Gå til innhold

Nyheim

Medlem
  • Innholdsteller

    1842
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Nyheim vant dagen sist Juli 3 2024

Nyheim hadde mest likt innhold!

2 følgere

Om Nyheim

  • Bursdag 04/16/1995

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sørreisa / Finnsnes, Troms
  • Interesser:
    BMW, snøscooter, motorsykkel, motorcross, båtliv, jakt og friluftsliv.
  • Kjøretøy
    Se signatur

Nylige profilbesøk

5090 profilvisninger
  1. Veldig fornøyd, får ikke kjørt den så mye som jeg ønsker, men de turene jeg har så er det smil fra øre til øre
  2. Takker for det! Har savnet forumet, så jeg ser frem til å være litt mer innpå her fremover Ja, har litt kontakt med han som har den nå, så hvem vet, kanskje vi får til noe 🫡 En sånn Clubsport med M57 hadde vært en forferdelig kul bil å hatt! Sjelden vare
  3. Heisann, Har lyst å bli litt mer aktiv igjen på forumet, og mine gamle tråder begynner å ta på årene, så det hadde blitt mest bare rot hvis jeg hadde begynt med store oppdateringer der. Dermed blir det en ny garasjetråd. I spoileren ligger litt kjapp historikk og noen bilder av hva man har hatt av BMW de siste 15 årene. Det kan være greit å skumlese gjennom sånn at gir det mer mening for deg som leser oppdateringene i tråden underveis _________________________________________________________________________________________ Dette er mine nåværende BMW'er som denne tråden blir å omhandle: 1994 E34 M5 Nürburgring Edition med 3.8 liter S38 motor. 1994 E34 520i Executive Edition med 2.5 liter M50 motor. 2008 E70 X5 3.0D med 3.0 liter M57 motor. Følg med
  4. Stemmer, DPF er sensitiv på dette med sot, derfor vil jeg ikke anbefale å kjøre 2-taktsolje gjennom forbrenningen med DPF, men vet noen gjør det. Ikke noe jeg hadde begitt meg ut på. Tetter man den så kan det gå ut over andre ting, som f.eks turboen.
  5. Det kan jo ikke være vanskelig å finne ut av en så åpenbar lekkasje. Er sikkert slangen som går inn på fuel rail i bakkant av motor hvis det renner ned mellom girkasse og motor. Glemt av slangeklemma der når du monterte motor i bilen kanskje?
  6. Bra arbeid! Den M5 Touringen fortjener å blir stelt med slik. Du får ha litt fluid film på bakskjerm rusten så blir det ikke verre om ikke annet.
  7. Pen bil, og du gjør mye rett med den ser jeg Vi har hatt vår 08 mod 3.0d i ett års tid nå og det har vært en bra bil i grunnen. Kjøpte den med 247.000 km på telleren og har nå 275.000 km. Din har bare 200.000 km på klokka så du har mulighet å gjøre vedlikehold som sørger for at bilen varer lenge. Her er ei liste over ting jeg har gjort og som jeg kan anbefale deg og, ser at du har gjort noe av det allerede. - EGR og DPF delete. Tøm innmat i DPF, kode bort EGR, kode bort DPF. - Skift motortermostat, termostat på girolje kjøler og EGR termostat selv om EGR er kodet bort. - Bytt harmonisk balansehjul innen 250.000 km. - Bytt regulator på dynamo innen 250.000 km. - Swirl flap delete før noen av flappene løsner og havner inni motoren. - Toppdeksel pakning MÅ skiftes, disse blir til plastikk og begynner å slippe turbotrykk gjennom de 6 øvre innsugstraktene inn i veivhus. Å booste veivhus med turbotrykk kan skape mye trøbbel. - Hvis du gjør DPF delete, så gå over fra 5W-30 BMW LL04 olje til 5W-40 BMW LL01 olje som er ei bedre olje mtp smøring. Kan gå mer inn i detalj på hvorfor hvis du ønsker det. - Hvis du gjør DPF delete, så fyll 2.5 dl med syntetisk 2-takts olje i dieselen hver gang du fyller full tank for å smøre CP3 høyttrykkspumpe samt injektorer. - Skift mechatronic pakninger i ZF 6HP28X kassa, samt original ZF bunnpanne med filter og original ZF LifeGuard 6 olje. - Skift olje i fordelingskasse med Febi TF1 olje eller original BMW olje. - Diffolje såklart, spesielt hvis det er en 2700 kg tilhengervekt utgave på din, dem er kjent for å ha litt svak bakdiff iforhold til hvor tung bilen er. - Registerkjede med drev bør skiftes mellom 250.000 - 280.000 km. I motsetning til hva "alle" tror så er ikke M57N2 en udødelig motor med evigvarende register, det er faktisk samme svake register som i N57. - Olje og filterskift hver 10.000 km er VIKTIG. Det var mine tips i alle fall! Flott bil du har :)
  8. Det er ingenting som komplimenterer en nyere BMW bedre enn en god gammel BMW fra 90 tallet. Daytona er blant mine topp 10 favoritt BMW farger, og det sier litt, for BMW har hundre farger som er sykt pen å se på.
  9. Takk for tilbakemelding! Blir nok til det ja, vi kunne egentlig hatt bruk for 2 X5'er.
  10. Gjenoppliver tråden. Er det virkelig ikke mulig å få godkjent økningen til 3500 kg hvis man bare bytter ut diff, akslinger og kjøler?
  11. Merkelig at den skulle begynne å ryke hvitt... Bensintrykk regulator som trengs ny?
  12. 3.6 svinghjul står på lista ja 🙂
  13. Butyl it is! 👍 Takk for tips
  14. Okei , så det er rett å slett ikke drenering på disse uten takluke? Regner med det fortsatt er drenering under kabinfilter, skal sjekke denne. Også blir dørene tatt same feilsøke baklykter, haifinne, vindusvisker gjennomføring, pakninger etc
  15. På etterskudd selv om jeg vet at du har handlet M5 Touring, men gratulerer. Blir gøy å følge med her fremover. Må vel lage en liten tråd jeg også etterhvert. Selv om jeg er STOR fan av 17" Throwing Star og 18" M-Parallell på E34 M5, så må jeg si at de felgene kledde jo bilen pent Well done. Nå håper jeg ikke du har feile tanker om 525i nå som du har en M5 du må ta vare på. Begge bilene fortjener stell, og du må ikke finne på å selge sedanen, det blir bare å ende med anger, tro du meg.
×
×
  • Opprett ny...