Iv3rs3n Skrevet Mars 5 Skrevet Mars 5 40 minutter siden, eivi91 skrev: Jaja, vi får vente spent. 😂 Heldigvis ikke værste jobben eller kostnaden når man gjør det selv. Betalte vel 1100,- per stk for disse. Ser jeg hadde fått Lemförder X5M stag for 1850,- per stk på Autodoc nå. Noterer meg det, så for jeg gå for de neste gang. 😁 Takk for det. 😊 Prøver å ta litt forefallende, så håper jeg på et pålitelig bilhold i retur. Bilen er jo tross alt 16 år gammel i år, selv om jeg ikke syns det føles slik. Min første bil var 16 år gammel når jeg kjøpte den i 2008, og da følte jeg det var en veldig gammel bil. 😂 Neste på listen er å bytte vaiere fra låskasse til dørhåndtak i begge fremdørene. Har kjøpt disse også, så de ligger klar. Har hatt et par tilfeller når det har slått om til frost at de har kilt seg eller at jeg ikke får åpnet døren, spesielt på passasjersiden. Byttet selv wire på sjåførdør på min E70 igår 😅 Fruen var lei av å holde igjen døra på tur til barnehagen på dem kaldeste dagene 😂 Husk å ha et par klips ekstra i bakhånd, gikk med et par av dem under demontering 👍🏼 fupsaker og eivi91 reagerte på dette 2
eivi91 Skrevet Fredag kl. 21:25 Forfatter Skrevet Fredag kl. 21:25 Da ble det godlyd. 😁🤠🔊 fupsaker, KKME30, mr.pingu og 2 andre reagerte på dette 5
NOBILITET Skrevet Fredag kl. 22:11 Skrevet Fredag kl. 22:11 En viktig ting ved montering av disse armene (og generelt opphengskomponenter med gummiforinger) er at de alltid må strammes til med bilen på bakken i normal kjørestilling, ikke mens den er løftet. Strammes de i feil posisjon, vil foringene få konstant vridning og slites mye raskere. Dette er en vanlig feil som kan forklare hvorfor noen opplever kort levetid på ettermarkedsarmer. I tillegg kan kjørestil og veiforhold påvirke levetiden betydelig. Hvis man kjører mye på dårlige veier eller har et senket oppsett som gir annen belastning på foringene, kan det være verdt å vurdere alternativer med kraftigere gummi eller polyforinger. Noen som har testet polyforinger på disse armene og kan dele erfaringer? mr.pingu reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Fredag kl. 22:28 Skrevet Fredag kl. 22:28 Joda, riktig det med stramming i normalposisjon, men gjengen som har klaget på Meyle her på forumet er ikke helt nybegynnere på dette med montering og har tilbakelagt noen km med originale deler uten samme type problemer. Jeg har montert casterforinger fra powerflex på min E39 og disse fikset vibrasjoner ved nedbremsing for min del. Disse har sittet på bilen i snart 7 år, men den har gått knapt 30k km siden den gang. Jeg vil også si at polyforinger som er 2-3-delt ikke er like kritiske på å få strammet i normalposisjon som gummiforinger, for disse har faktisk en mulighet til å vri seg på plass, ettersom de er i flere deler som blir smurt med egen pasta ved montering.
Ingvaldsen Skrevet Fredag kl. 22:45 Skrevet Fredag kl. 22:45 (endret) 34 minutter siden, NOBILITET skrev: Dette er en vanlig feil som kan forklare hvorfor noen opplever kort levetid på ettermarkedsarmer. det er kulene som feilet tidlig på meyle, 4 av 8 kuler klakket etter 40-50k. tror @Otis hadde samme opplevelse på sin x5 om jeg ikke husker feil. dette kan jo også være i grenseland til trafikkfarlig for kulene kan hoppe ut av sete sitt når det får mye slark. stort sett alle kuler på en bmw holder 200k pluss, kun caster gummien på tyngre biler som feiler rundt 100-150k km statistisk sett. Endret Fredag kl. 22:46 av Ingvaldsen Otis reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Fredag kl. 22:48 Skrevet Fredag kl. 22:48 35 minutter siden, NOBILITET skrev: Noen som har testet polyforinger på disse armene og kan dele erfaringer? helt ok, litt mindre komfor. største ulempen er knirk, og polyforing kan bli oval der stålhylsa sitter. jeg foretrekker gummi, hadde powerflex på e39.
Otis Skrevet Fredag kl. 23:01 Skrevet Fredag kl. 23:01 Jeg kan, dessverre, bekrefte at Meyle HD feiler altfor tidlig. Spesielt venstre siden, pussig nok.
Ingvaldsen Skrevet Fredag kl. 23:23 Skrevet Fredag kl. 23:23 20 minutter siden, Otis skrev: Jeg kan, dessverre, bekrefte at Meyle HD feiler altfor tidlig. Spesielt venstre siden, pussig nok. det slår aldri feil, vær eneste gang jeg tror jeg sparer penger så taper jeg penger. har alltid kommet ut med dobbelt så mye i utgifter vær eneste gang jeg har kjøpt en billigere del en original. Otis reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Lørdag kl. 07:39 Skrevet Lørdag kl. 07:39 8 hours ago, Ingvaldsen said: det slår aldri feil, vær eneste gang jeg tror jeg sparer penger så taper jeg penger. har alltid kommet ut med dobbelt så mye i utgifter vær eneste gang jeg har kjøpt en billigere del en original. Liker ikke å lese dette. Betalte like mye for Metle HD enn original på min 🥲 fupsaker reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Lørdag kl. 10:51 Skrevet Lørdag kl. 10:51 13 timer siden, eivi91 skrev: Da ble det godlyd. 😁🤠🔊 Dette så mektig bra ut med det annlegget 😊😊 Liker ryddige oppsett som dette . E70 bil er virkelig pene den dag idag må jeg si 🙏 eivi91 reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden Basskontrolleren som fulgte med bassforsterkeren var noe bulky og glorete, så fant ikke noe egnet sted å montere denne. Så da ble det heller gått i anskaffelse av en Conductor fra Audiotec Fischer. Denne er stilren og av høy kvalitet, selve hjulet er laget av aluminium. 😊 Da stilles bassnivået i DSP'en i stedet for direkte på bassforsterkeren. Den kan også settes opp til forskjellige andre funksjoner enn bare basskontroll. Så da var det bare finne en egnet plass for montering. Triple-stuffed Oreos anyone? 😁 Nå er lydvolum og bassvolum rett ved siden av hverandre. 😊 Fargen på lyset kan justeres akkurat som man vil (16 millioner farger), slik at det passer med øvrige interiørlys. mr.pingu, fupsaker, teerex og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ser jo originalt ut 😊 Små ting som gjør stor forskjell . Jeg har sverget med mine foreldres grav at jeg aldri aldri aldri skal ha noe form for x5 igjen ,men når jeg ser tråder som dette ,ja da har jeg baller nok til og innrømme at ..jo kunne hatt en igjen . mr.pingu, teerex, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Det er ble jo kjempepent. Vurdere her også mellom URC.3 eller Helix Conductor men trenger egentlig bare en knapp for å bytte profil, da jeg har ikke separat basskasse så bassen trenger egentlig ikke å styres separat. Men viser seg at Conductor den blender perfekt inn. eivi91 reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden Ja, jeg ville uten tvil gått for Conductor. Mye penere å få det flush-montert. 😊 mr.pingu reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå