Gå til innhold

Rune-K

Medlem
  • Innholdsteller

    2120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Rune-K vant dagen sist November 14 2023

Rune-K hadde mest likt innhold!

3 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sarpsborg
  • Interesser:
    korpsmusikk og gamle biler
  • Kjøretøy
    83 mod. 735, 22 mod. Z4

Nylige profilbesøk

6530 profilvisninger
  1. Da tror jeg heller at jeg hadde stilt varmeapparatet på 29 grader og latt automatikken jobbe. BMW har brukt mange timer i nord Sverige av en grunn. Regner med at en god del av de timene er brukt på fintuning av varmeapparatet.
  2. Men hvor kommer det "gugget" fra da? Det skal jo ikke være noe slikt i kjølevæsken hvis alt er i orden. Har det vært fylt på feil type frostvæske en gang i tiden?
  3. Mulig jeg husker feil nå men var det ikke noen tilfeller for noen år siden at denne slangen tettet seg og at man da ikke fikk luftet ordentlig.
  4. Jeg har denne stående med disketter opp til tidlig 90 tall så tror den skal greie og lese bilen din. Ulempen er at denne er langt fra bærbar, knapt slepbar så da må du komme til meg.
  5. De kontaktene begynte jo og bli dårlig når jeg kjørte E28 for snart 30 år siden så skjønner godt at du bytter de ut. virker som et solid produkt. Den sikringsholderen som er til USA modellen, er det meningen du skal sage av denne? Virker som at den dekker over ene releholderen men det er kanskje bare bildene som lyver litt. Hvis du vil gjøre den samme jobben @sveigis så er jeg klar til og hjelpe deg. Ble litt nysgjerrig på dette produktet.
  6. Tror ikke det er derfor. Hvis du studerer koblingsskjemaet til e28 så likner det mye mer på facelift E23 enn det ligner på E12. Noen ganger så synes jeg tyskerne har gjort rare ting.
  7. Det var et interessant produkt. Det slutter aldri og forbause meg hva for slags nisjeprodukter enkelte lager, jeg mener hvor mange BMWer finnes det fortsatt i verden som denne passer til og hvor mange av de kan tenke seg og ta seg bryet med og bygge om. Dette må jo være laget mer av en entusiast enn en forretningsmann og godt er kanskje det. Hvordan ble det med frakt og slike ting til Norge?, kunne godt tenkt meg den ekstra sikringsboksen som hektes utenpå den andre. For og filosofere litt så har jeg aldri skjønt hvorfor BMW brukte de gammeldagse sikringene på E28. Jeg mener E24 fikk bladsikringer tidlig i 1982 mens E23 fikk det samme med faceliften i 1982. Hvorfor fikk da E28 den gamle typen, det henger bare ikke på grep.
  8. Da jeg jobbet som bilopphugger så var girkasser til E36 et mareritt, automatkassene var værst og de manuelle var ikke langt bak. Det måtte være samme fabrikat og motortype ellers passet ingenting. Det var forskjeller på lengden og utgående flens. Det kunne være SF med stor flens og Getrag med liten og omvendt, på automatkassene så skilte det også på de elektriske tilkoblingene. Finner du ikke riktig mellomaksel ville jeg hørt med de her. https://www.facebook.com/UniCardanOslo/?locale=nb_NO
  9. Den ser ut som den er bygd av Lego.
  10. Det er laget en del litt spesielle løsninger igjennom tiden når det gjelder varme. Dette blir veldig O.T men Deutz-Fahr traktorer var luftavkjølte og da var det vanskelig med varmeapparat. Det løste de med og montere en ekstra dynamo som kun leverte strøm til et varmeelement i kupeen. Denne dynamoen var også litt spesiell da den ikke var jordet. Det var to terminaler på den som leverte strømmen direkte til varmeelementet helt utenom det vanlige el systemet. Det fungerte vist forbausende greit.
  11. Det med knekte fjører er rart, noen modeller er værre enn andre selv om hjulopphenget er nesten likt. E85 bl.a er kjent for og spise bakfjører. Den jeg hadde måtte jeg bytte begge bakfjørene på før den hadde passert 70 000. Men det gjelder også andre merker. For dere som husker Sierra så var det helt ok biler men de hadde en litt mer sportslig utgave som het Sierra 2,0is. Den knakk bakfjærer som fyrstikker.
  12. Det eneste positive man kan si om varmeapparatet i Manta B og Ascona B er at det var veldig enkelt og bytte varmeapparat registeret. Eksempel til etterfølgelse. Også varmet de bedre enn en VW pickup 1969 modell som vi hadde som gårdsbil i noen år.
  13. Du må ikke gi Jan noen ideer nå @Olaandrefellers så kommer det straks noen bilder fra @sveigis der han står i sludd, +2 og tester ut det nye sveiseapparatet.😅 Gjerne litt vind i tillegg.🤣
  14. Dette er en feil jeg ikke har hørt om på veldig mange år. Det var jo slikt som kunne skje med de første bilene med vekselstrøms dynamo på 70 tallet når de hadde et separat mekanisk laderele. Da hendte det at kontaktpunktene brant fast men på en moderne dynamo? Det viser jo bare at alt kan feile. Nå kommer det sikkert 25 stk. som sier at vedkommende opplevde akkurat det samme i fjor🤣
  15. Gamle brosjyrer er alltid interessante. Jeg har den samme brosjyren på diverse språk og årganger. Det mest fascinerende er hvor forskjellige de er avhengig av markedet. I England og Skandinavia er det mye fokus på hvor teknisk overlegne de er. I den tyske så er nok halvparten fokusert på tekniske detaljer. Men ser man på USA så er dette tonet mer ned der er det mer luksusen det går i. Brosjyren fra 1983 har litt av det europeiske men i den fra 1986 har de ikke brydd seg om og legge med et bilde av motorrommet engang. Men jeg har en svensk raritet liggende. Det er en internbrosjyre som ble delt ut til selgerne hvor de fikk alle salgsargumentene de kunne legge fram ovenfor potensielle kunder. Det er artig lesning.
×
×
  • Opprett ny...