Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9370
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Delenummeret der er samme som jeg har på min, det er nå utgått og erstattet med et nytt nr. som har både tall og bokstaver (om jeg husket rett). Det er det som er lenket opp til fra GS lenger opp.
  2. Hazet selger disse. Selve komprimatoren er i området 20kNOK og platene i området 5kNOK/stk. Mer enn hva bilen koster.
  3. Er litt bingo det med fjærklemmer, kanskje like greit å levere inn til et verksted i denne omgang. Kan dog være kjekt å ha de billige klørne sånn i tilfelle, for de mener jeg passer over skåla. De passet også veldig fint på rette fjærer bak på e39.
  4. Det var da merkelig. Får du dratt demperen noe ut?
  5. Ser ut som at du har 1/2 vinding mer, lurer på om ikke du greier å gripe over 3 vindinger om du vrir litt og kanskje bruker en mindre skål nederst.
  6. Ja, men det er venstre side av bilen, til luftfjæring (usikker på om det har noe å si her). Du har vel begge på høyre, så mulig orienteringen kan være feil vei. Du må nesten lese ut data som kommer fra sensorer med diagnoseverktøy.
  7. På luftfjæringa på min E61 er armen samme vei som kontakt. Samme type sensor. Har du noe problem med bilen som er relatert til dette?
  8. Sensoren som sitter bak på bilen er den til høyre på bildet ditt, kjøreretning er indikert med pilen nede i høyre hjørne på bildet ditt. Sånn sett så er armen mot framsiden av bilen.
  9. @HenrikSolberg Ikke super annonse og bilder vil jeg si, samt at alcantara er det ikke så mange som liker i 5-serie (sikkert bare meg). Så bør man kanskje dra opp andre ting enn PDC, BT tlf prep og 19" når man skal kalle en 5-serie fra 2011 for "svært velutstyrt". Tross alt ikke en Passat fra 2005.
  10. Ser den, jeg personlig hadde nok lagt listen på at "ikke Alpina-spesifikke deler" kan byttes ut med andre originale BMW-deler, men skjønner at det blir forskjellige meninger på slikt.
  11. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=282460534 Godkjent med sengesett
  12. Hvor napper du sikringer? Det er vel noen i hanskerom, men kan også være noe i bagasjerom og/eller på venstre side av dash (om jeg husker rett). Har du prøvd å dra ut general modul GM og/eller LCM (lysmodul)?
  13. Jeg har brukt sånne. Biltema selger også dem, til overpris. Greit å ha en god krympetang som får skikkelig klem da det kan være litt vanskelig på de tynneste ledningene.
  14. Typisk er jo at det ligger noe søppel i skinnene som blokkerer bevegelsen.
  15. Kan vel alltid gå inn på SVV sine nettsider og sjekke eierhistorikk. EDIT: på den 16. eieren nå, hvorav 9 forhandlere, nåværende forhandler x2.
  16. Mannen har jo tross alt endrett ett par ord fra den tidligere annonsen og lastet opp 11 screenshots i feil ratio. Noe må man da få igjen for.
  17. Du må uansett bytte reim, så da starter du der og sjekker vibrasjonsdemper samtidig.
  18. Stemmer, det er bare å putte oljelokket tilbake og slutte å tenke på det.
  19. Alle har den lyden, kommer vel fra vakuumpumpe om jeg ikke husker feil.
  20. Tenk å ha prestert å gradere begrepet "ok". Service er OK, men ikke sånn super-OK, bare så-vidt-OK.
  21. https://beisansystems.com/
×
×
  • Opprett ny...