thansen Skrevet Mandag kl. 13:27 Skrevet Mandag kl. 13:27 Lurer på om flere her skifter oljen hvert år? BMW mener det kun trengs hvert 2 år eller omtrent 24k km? Selvom det er en slitesterk b48 motor så har den jo turbo som krever sitt. Hva er best, ta hos forhandler hvert andre år - og i mellomtiden ta 1 oljeskift hjemme? Er snakk om en x3 2021 xdrive30e hybrid.
mr.pingu Skrevet Mandag kl. 13:54 Skrevet Mandag kl. 13:54 Når jeg hadde serviceavtale var det sånnjeg gjorde ja. mellomskift selv eller hos smørepunkt om jeg var lat / gadd ikke pga temperatur ute eller annet grunn thansen og sondre reagerte på dette 2
teerex Skrevet Mandag kl. 14:24 Skrevet Mandag kl. 14:24 Gjør det som ikke forstyrrer nattesøvnen thansen og mr.pingu reagerte på dette 1 1
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 15:52 Skrevet Mandag kl. 15:52 Kodet om serviceintervall til 12000km/1 år på min F31 335d. Da sov jeg endelig godt. Ingen biler i mitt eie skal gå 2 år mellom hver oljeservice. BMW kan mene hva de vill. :) fupsaker, ///FredriK.S, thansen og 2 andre reagerte på dette 5
Lars89 Skrevet Mandag kl. 16:46 Skrevet Mandag kl. 16:46 (endret) Jeg ville bytta hvert år hvis du har planer om å beholde bilen en stund. Hadde tidligere en 118i med B38 som tidligere hadde gått 30-35k på olja og den begynte å bruke olje (1L/10k km) når den nærma seg 200k km. Endret Mandag kl. 16:59 av Lars89
thansen Skrevet Mandag kl. 19:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:58 (endret) Har noen her erfaringer med den nye xdrive30e ? Feks hybrid modellen har ikke temp måler i dashbordet eller idrive. Så er vanskelig å vite når man kan gasse på (motoren er varm). EDIT: Man får kun temp av å bruke sportsmode og trykke blinkeknappen inn. Sidebryteren. Endret Tirsdag kl. 15:55 av thansen
StigJ Skrevet i går, 07:30 Skrevet i går, 07:30 (endret) Kjører årlig oljeskift på begge mine. Z4en ruller sikkert ikke mer enn 2000 km årlig for tiden, men får service hver vår etter vinterlagring. G20 330e får også hvert år. Den kjøres ca 15k i året og under halvparten på ottomotoren. Litt usikker på hva X2en til fruen skal få nå etter serviceavtalen er utgått. Den er akkurat bikket 5 år og gått 38k... og av de er sikkert over 2/3 brukt på batteri. Ang. temp så gasser jeg aldri særlig før jeg har kjørt en mil eller så på bensin og har fått opp driftstempen. Det er egentlig bare gammel vane. Bruker ellers sportsdisplayet for å se oljetemp. Endret i går, 07:35 av StigJ fupsaker, Ampera, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Olaandref Skrevet i går, 10:46 Skrevet i går, 10:46 Jeg har skiftet olje 3 ganger på min X3M40i (B58) siste 1,5 året, og skal snart ta et 4 skift, da skifter jeg på ca 10000 km intervall, den har gått mye på langkjøring og jevnt turtall/varm motor. Neste service tenker jeg å ta på verksted for historikken sin del, men de 3 andre skiftene har jeg tatt selv. thansen og fupsaker reagerte på dette 2
thansen Skrevet i går, 12:21 Forfatter Skrevet i går, 12:21 4 hours ago, StigJ said: Kjører årlig oljeskift på begge mine. Z4en ruller sikkert ikke mer enn 2000 km årlig for tiden, men får service hver vår etter vinterlagring. G20 330e får også hvert år. Den kjøres ca 15k i året og under halvparten på ottomotoren. Litt usikker på hva X2en til fruen skal få nå etter serviceavtalen er utgått. Den er akkurat bikket 5 år og gått 38k... og av de er sikkert over 2/3 brukt på batteri. Ang. temp så gasser jeg aldri særlig før jeg har kjørt en mil eller så på bensin og har fått opp driftstempen. Det er egentlig bare gammel vane. Bruker ellers sportsdisplayet for å se oljetemp. På x3'en får man kun opp kW og Nm på sportsdisplay på idriven, usikker om det er noe som kan programmeres til å vise feks oljetemp.
thansen Skrevet i går, 13:40 Forfatter Skrevet i går, 13:40 Tanker om motorvarmer på denne modellen? Blir gjerne -20 til -30 grader om vinteren her. Er det noe man burde prioritere?
Makky123 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) 2 timer siden, thansen skrev: På x3'en får man kun opp kW og Nm på sportsdisplay på idriven, usikker om det er noe som kan programmeres til å vise feks oljetemp. Edit, leste litt fort. Endret 23 timer siden av Makky123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå