Gå til innhold

Nyheim

Medlem
  • Innholdsteller

    1831
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Nyheim vant dagen sist Juli 3 2024

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Bursdag 04/16/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sørreisa / Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW, snøscooter, motorsykkel, motorcross, båtliv, jakt og friluftsliv.
  • Kjøretøy
    Se signatur

Nylige profilbesøk

4890 profilvisninger
  1. 3.6 svinghjul står på lista ja 🙂
  2. Butyl it is! 👍 Takk for tips
  3. Okei , så det er rett å slett ikke drenering på disse uten takluke? Regner med det fortsatt er drenering under kabinfilter, skal sjekke denne. Også blir dørene tatt same feilsøke baklykter, haifinne, vindusvisker gjennomføring, pakninger etc
  4. På etterskudd selv om jeg vet at du har handlet M5 Touring, men gratulerer. Blir gøy å følge med her fremover. Må vel lage en liten tråd jeg også etterhvert. Selv om jeg er STOR fan av 17" Throwing Star og 18" M-Parallell på E34 M5, så må jeg si at de felgene kledde jo bilen pent Well done. Nå håper jeg ikke du har feile tanker om 525i nå som du har en M5 du må ta vare på. Begge bilene fortjener stell, og du må ikke finne på å selge sedanen, det blir bare å ende med anger, tro du meg.
  5. Hei, Har en 2007 E83 X3 som er full i vann innvendig. Det kommer inn å legger seg i dørken foran og bak, samt bagasjerom, så her regner jeg med at hver eneste drens er potte tett. Skal ta av vannsperren bak alle 4 dørtrekk og lime opp med tec7. Skal sjekke drens under kabin filter kasse. Så kommer det store spørsmålet. Denne bilen har IKKE takluke. Hvor i all verden er da drens lokasjoner på denne bilen? Takk for hjelpen!
  6. All ære til trådstarter som går for en 2025 G61 med 2 liter diesel. Jeg hadde ikke turt å gjort dette selv, men tror heller ikke det er et direkte utrygt valg, men risikabelt er det. Slik jeg ser det så er det én stor risk med både diesel og elektrisk, når det kommer til det rent økonomiske. Elektriske biler virker som dem mister verdien ekstremt fort. Mange ønsker ikke å kjøpe brukte el-biler av en eller annen grunn og går for å kjøpe nytt, derfor kryr det med elbiler på markedet av alle sorter og mange må slå av mye på prisen for å få dem unna. Dieselbiler er foreløpig relativt grei å få solgt videre og dem holder på verdien bedre virker det også som. Om dette er tilfelle om 10 år derimot, det er jeg ikke så sikker på. Jeg er fossildrevet motor-fan, og kommer til å være det til jeg dør, men man må jo bare innse hvilken retning verden er på vei, og elektriske biler er kommet for å bli, det gjenstår bare å se i hvilken grad. I tillegg så innfører staten stadig dyrere avgifter på fossile biler, og prisen på bensin og diesel bare øker og øker. Sett i lys av dette tror jeg det er risikabelt å kjøpe en spille ny dieselbil uansett om det måtte være en 2 liter eller en 3 liter, samme ulla. Det som kan være tryggheten i å kjøpe en 3 liter med rekke 6 kan være at det er en mer ettertraktet bil. Altså kjøpere med høyere inntekt som har lyst på en kraftig dieseldrevet bil vil kunne slå til på det i stedet for en "liten" 2 liter diesel. Dette er gjerne kjøpere som ikke bryr seg om dieselen koster 20 kr eller 30 kr pr liter, og om servicekostnaden er høyere. En annen mulighet er jo at på grunn av det lave diesel ny-bil salget vi ser nå, så kommer dieselbiler til å holde seg ekstra godt i verdi, og kommer til å bli svært ettertraktet på et marked om 5-10 år når det er vanskelig å komme over en pent brukt dieselbil til en grei pris sammenlignet med ny-pris. Kan godt hende dem kommer til å være svært lettsolgt. Det er mange spådommer der ute, det viktigste er at du er fornøyd selv her og nå. Jeg tror du kommer til å elske den bilen, og jeg tror ikke du kommer til å angre på valget ditt. Når det gjelder verdi og videresalg så krysser du den broa når du kommer til den. Tror ikke det kommer til å være så ille som mange tror, kanskje heller tvert i mot.
  7. Supert, takk! 😀
  8. Stemmer, godt poeng Ser at mange anbefaler Redline sin full synt serie som hsr ekstra zink (ZDDP) tilsetning for ekstra beskyttelse. Se bilde
  9. Takk for svar. Ser bare ikke helt poenget med 60 viskositet til mitt bruk. Blir ikke kjørt hardt, og definitivt ikke på bane hvor oljetemp når høye topper. Tror fordelen med ei 50 viskositet olje som er litt mer tyntflytende overgår fordelen med ei 60 olje som tåler mer juling under høye trykk og temperaturer. Ikke er det særlig varmt klima her i Nord-Norge heller Men det er jo bare ei mening jeg har da. Hva tror dere? Er såklsrt interessert i å lytte. I den originale instruksjonsboka er vel 10W40 og 10W50 nevnt som foretrukket og 10W60 er vel ikke oppgitt engang. Samme gjelder 'oljevelgere' til både Castrol, Motul, Shell, Redline, osv. Er for det meste 40 viskositet oljer som blir anbefalt, men man har jo lært tidligere at man kan gjerne ikke stole på sånne.
  10. Takk for tilbakemelding. 10W-60 blir nok bytta ut med 40 eller 50 viskositet ja.
  11. Hei, Sikkert skrevet mange slike tråder før, men sliter med å finne dem i søkefunksjonen. Hvilken motorolje bruker dere til S38B38, E34 M5? Vet mange bruker 10W-60 men den blir for tykk for meg tenker jeg. Har ingen planer om å kjøre hardt eller på bane så tenker at 5W-50 holder massevis. Noen som anbefaler ei god 5W-50 motorolje?
  12. Tusen hjertelig! 😀
  13. Takker! Det var det absolutt, det var klart litt plukk å rette fingeren mot, men ikke noe som ikke lar seg ordne på en ok måte. Det mest negative for meg var at serviceheftet ikke lengre følger bilen da det har gått tapt på reisen en plass. Men det følger med endel kvitteringer på utført serviceprogram, så helt mørklagt er det ikke. Jeg er sikker på at bilen er serva opp gjennom årene, selv om jeg nå ikke kan bla frem et servicehefte. Skal gjøre et forsøk eller to på å spore opp noe gjennom tidligere eiere både i norge og i tyskland.
×
×
  • Opprett ny...