Mr. Erling Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Trist dag🫤 Den åpne roadsteren med to seter, bakhjulsdrift, 50/50 vektfordeling, en kategori som en gang inkluderte Audi TT Roadster, Alfa Romeo Spider og Honda S2000, er nå nesten helt borte fra vanlig produksjon. - Z4 var en av de siste. Jeg la ut en tråd om det samme i januar, men siden ''Cars'' motorblad nå har gjort denne artikkel om Z4 avgangen, håper jeg det er Ok for Forumet å lese? Legger ved en lenke til motor bladet ''Cars'', på Instagram, som tar for seg historien for G29 Z-modellen! BMW har ingen Z-erstatning under utvikling. Selskapets fokus frem til 2027 er nesten utelukkende på den elektriske plattformen ''Neue Klasse''. Amerikanerne har fått ''galgenfrist'' til høsten, før BMW bestemmer seg for å fortsette eller slutte der med med G29. Grunnen til at de fortsetter i USA, som jeg har hørt, vet ikke om det stemmer, er at det ikke så rigide avgass regler der borte, som her. På britisk og amerikansk Z forum, diskuteres det om hvorfor det er forskjell på hestekreftene. -Samme B58 motor! -Europeiske har 340 hk. (500 nm., som gjør at den spinner litt for lett på bakhjulsdriften) -USA har 390 hk. Ingen makter å gi et godt nok svar, men den største tilhengerskare, påstår at eksos ventil(er) til turbo er forskjellige fra her og der. Bremse hestekrefter. De 340 hester er mer enn nok for meg😏 Endret 7 timer siden av Mr. Erling
Rune-K Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Hvis BMW utvikler en elektrisk roadster så tror jeg at jeg hadde kjøpt den med det samme bare vekten hadde kommet under 1500 kg. Hadde det vært mulig og brukt teknologien fra første generasjon I3 og laget et roadster karosseri i karbon? Nå leverer jo kinesiske MG en roadster men den veier jo over 2 tonn og da blir det bare latterlig. tambur4 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå