thansen Skrevet Mandag kl. 13:27 Skrevet Mandag kl. 13:27 Lurer på om flere her skifter oljen hvert år? BMW mener det kun trengs hvert 2 år eller omtrent 24k km? Selvom det er en slitesterk b48 motor så har den jo turbo som krever sitt. Hva er best, ta hos forhandler hvert andre år - og i mellomtiden ta 1 oljeskift hjemme? Er snakk om en x3 2021 xdrive30e hybrid.
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 13:54 Skrevet Mandag kl. 13:54 Når jeg hadde serviceavtale var det sånnjeg gjorde ja. mellomskift selv eller hos smørepunkt om jeg var lat / gadd ikke pga temperatur ute eller annet grunn sondre og thansen reagerte på dette 2
teerex Skrevet Mandag kl. 14:24 Skrevet Mandag kl. 14:24 Gjør det som ikke forstyrrer nattesøvnen thansen og mr.pingu reagerte på dette 1 1
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 15:52 Skrevet Mandag kl. 15:52 Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :) ///FredriK.S, thansen, teerex og 1 annen reagerte på dette 4
Lars89 Skrevet Mandag kl. 16:46 Skrevet Mandag kl. 16:46 (endret) Jeg ville bytta hvert år hvis du har planer om å beholde bilen en stund. Hadde tidligere en 118i med B38 som tidligere hadde gått 30-35k på olja og den begynte å bruke olje (1L/10k km) når den nærma seg 200k km. Endret Mandag kl. 16:59 av Lars89
thansen Skrevet Mandag kl. 19:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:58 (endret) Har noen her erfaringer med den nye xdrive30e ? Feks hybrid modellen har ikke temp måler i dashbordet eller idrive. Så er vanskelig å vite når man kan gasse på (motoren er varm). EDIT: Man får kun temp av å bruke sportsmode og trykke blinkeknappen inn. Sidebryteren. Endret 14 timer siden av thansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå