Bækkmann Skrevet Juni 7, 2025 Forfatter Skrevet Juni 7, 2025 (endret) Takket være et røverkjøp på finn så er første "mod" utført😁 Kom over en girspake og startknapp i aluminiums look til den nette sum av 1000kr. Jeg har jo egentlig lyst på den krystall girkula, men når den koster hele syvtusensekshundreogfemtito(!!!) kroner, så utgår det for min del🤢 Var forberedt på å bytte hele spaken, men etter å ha fjernet bakplaten oppdaget jeg at pyntedekslene bare er klipset fast, og kan vippes ut ganske enkelt. Da ble det enkel prosses å bare flytte over pyntedeksler og la den orginale girkula stå. Monterte sammen igjen, og byttet start/stopp knapp. Det ble umiddelbart et mye roligere uttrykk, godt å få vekk de skrikende blå detaljene.😊 Ser at det står "Start Engine Stopp" på knappen som fulgte med, og ikke kun "Start Stopp" som det gjorde orginalt. Mulig jeg bytter knapp igjen for å få det korrekt. Har ellers vært på service og fått fikset treg bakluke som ikke klarte å løfte selv ved åpning. Viste seg at det kun hang litt i justeringspinnene. Smurte opp og justerte justeringspinne på venstre side, god som gull igjen. Kunne naturligvis ha forsket litt mer på dette selv, men fant ut at jeg måtte kjenne litt på det å ha nybil garanti😅 Hos servicepartner sto det tilfeldigvis en kjent doning, måtte sammenligne fargen😎 Aventurin Rød er ikke noe dummere enn Sunset Orange det altså!😁 2bcc8cd6-d700-426b-baa9-fc2369a47d4f.mp4 Ellers så fortsetter kampen mot måse#@!% i trøndelag som vanlig.. @mslello Endret Juni 7, 2025 av Bækkmann papertiger, Morten B, laffe og 4 andre reagerte på dette 7
Dusy Skrevet Juni 7, 2025 Skrevet Juni 7, 2025 Hehe, så det var du som kjøpte den fra meg ja! Gjør seg med den oppdateringen. Hos meg er det vel bare airbagen som er igjen som har spor av det blå. Sliter med å finne en løsning på det som ikke omhandler å bytte ut hele airbagen.
mslello Skrevet Juni 8, 2025 Skrevet Juni 8, 2025 Se der du 😅 Jævla måser! Kan virke lik innimellom aventurin rød og sunset orange, men ganske stor forskjell side om side. 😎 Litt garanti jobb på min også Bækkmann og fupsaker reagerte på dette 2
Bækkmann Skrevet Juni 9, 2025 Forfatter Skrevet Juni 9, 2025 (endret) På 7.6.2025 den 17.13, Dusy skrev: Åja sånn ja, var det du som solgte meg girspaken på finn?😆 Arti, ble krystallkule på deg da regner jeg med?😊 Ser fort ut til at en må bytte komplett airbag ja.. Endret i går, 07:35 av Bækkmann
Bækkmann Skrevet i går, 02:18 Forfatter Skrevet i går, 02:18 (endret) Det tok sin tid, men nå har bilen fått sin første "skikkelige" retrofit! 😁 LCI M50 Grill er herved på plass.😊 Slik er utgangspunktet 😊Ikke bare er LCI grillen generelt mye hvassere, men det ble helt nydelig å få vekk den "krom" omrammingen rundt grillen da resten av bilen har sorte detaljer med Shadowline pakke. Slik kommer delene fra BMW. Grillen har M-emblemet ferdig montert. Bestilte også nytt LCI deksel over ACC radaren. Å gjenbruke det gamle hadde krasjet totalt. Har sett noen lure løsninger på å lakkere dekselet helsvart for redusere synligheten av de lyse kvadratene, men det hadde nok irritert meg til evig tid. Klinket dermed til med LCI deksel også. Dekselet er faktisk en tusenlapp dyrere enn selve grillen, forstå det den som kan.. Ser dekselet har varmekabler, mulig det påvirker prisen noe. Skiltholder demontert. Jeg synes faktisk i4 er mer kledeling med skiltplate, enn uten. Noen såre fingre og nervøse plastikk klips senere så er grillen demontert. Måtte også lirke ut 2 stk. PDC sensorer, samt kameraet midt i grillen. Radardeksel klipset av. Smal sak, heldigvis. Vil ikke tukle mer enn nødvendig rundt denne.🤑 Så var det bare å gjøre jobben i revers, og voila! En kan nå nyte synet av en pre-LCI M50 med LCI grill!🤩 Synes dette er så bra som fronten på en M50 blir, med pre-LCI lykter og LCI grill. Synes i4 mistet litt av BMW identiteten etter facelift med de nye matrix lyktene. Lite spor av "angle-eyes" nå. En kan jo drømme om å retrofitte LCI laser-baklyktene også, men ser det er svært uøkonomisk uansvarlig, dessverre.🙃 Slenger med et par vinterbilder også. Tatt i snødrevet rett etter nyttår. Med gamle nyrer naturligvis😅 Skal prøve å få til en liten fotosjut etterhvert. Endret i går, 03:03 av Bækkmann mslello, Paulus, Dusy og 11 andre reagerte på dette 14
papertiger Skrevet i går, 07:14 Skrevet i går, 07:14 Det såg utrolig bra ut! Pre-LCI lyktene er latterlig stilige. Skikkelig BMW-stuk. Bækkmann reagerte på dette 1
316 Skrevet i går, 07:36 Skrevet i går, 07:36 Denne bilen er hårete tøff 😎 Fantastisk farge. Anser meg som litt feig siden jeg valgte brooklyn grey 💀 Bækkmann reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet i går, 07:40 Skrevet i går, 07:40 Pen oppgradering! Ja, komplett LCI grill blir ganske mye dyrere fordi dekselet har varmeelement i seg. Laserlysene bak er fine, men det er synd de ikke er synlig i dagslys og at de svake stripene overdøves av det sterke LED kjørelyset som ser ut som bremselys eller tåkebaklys. Bækkmann, mslello, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
mr.pingu Skrevet i går, 09:04 Skrevet i går, 09:04 Fin oppgradering det med grillen, svarte kontraster kler sunset orange utrolig godt. Både fram og baklyktene pre-LCI er finere enn LCI synes jeg personlig. Fine bilder i snøen Bækkmann og fupsaker reagerte på dette 2
mslello Skrevet i går, 12:29 Skrevet i går, 12:29 Stilig den nye grillen ja Men enig med de to over her. Synes pre-LCI baklys er finere jeg også. Bækkmann og mr.pingu reagerte på dette 2
Bækkmann Skrevet 17 timer siden Forfatter Skrevet 17 timer siden (endret) 15 timer siden, papertiger skrev: Det såg utrolig bra ut! Pre-LCI lyktene er latterlig stilige. Skikkelig BMW-stuk. Alldeles enig! 😁 15 timer siden, 316 skrev: Denne bilen er hårete tøff 😎 Fantastisk farge. Anser meg som litt feig siden jeg valgte brooklyn grey 💀 Takk! Har nært kun hatt svart, grå, lysegrå, mørkegrå, eller sølv bil selv. Ble litt lei.😪 Hyggeligere å holde "ren" da! 😅 Vasker mer bil nå🧼 14 timer siden, Saltkjelen skrev: Pen oppgradering! Ja, komplett LCI grill blir ganske mye dyrere fordi dekselet har varmeelement i seg. Laserlysene bak er fine, men det er synd de ikke er synlig i dagslys og at de svake stripene overdøves av det sterke LED kjørelyset som ser ut som bremselys eller tåkebaklys. Takk! Nå gjorde du meg faktisk oppmerksom på en uheldig detalj jeg ikke har tenkt over.. Det er jo litt irriterende.😅 Kan late som at jeg ikke har lyst på laser-baklys lenger nå. Endret 16 timer siden av Bækkmann mr.pingu og fupsaker reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå