som ett bedre alternativ for ei gravid datter med bekkenløsning slik at jeg kunne få min bil i fred da det var vesentlig bedre med automat i hennes tilstand. E61 520d 2009mod med ca 230k km å nylig bytta regkjede, her er det sort skinn komfort stoler, automat og automatisk 2soners klima og av den større stereopakka. Nydelig og kjøre og heller ikke krevd annet ett framfjører da den ene knakk her og første vinteren. Ellers bare olje å filterservice osv på motor og gir ☺️ Endret Oktober 30 av viggo E34 Marius2002, Ron Jeremy, mslello og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 30 Share Skrevet Oktober 30 Godt du laget en tråd her Viggo 😊 Flott bilpark dette og bra barna har skikkelige biler .🙏 Du har gjort det som jeg tenker ofte på ,kvitte seg med alt gammelt og kjøpe noe nytt ,sprekt og fint. Husker tiden her når du drev med e34er her godt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Oktober 30 Forfatter Share Skrevet Oktober 30 Ja har tenkt det lenge, men har liksom ikke følt det har vært noe å legge ut da tidliger tråder har vert mer prosjekt enn dette😅 Ja men barn å barnebarn må ferdes trygt i sikre omgivelser, samt greit di har kjøretøy hvor jeg føler jeg kan bidra når det kommer til deler, skruing og vedlikehold. Når jeg kjøpte min så hadde jeg jo fulgt med på Fredrik sin tråd om hans g30 540d å det var vel absolutt en bidragsyter til at jeg endte opp med denne, da jeg forelsket meg i den da han delte betraktninger og opplevelser med sin. Å så langt må jeg si bilen leverer så til di grader, ble en del jobb med hus og utgraving av kjeller å styr etter forrige års Europaferie som satte litt brems i feriebudsjettet i år, men denne skal nedover Europa å kose seg gjenn uten tvil 😍 Tiden her inne med E34 var en herlig tid som ofte både jeg å ungene snakker om til tider 😅 han eldste syntes jeg burde kjøpt tilbake 535ia den sorte jeg hadde da var til salgs sist sommer, og den blå hopeless turbo 535n sist den var for salg, men som jeg sier var det masse læring og ikke minst morro. Men du verden som kostet 😅 så nyter nå ha en litt mer moderne bilpark der det stort sett er bare å kjøre å gjøre enkelt vedlikehold å vaske å dille å bare kose meg uten å fåreløpig må gjøre no store oppgraderinger eller noe sånt. Kjøpte denne odblink cx og lastet ned Bimmercode og Bimmerlink, her plugges den bare enkelt inn i odb kontakt og kobler mot mobilen å appen via Bluetooth. Har tidligere prøvd meg på pc å programmer, men for meg som er udugelig på pc var dette en helt fantastisk løsning. Så enkelt og bruker vennlig som dette er så angrer jeg ikke ett sekund, bruker den på alle 3 bilen og har hatt andre der jeg har assistert med feilsøking osv der dette har fungert helt konge. Ellers bytta vi olje og filter på automaten på den sorte 520d'n, greit å ha gjort da jeg ikke kunne se noe dokumentasjon på at dette var gjort før. Her ble det kjøpt inn zf kit fra koed Har også kjøpt inn zf kit for å gjøre dette på 540d. Black friday handler er kjekt på koed og 😉 m-blå, mslello og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Oktober 31 Forfatter Share Skrevet Oktober 31 Utstyrs lista for M540d Colour sophisto-grau brillant metallic Upholstery Leather Dakota/Cognac/exclusive seam Editions and packages S337 M Sports package S710 M Leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S7XP Navigation package Connected Drive Comfort and interior equipment S420 Sun protection glazing S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S456 Comfort seat with memory S494 Seat heating driver/passenger S4K7 Interior trim alu.rhomb.w.accent strip S4T8 Outside mirror with auto dip S4UR Ambient interior light Multimedia S609 Navigation system Professional S650 CD player S654 DAB tuner S688 Harman/Kardon surround sound system S6AC Intelligent emergency call S6AE Teleservices S6AK Connected Drive Services S6AM Real-Time Traffic Information S6AN Concierge Services S6AP Remote Services S6CP Preparation Apple CarPlay S6FV Online entertainment S6NW Telephony with wireless charging S6U8 BMW gesture control S6WB Multifunctional instrument display S6WD WLAN Hotspot Driver assistance and lightning S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S552 Adaptive LED headlight S575 Additional 12V power socket S5A1 LED Fog lights S5AC High-beam assistant S5AT Driving Assistant Plus S5DN Parking assistance system Plus S5DV Remote-controlled parking Wheels and drive S205 Automatic transmission S21N BMW lt-all.wheel dbl.sp.662M FG/GG/runfl S223 Adaptive suspension S230 EU-specific additional contents S258 Tyres with runflat properties S2NH M Sport brake S2VB Tyre pressure display Environment and safety S302 Alarm system S322 Comfort access system S3DS BMW display key S3MC Indiv.roofrailing,mirror-fin.Shadow Line S801 German version S851 Language version German S879 On-board literature, German S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active pedestrian protection Individual equipment S760 High gloss shadow line S775 Headlining anthracite Other equipment S1CA Selection of COP-relevant vehicles S1CB CO2 equipment S9AA Outer skin protection S9D5 Entertainment package de SA090 90 Ah AGM battery Marius2002, Ampera, m-blå og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 31 Share Skrevet Oktober 31 Tar gjerne i mot litt interiørbilder av G31'en! Ser ut som en fin spec på farge ute/inni. m-blå reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Oktober 31 Forfatter Share Skrevet Oktober 31 Har ikke anna enn anonsebilder fra da jeg kjøpte den pr nå 🙈 er bortreist på jobb en måned så får ikke tatt nye før i vinter 🙈 men kan se om jeg finner anonsebildene ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m-blå Skrevet Oktober 31 Share Skrevet Oktober 31 2 minutter siden, viggo E34 skrev: Har ikke anna enn anonsebilder fra da jeg kjøpte den pr nå 🙈 er bortreist på jobb en måned så får ikke tatt nye før i vinter 🙈 men kan se om jeg finner anonsebildene ☺️ Nydelige biler viggo E34 👍🏻. Annonsebilder av interiør får holde siden du er bortreist 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet November 1 Forfatter Share Skrevet November 1 Får kjøre ett lite screenshott dryss med bilder innvendig da 🙈 så får jeg prøve å få til no nye bilder når jeg er hjemme gjenn 😉 mslello, fupsaker, laffe og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Fredag kl. 01:47 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 01:47 (endret) Bilene har stortsett fungert bra, dattra sin sorte 520d har fått motorlampe i løpet av siste måned. Her har diagnose sagt det er noe med egr sensor, her er jeg litt usikker på hva dette er. Har leita litt i koed katalogen uten å helt si jeg har funnet ut av den, feilkode lar seg slette å lande forsvinner, forsvinner av og til av seg selv og. Men i ettermiddag fikk jeg da tlf: mor hadde henta bil å parkert hjemme før di skulle på no halloween tilstelning med unger. Når di da skulle starte bil skjedde det absolutt null å nix... ikke klikk eller noe form for livstegn 😫 booster hjalp heller ikke så virker ikke å være batteri som jeg og har sjekket for litt siden og funnet i god stand. Da jeg ikke var tilgjengelig hadde di hørt med stesønnen til mor som og har en viss interesse for bmw, hadde prøvd alle trix å alt jeg spurt om var testet. Bremselys gikk på, gir indikator viser park, får den heller ikke utav Park?🤔 nei da blir jeg litt rådløs 😫 snakka litt med svigersønnen å satte han på saken, han kjører forøvrig e46 vogn og er lærling som bilmekaniker hos Toyota, han ble satt på saken når han kom hjem fra jobb, å ei stund senere kom der video med bil igang. Han hadde Google litt og funnet at dette ikke var et uvanlig problem, tok med seg startkabler og koblet seg opp og jordet motor så starta den tvert. Tok den av ingen endring, ingen feilmeldinger eller noe å motor går fint, stopper motor for så å starte gjenn, helt dødt. Så her er nokk jordingskabelen mellom motor og kaross gåen. Dette er vistnokk en ganske vanlig feil på e6x, så håper dette blir ordnet i løpet av helga Endret Fredag kl. 01:49 av viggo E34 mslello, Otis, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Fredag kl. 18:00 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 18:00 Kan jo dele en litt småirriterende sak ang eu kontroll på den grå, manuelle e61. Denne fikk noe småplukk på eu kontroll å fikk såklart tilbud på rep, her var småting som us blink å lysjustering, foringer i bakstilling og foringene nede på dempere bak. Dette syntes jeg var litt kjedelig i og med jeg stort sett bruker samme værksted og di vet jeg ofte skrur selv. Men med sammenslåing og en del nye folk tror di vist plutselig di kan holde folk for narr! Uansett ble koding av lys utført samt lys justering tatt av guttungen på møller hvor han er lærling, øvrebremselys fra koed. Leita for å finne nedre foringer på bakdempere uten hell. Her var jeg litt smått fortvila frem til det gikk opp for meg at dette var 1er feil... foringer bak var greit nokk å det fikk værksted ordne med og jobben å bytte, samtidig som di fikk spørsmål om di ikke ønsket kunder og beskjed at det var dårlig å lure folk på denne måten! Bytte dempere til nærmere 10k uten at det var noe særlig å snakke, hadde det vært slitt hadde jeg skjønt det. Men enerfeil og bare ett pennestrøk så var feil borte etter å konfrontert dem med den faktiske tilstand her, da blir jeg smått irritert. Bil ble vertfall godkjent å guttungen fornøyd, nye foringer I bakstilling gjorde iallefall underverker ☺️ Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Fredag kl. 19:23 Share Skrevet Fredag kl. 19:23 Gratulerer med flott G31! Nydelig motor å interiør viggo E34 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Fredag kl. 19:30 Forfatter Share Skrevet Fredag kl. 19:30 5 minutter siden, Snagg30 skrev: Gratulerer med flott G31! Nydelig motor å interiør Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Lørdag kl. 23:05 Forfatter Share Skrevet Lørdag kl. 23:05 Fikk snapp fra svigersønn idag, fått bil på bukk og sjekka jordingskabel. Snapchat-164930648.mp4 Har vel sett bedre dager denne 😅 Så får vi se når ny kabel er montert om ting funger som det skal gjenn, den hadde tappet seg for strøm etter å fått flyttet bil hjem. Så han fryktet batteriet kanskje hadde havarert, men vi får se når han får på ny kabel med opplada batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opeth84 Skrevet Mandag kl. 13:06 Share Skrevet Mandag kl. 13:06 Jaggu - se her ja! Her er det kommet tråd igjen. Har savnet å lese noe bimmers-relaterte tråder fra deg, kompis! Må si den BD regga touringen kledde godt de stjerneformet felgene! Her får jeg titte innom innimellom og se. Må være en drøm å sette seg inn i en bil med slikt deilig interiør og gøy med litt annerledes skinnfarge også! ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet 17 timer siden Forfatter Share Skrevet 17 timer siden (endret) Ja det ble til slutt 😅 har tenkt på det innimellom, men så gjøres det jo ikke noe spesielt. Er stort sett bare bruk å vask. Arti å høre, å takk for det Tor Magne ☺️ spent på oppdatering på dine og fremover 😉💪🏼 Men den sorte fikk ny jord kabel her om dagen, å da klikka det bare i starten vist. Så starter ble demontert å sjekket, så her er muligens noe følgefeil 🤔 den tappa seg for strøm etter dem fikk flytta den hjem, å etter der var det bare klikk når den skulle starte... Snapchat-843532707.mp4 Håper ny starter får den tilbake der skal være å fortsetter å levere like strøkent som den har gjort Endret 17 timer siden av viggo E34 Marius2002 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå