Gå til innhold

Geir Anders

Medlem
  • Innholdsteller

    2384
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Geir Anders vant dagen sist Juli 4 2022

Geir Anders hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F20

Nylige profilbesøk

3774 profilvisninger

Geir Anders's Achievements

  1. Det som ikke gir mening sånn sett, er at det kun skjer fra 2 til 3 gir. Hvis girskiftene skulle påvirket noe annet mekanisk, burde det skjedd på alle gir, og/eller under samme belastning. Det er jo blitt noe kaldere nå, så skal følge litt med. Også kontaktet Rats.
  2. Høres faktisk ut som en slitt viftereim lyd, men kommer fra kassa ved girskifte. Hører nok best på klipp nr 2. Kommer greit frem der. Kassa har bare gått 95k, og olje ble byttet ifjor.
  3. Hei, Har fått en ulyd i tide og utide, når jeg girer fra 2 til 3.. lyden blir høyere desto med moment/pådrag man har. Se vedlegg. Lyden kjent for noen? Kan det være ventiler, trykk eller liknende? Det er ZF8HP kasse. Trodde først det kun var på kald olje, men har også hørt det innimellom ved varm olje. Video_1.mov Video.mov
  4. Kravene er ikke så mange til en 17 åring, som holder på med kjøretimene sine. Helst en 1 serie til rundt 50-70k eller billigere. Må ha manuelt gir. Så god stand som mulig, og byttet de dyreste fellene. Turbo feks. Bensin eller diesel spiller ingen rolle, er ikke SÅ redd for N47 heller spesielt dersom den er utbedret. Noen som kan anbefale, eller vet om noe som kommer til salgs? Alternativet er andre merker.. i samme størrelse. Focus, A3, Toyota.. det er ikke like gøy.
  5. Anbefaler Albert Bauer, god service.
  6. Liten oppfølging på denne. Senkesett godkjent i vognkortet uten problem, og en veldig hyggelig kontrollør som var BMW interessert. Går som regel smoothe når ting er i orden.
  7. Når man bestiller time for godkjenning, uansett hva det måtte være.. skal de i utgangspunktet bare ta for seg saken du har booket. Men ser de opplagte mangler eller mistenker noe, har de absolutt lov til å undersøke og skrive rapport på det de finner, der og da. BTS har alltid vært russisk rullet, noen er greiere enn andre, og noen har ikke fått pult på 3 måneder. Jeg har stortsett gode opplevelser. Sist på 335'n min for godkjenning av senk, han kommenterte spacerne mine, at de ikke var lov, men gjorde ingenting med det. Jeg skal inn om 3 uker å godkjenne senkesett igjen på 1'rn, antar at det skal gå smertefritt. Men så er det meste på stell ellers.
  8. Skitten, men med nybehandlet lakk og coating er det blankt allikevel
  9. Montert på H&R 50mm igår, ingen problem. Hatt på flere tidligere også.
  10. Ikke bra å lese her.. første er at jeg savner Z3n jeg hadde, og det andre er at man får lyst på billig baneracer og en skruplass!
  11. Chargepipe sprekker garantert i innfestningen, rundt C-klippen. Alle N55 har denne i plast, og bør bare byttes med engang, med VRSF feks. Det er mye snakk om rådebank og oil starvation her ser jeg.. noe jeg vil påstå ikke er normale problemer, men heller worst case. Ja det finnes tilfeller, men om man bruker bilen sin "normalt", så er dette trolig ikke noe å bekymre seg for. Hadde vel min i 6 år, alle årene med ESS Tuning. Lest meg opp mye, sett mange videoer. Vil heller si at det som er normalt på N55 er chargepipe, svetting fra oljehuset (og påfølgende reim), toppdekselpakning og veivhusventilasjon i toppdekslet. De to sistnevnte er vel ikke unikt for N55 akkurat. Kjøper du en N55 som er godt fulgt opp med vedlikehold, hadde jeg ikke bekymret meg.
  12. 3 stegs med keramisk coating. Bare noen småting igjen, så er man i mål. Senk neste
  13. løfter denne opp igjen for ett siste forsøk
×
×
  • Opprett ny...