316 Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Hei folkens! Lager en liten tråd her, så skal jeg oppdatere med jevne mellomrom. Hentet i går bilen som jeg har siklet på i ca 15 år, observert for rundt 20 år siden for første gang. Det er en karminrot BMW E30 som er solgt ny her i byen hos BMW-forhandler som solgte under navnet Tvins Auto. Eid av et eldre ektepar som kjørte bil litt for lenge, noe som dessverre gjenspeiler seg på noen hjørner og kanter her og der. Tilstanden inni er derimot svært tett opptil som ny. Planene fremover er i første omgang å få den EU-godkjent, så skal det som er av rust utbedres også blir det kanskje moderat senk. Har ikke bestemt meg helt enda. Det som er gjort foreløpig er å bytte bensinpumpe, få den ut av garasjen og kjørt litt med den nå i to dager. Hadde på forhånd innkjøpt et sett med 15» BBS RZ 320 som jeg fikk montert på i ettermiddag. Legger ved noen bilder 🙂 Elsker virkelig denne fargen, kommer til å bli griselekker etter en brutal polering BMWE39turbo, E.C., Krisfje og 12 andre reagerte på dette 15
RF91 Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Misunnele på alle dei so får tak i gamlingbilane so går rundt om i landet vårt 😄 Ser ut so eit skikkele ryddigt eksemplar 😁 316 reagerte på dette 1
laffe Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Flott bil og et flott (og variert) utvalg andre biler den sto parkert sammen med👍 316 reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 Hærlig og se en helt plain E30 uten noe ekstra plastikk, tåkelys og helt standard interiør. Viser hvor spartansk en innstegsmodell kunne være. Har denne fortsatt den originale forgasseren? i tilfelle så er det helt utrolig. De siste utgavene av E30 med forgasser var de siste krampetrekningene før alt ble innsprut. De ble mer og mer avanserte p.g.a avgasskrav og tilslutt så var de så kompliserte og nesten like dyre som et ordentlig innsprutsystem. Etter noen år så var de umulig og fikse og flesteparten ble erstattet med en Weber. 316 reagerte på dette 1
316 Skrevet Juni 27 Forfatter Skrevet Juni 27 16 minutter siden, Rune-K skrev: Hærlig og se en helt plain E30 uten noe ekstra plastikk, tåkelys og helt standard interiør. Viser hvor spartansk en innstegsmodell kunne være. Har denne fortsatt den originale forgasseren? i tilfelle så er det helt utrolig. De siste utgavene av E30 med forgasser var de siste krampetrekningene før alt ble innsprut. De ble mer og mer avanserte p.g.a avgasskrav og tilslutt så var de så kompliserte og nesten like dyre som et ordentlig innsprutsystem. Etter noen år så var de umulig og fikse og flesteparten ble erstattet med en Weber. Det har den nok. Det en Pierburg forgasser, virker originalt. Noe tull er det med den dog, går ikke noe særlig da den er kald, liker litt gass. Kan hjelpe litt kanskje å få kjørt opp bensina fra 2015 😂 Rune-K reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet Juni 27 Skrevet Juni 27 48 minutter siden, 316 skrev: Det har den nok. Det en Pierburg forgasser, virker originalt. Noe tull er det med den dog, går ikke noe særlig da den er kald, liker litt gass. Kan hjelpe litt kanskje å få kjørt opp bensina fra 2015 😂 Lykke til med det.😁Disse forgasserne var et mareritt når nye og er sikkert ikke blitt noe bedre. De er også tilkoblet en electronikkenhet og en masse sensorer, alt for miljøet sin skyld. Får du den originale Pierburg saken til å virke ordentlig blir jeg imponert.
316 Skrevet Juni 28 Forfatter Skrevet Juni 28 (endret) 21 timer siden, Rune-K skrev: Lykke til med det.😁Disse forgasserne var et mareritt når nye og er sikkert ikke blitt noe bedre. De er også tilkoblet en electronikkenhet og en masse sensorer, alt for miljøet sin skyld. Får du den originale Pierburg saken til å virke ordentlig blir jeg imponert. Kjørte en del i dag før jeg satte den på et lager frem til jeg får time til EU. Starter veldig lett, går fint på tomgang og er så vidt noen antydninger til hosting så jeg tror gasseren får hvile inntil videre. Kan også hende det blir noe annet å få kjørt opp resten av den gamle bensina å få på ny 98. 😀 Nye skiltlys bestilt, det ene var defekt og lyste ikke. Absolutt ikke noe rust å spore oppunder her. Men fryktelig dårlig plastikk i og rundt skiltlysene 😂 Endret Juni 28 av 316 Rune-K, Orjan og KMT reagerte på dette 3
sveigis Skrevet Juni 29 Skrevet Juni 29 Her var tråden Mads og gratulerer her og 😊😊 Elsker eksemplarer som dette av e30 biler . Dette minner meg om da jeg var liten gutt på 80 tallet og alle de 316 og 318 som gikk rundt da . 316 reagerte på dette 1
316 Skrevet Juni 29 Forfatter Skrevet Juni 29 2 timer siden, sveigis skrev: Her var tråden Mads og gratulerer her og 😊😊 Elsker eksemplarer som dette av e30 biler . Dette minner meg om da jeg var liten gutt på 80 tallet og alle de 316 og 318 som gikk rundt da . Tusen takk. Det varmer. Denne er godt tatt vare på selv om det synes på diverse hjørner av plasten at de kjørte bil litt for lenge. Har noen artige detaljer i: Originalt vognkort, nøkkelring fra forhandler, skiltplate fra forhandler, utfylt servicehefte, uttalelser fra venner av tidligere eier at de ikke en gang spiste et eple i bilen, og det synes. Jeg har ikke en gang støvsugd den inni, og den er helt dønn ren og ryddig. 😂 Slike ting synes jeg er utrolig artig 😎 Blir å bestille EU i morgen, så får vi se hva som må til videre. Servo på denne må være ettermontert? Kunne ikke se noe i utstyrslista, den er helt latterlig lett på rattet, kan kjøres med en finger. Orjan og KMT reagerte på dette 2
Gabz Skrevet Juli 1 Skrevet Juli 1 Grattis med nydelig E30! Spent på å se lakken etter detailing 😁 316 reagerte på dette 1
Mortenej Skrevet Torsdag kl. 10:44 Skrevet Torsdag kl. 10:44 Gratulerer med flott E30! Gode minner tilbake til 80 tallet dette
Orjan Skrevet Torsdag kl. 10:59 Skrevet Torsdag kl. 10:59 Trodde det var denne bilen som dukket opp på finn, men det er tydeligvis flere i Karminrot - Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 1987 - Rød - 129 hk - Sedan | FINN.no Uansett herlig å se helt originale E30'er.
316 Skrevet Torsdag kl. 19:09 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:09 Ble litt overrasket da jeg så den selv, ikke alt for mange i denne fargen. Tror ikke jeg kommer til å selge denne noen gang. Er ganske langt fra noen flipper. Planen nå er EU-kontroll, så får vi se derfra hva som må gjøres. Utenfor butikken hvor jeg stort sett observerte den for 10-15 år siden 😃 KMT, StigJ, Orjan og 2 andre reagerte på dette 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå