-
Innholdsteller
2278 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
9
Rune-K's Achievements
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Fredrik reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Bare litt mere tsjekkisk apropos. En tidligere bekjent av meg jobbet i et mekanisk verksted og der sto det en gammel haug av en metal dreiebenk, type stor. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke kvittet seg med den men fikk da klart svar. Den der er tsjekkisk så den skal vi beholde. Han viste meg litt av innmaten på den og den var virkelig flott laget med tekniske løsninger og toleranser som var langt utenpå tilsvarende vestlige produkter. Men alt utvendig så helt forferdelig ut. En liten ting om de gamle Skodaene jeg kom på nå. Det er den eneste motoren jeg vet om som har lettmetall blokk og støpejerns topp. En veldig spesiell løsning men det fungerer.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Fredrik reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Husker at lokalavisen her hjemme hadde en test av Skoda på 80 tallet en gang. Da ble det mye oppstyr når de tok bilde av bilen på kirkegården, forhandleren var ikke helt fornøyd da.😁Selve konstruksjonene av de gamle Skodaene var ikke dårlig men bygge kvaliteten var sådær. Tsjekkerne har alltid vært gode ingeniører men de fikk ikke lov til og videreutvikle produktene sine. Han her viste jo at teknikken fungerte. https://no.wikipedia.org/wiki/John_Haugland De originale Ladaene var solide biler, du skulle gjøre mye ugagn for og ødelegge en slik en. Men etterfølgeren nemlig Lada Samara, det var en ordentlig drittbil. Det eneste positive med den var at den var veldig billig men den falt jo nesten ifra hverandre så fort den passerte døra hos forhandleren. Husker godt jeg tok av dørtrekket på en sånn en og der var det masse teip fra Konella bil for og holde innmaten sammen. Konella bil som var Lada importør hadde forøvrig en masse russere ansatt hos seg, det var nok ikke alle der som jobbet mye med bil.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Orjan reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
E.C. reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
sondre reagerte på et innlegg i et emne:
Den store finn.no tråden.
-
Neon var vel bygd i Østerrike så vidt jeg husker. Vi solgte en del motorer til de når jeg var høgger. Det var den største 2 liters motoren jeg har vært borti og da snakker vi ikke effekt men fysisk størrelse.😁 Det var en stor støpejernsklump som veide forbausende mye. Det var jo til og med en egen racingserie, Neoncup. Den var veldig populær i noen år. Når det gjelder Stratus så fikk man de også som cabriolet. Det gikk en slik i byen her i mange år men der hadde eieren litt spesiell smak. Han hadde montert en hekkspoiler type stor. Den var høyere enn frontruten og det så veldig rart ut.
-
habj reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Hverdagen tilbake med begge bilene.
-
Fredrik reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Hverdagen tilbake med begge bilene.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Hverdagen tilbake med begge bilene.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Jeg har sagt det før men når jeg var høgger så solgte vi mye mere deler til MB190 enn til BMW E30 og tilsvarende var det mellom MB124 og BMW E34. til sistnevnte solgte vi nesten ingenting. Jeg skulle likt og vist hor mye MB solgte i Norge kontra BMW på slutten av 80 begynnelsen av 90 tallet. Ellers er det veldig spennende hva som skjer med bilindustrien i Europa om dagen. Jeg var på et fabrikkbesøk i München for 14 dager siden. Og der har de flyttet ut all motorproduksjon til andre fabrikker for og gi plass til elektriske biler. Samtidig så var halvparten av bilene de produserte der nå EV biler. (hybrid og elektrisk) Det er ikke dårlig når det samtidig er den eneste fabrikken som produserer M3 og 3 serie touring. Det var fascinerende og se I4 og M3 komme etter hverandre på samme produksjonslinjen. Det var samtidig interessant og se hvor mye mere aluminium det var i karosseriet til I4 for og holde vekta nede.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Fredriks alternative bimmerstråd
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E34 problemer! Trenger hjelp
-
@Fredrik Samtidig så kan man jo argumentere for at fronten på E12 ble et litt designmessig sidespor. Det var jo den første av seriebilene men hvis han ser på E21, E23 og E24 så hadde de den samme utformingen av fronten med stående blinklys og 4 hovedlykter. Hvis man hadde vært fornøyd med fonten på E12 så skulle jeg tro at de fortsatte med den på 3, 6 og 7 serie men der fant de på noe annet igjen. Mulig de fant ut at det ble veldig tungvint med en utforming for USA og en annen for resten av verden. @Haug530D USA utgaven av E12 ser ut som en videreføring av E3. Den er ikke vellykket.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne:
-Før bilen fikk airbag - praktisk og elegant på en gang?
-
Min første BMW var en E12 og selv om den var godt rusten og kun en 518 så ble jeg helfrelst. Men det er en ting jeg aldri har skjønt og det er hvordan designeren tenkte angående fronten på den. Jeg mener ingen fornuftig menneske ville plassert blinklysene i hjørnet av støtfangeren. Delelageret bestilte jo blinklysglass i bulk. I USA så måtte de jo plassere blinklysene et annet sted, naturlig nok.
-
Det var 745i som var toppmodellen, den kom i 1980. Noen påstår at de produserte en 2-3 stk i 1979. Det tror jeg var evt. pressebiler. Denne bilen er litt eldre enn min, 3 måneder, men motorrommet ser veldig likt ut. Inkludert noe som har irritert meg i 25 år men som er likt som på denne. Luftmengdemåleren står ørlite grann skjevt men da kan jeg slå meg til ro med at det skal være slik.😁 EDIT: ser også at det er byttet termostathus på denne akkurat som jeg har gjort. Den typen kom ikke før sent i 1985.
-
Det var en unik pris også. Hvis han finner noen i Norge som vil betale den prisen blir jeg veldig forbauset. Litt rart utstyrsnivå synes jeg, hvis dette var bilen til kongen så satt vel han antagelig i baksetet og da burde han jo hatt elektriske bakseter. Kan jo selvfølgelig være en tjenerbil eller noe slikt noe.
-
Hvordan få tak i grei E30 uten å importere og å blakke seg helt?
emne svarte i Rune-K sin Tøffel i Ønskes kjøpt
Problemet ditt er at veldig mange andre også tenker på som deg altså blir E30 kunstig høyt priset. Rent objektivt så får du mye mer bil for pengene med f.eks en E36. Men hvis kravet er AC så sliter du veldig da blir det stort sett importbiler du må se på. AC var utrolig dyrt ekstrautstyr på 80 tallet noe som skyltes måten avgiftene var innrettet på da. Priser på veteranbiler er som regel ikke fornuftige, Hvis man ser til BMW så er jo E24 mye dyrere enn en tilsvarende 5 serie. Da kan man jo påpeke at E24 er bare en todørs 5 serie. Ikke alle E24 eiere liker og bli minnet på det. -
BMW 316 E30 - originalbil (På utkikk etter 1 stk BBS RS 033)
emne svarte i Rune-K sin 316 i BMW-prosjekter
Fant en CD innerst i en skuff, da må jeg bare finne en CD-rom leser så jeg får kopiert den hvis du fortsatt er interessert. -
Redskapen skal jo brukes, passerte 460 000 for et par dager siden. Og grunnen til at jeg ikke poster stort her er at alt fungerer så det er liksom ikke stort å skrive om. Har så vidt begynt og tenke på hva som må fikses i vinter og det er ikke stort. Det ene hornet mitt fungerer bare når det lyster selv også skal jeg bytte den ene kalipern bak noe som jeg egentlig skulle gjort i fjor. Egentlig burde jeg ta ut framsetene mine og ta ifra hverandre motorene og smøre opp mekanismen også da de begynner og gå veldig tregt. Det er en ordentlig fiklejobb så får se på lysten. Det er jo et prosjekt bare og løfte de ut. El-motorer var mye større og tyngre før og når det er 5 stk pr sete så veier de litt. Jeg skulle nok snart ha byttet førersetet mitt også da skinnet begynner og bli veldig tynt. Bøffelhud er veldig mykt og smidig å sitte på men er ikke like slitesterkt som ku skinn. Var det og finne et bra førersete med memory i antrasitt bøffelskinn. Det er jo ikke flust av de rundt omkring.
