Gå til innhold

Rune-K

Medlem
  • Innholdsteller

    2236
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    9

Rune-K vant dagen sist Mai 23

Rune-K hadde mest likt innhold!

3 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sarpsborg
  • Interesser:
    korpsmusikk og gamle biler
  • Kjøretøy
    83 mod. 735, 22 mod. Z4

Nylige profilbesøk

7255 profilvisninger
  1. Takk, det var godt å høre. Den familien trenger ikke mer motgang.
  2. Hvis de klarer og få ned vekta betraktelig skal jeg være fornøyd.
  3. Beklager, tenkte og kjøre ut på hytta tirsdag kveld og bli der til torsdag kveld.
  4. Fine landskap er jeg usikker på, nå er jo Østfold stort sett jorder og skog. det kan være fint nok det. Det er vel tre hovedveier og velge mellom hvis du vil unngå E6. Du kan kjøre gamle E6, du kan også ta veien om Skiptvedt eller så kan du ta veien om Rakkestad. Jeg fant veinummerne her. vegkart.atlas.vegvesen.no Hvis du vil ta gamle E6 så tar du bare sørover så fort du er ute av tunnelen også kjører du gjennom bl.a. Drøbak, Vestby og Son. Ved Son er det nok greiest og ta en liten tur på E6 så du slipper og kjøre igjennom Moss også kan du ta FV118 til Sarpsborg så fort du har passert Moss. Ulempen de er at du kjører igjennom Rygge og Råde og det er tettsteder med 30 og 40 soner. Ellers så tar du ut på E18 og når du nærmer deg Spydeberg så følger du skiltingen mot Skiptvedt Da kjører du FV122, FV115 og FV114 så er du snart i Sarpsborg. Fine svingete veie med lite trafikk men mye skog på enkelte plasser. Alternativt tre så kjører du videre mot Askim også tar du FV124 mot Rakkestad, hvis du ikke vil helt inn i Rakkestad, men da kan du ikke ta en burger på Raymonds diner, så tar du av mot Brekke og Krosby, FV1210 og FV581 gjennom Varteig. Også en artig vei og kjøre. Jeg kjører mye der når jeg skal til Askim og Spydeberg. Når du kommer til Varteig kirke så kan du velge om du fortsetter rett fram mot Sarpsborg men der er det en del veiarbeid om dagen ellers så tar du til venstre mot Ise og kjører til Sarpsborg den veien. Da kjører du rett forbi hjemme. Bare du sjekker ut kartet litt på forhånd så er det mange artige veien i Østfold. Du kan f.eks ta FV120 ved Moss og kjøre til Sarpsborg der via Grøttvet og Trøsken. Da kjører du FV120, FV115 og FV114
  5. Kan ikke hjelpe deg veldig mye med forgasseren dessverre men jeg tror jeg har en gammel CD rom som inneholder verkstedhåndboka til E30. Da må jeg komme hjem fra ferien først og begynne å lete i noen støvete esker. Kan ikke låve noenting..
  6. E23, E24 og E28 med M30 motor har hydraulisk bremsekraftforsterker drevet av servopumpen i stedet for den vanlige vakumdrevne. Det er et flott system og den eneste "slitedelen" hvis man kan kalle det det er den såkalte bomba. Men jeg har kjørt over 250 000 med midt nå og kun byttet et par hydraulikslanger som svettet litt. AC på gamle biler er generelt dyrt. Hvis det må konverteres til r134 så går tusenlappene fort. Sjekk ut tråden min på Sjuern så har jeg skrevet noe om det der.
  7. Ta av fordelerlokket og sjekk at rotorakselen beveger seg som den skal også tar du av rotoren og tar litt olje på filten under der. Du skal kunne vri rotoren en 5-6 mm og når du slipper den igjen skal den gå tilbake til utgangspunktet. Gjør den ikke det sitter vektene fast
  8. Kunne vært reklamebilder fra 80 tallet det der.
  9. Lykke til med og feilsøke på Pierburg.😬 De symptomene du beskriver kan også være at fordeleren ikke følger helt med på fortenningen. Du skal ikke se bort ifra at vektene i fordeleren sitter fast når den har stått rolig noen år. Sjekk også at slangen(e) til fordeleren er hele og sitter godt fast.
  10. Hvis det stemmer med Midtøsten så kan det være derfor det er fikset på setene. Ser for meg mange timer i solsteiken så baker det nok inne i bilen.
  11. Hvor er den tatt inn fra? Lykteviskere tilsier Sverige men lyst skinn og AC tilsier sør Europa. Virker AC anlegget? og er det konvertert til R134 er det et stort pluss. Hvem var forrige eier?hvis det er vedkommende som satt på M5 merke og tårnstiver så sier det mye om hvilken tulling det var. Sjekk for rust, alt det andre kan fikses rimelig greit.
  12. Ser for meg at om noen få år så er det kun veteranbiler som har manuell, man kan like det eller ikke men det er nok den veien det går.
  13. Jeg pleier og ta av den sila som er i beholderen når jeg bytter. Da har du mye mer kontroll på nivået. Du må ikke ta alt på YT for god fisk. Det er ikke så komplisert som noen skal ha det til. Så en video for en stund siden og han tok ut overtrykksventilen på pumpa når han skulle tappe olja. Da gjør du det unødvendig tungvint, blir som om man skulle ta av bunnpanna for oljeskift på motoren.
  14. Husk også at det sitter et filter I bunnen av servoolje beholderen. Det finnes 2 typer. Sjekk om du har stor plastmutter eller liten metall mutter. Om filteret ikke er å få tak i lenger kan det vaskes. Den enkleste måten å tappe ut servooljen på er og løsne slangen på pumpa.
×
×
  • Opprett ny...