-
Innholdsteller
18949 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
258
Saltkjelen vant dagen sist August 2
Saltkjelen hadde mest likt innhold!
Om Saltkjelen

Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oslo
-
Interesser:
Bil, båt og eiendom!
-
Kjøretøy
M550d, i4 M50, i3S & 321
Nylige profilbesøk
29961 profilvisninger
Saltkjelen's Achievements
Grand Master (14/14)
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
-
Rare
Recent Badges
16.6k
Nettsamfunnsomdømme
4
Community Answers
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: En av Skulebollens biltråder.. Endelig tilbake med Bmw som bruksbil
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Alle BMW med panoramatak og de aller fleste nye med soltak (med unntak av G30) har "duk/presenning" i stedet for de tykke, polstrede platene. Det er synd BMW har gått for denne løsningen, for vi snakker om både varmetap på vinteren og varmeinnslipp på sommeren. Er vel faktisk en av de første G31 dette.
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
Ja, det er riktig. Om ikke etter de første produksjonsårene, blir det i alle fall max-moduler etter en viss periode. Stort sett en fordel, men enkelte ganger er det faktisk litt irriterende. Som for eksempel knapperekke til E6x pre-LCI og F0x/F1x som kommer fullutstyrt og med blendelokk til utstyret som ikke er i bruk.
-
Ja, det er riktig. Om ikke etter de første produksjonsårene, blir det i alle fall max-moduler etter en viss periode. Stort sett en fordel, men enkelte ganger er det faktisk litt irriterende. Som for eksempel knapperekke til E6x pre-LCI og F0x/F1x som kommer fullutstyrt og med blendelokk til utstyret som ikke er i bruk.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
Jo, du får jo "så mye lys som mulig uten å blende" ved å ha lysbryter i "auto" og fjernlysassistenten aktivert. Bilen vil gi deg maksimal belysning utifra forholdene, med enkelte unntak (som for eksempel ved ekstremt lave hastigheter hvor systemet (fjernlyset) ikke er aktivt).
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: E34 M5 Touring Daytonaviolet - Årets vedlikehold gjennomført
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Nye mods og retrofit
-
@myrion Det er ikke så mye å bli uklok på. Adaptive lys og fjernlysassistent "henger sammen" for maksimal utnyttelse av lyktenes funksjoner. Adaptive lys følger, som @*MrB* sier, veibanen i forhold til rattutslag, samt forskjellige ting som "bylys", variasjon av lyskurver etc. Med kun adaptive lys, må du selv aktivere fjernlyset - som da er et "on/off" fjernlys. Aktiverer du fjernlysassistenten, vil alt av fjernlys være automatisert og bilen maskerer ut lysbildet i forhold til motgående trafikk. Bilen trenger naturlig nok ikke maskere ut nærlysene, så dette er en funksjon som hører til fjernlysdelen. Når du vil bruke automatiske funksjoner (la bilen gjør hele jobben selv), må nødvendigvis både lys stå på auto og fjernlysassistenten være aktiv.
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: i4 tråden
-
Om du kjører med fjernlys i manuellmodus, vil du blende alt og alle. Du er nødt til å kjøre med fjernlysassistenten aktivt slik at bilen håndterer nær- og fjernlys helt på egenhånd, om du vil at den skal maskere ut annen trafikk etc.
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
I stort sett alle tilfeller ville jeg gått for en original bil, men i denne sammenhengen her er jeg svak for sedanen. Det faktum at E46 M3 aldri har blitt levert som sedan, gjør at denne trolig vil holde verdien sin godt (se bare på den sorte E39 M5 touringen). Coupeen du henviser til har gått for langt til at dette vil være en bil som stiger i verdi. Fascinerende å se at man beholdt sveivevinduer bak på sedanen, men der har du jo en ypperlig anledning til å ta en liten oppstrekk av det litt halvferdige interiøret. Obs: komfortstoler fra E83 X3 passer, så her kunne du jo bygd deg noen skikkelige konturseter eventuelt.
-
Jeg tror ikke man skal se så svart-hvitt på det at "elektrisk M3 må jo bli dritbra siden de skal selge en bensin M3 også". Her handler det vel om det velkjente "power of choice" hvor forbruker skal kunne velge den drivlinjen som passer seg best. Det er i alle fall noe jeg verdsetter. Ellers føler jeg hele greia med heart of joy fremstår som uinteressant. Jeg skjønner greia med at det skal være en "sinnsykt bra modul", men det har like spennende nyhetsverdi som om BMW hadde gått fra 0,35mm kabler til 0,5mm kabler i sin nye bil. Plasseringen og frontingen av modulen i prototypen drar meg også rett i retning av spillkassettene til Ninendo 64 (som i og for seg er morsomt, men.. i en bil? vet ikke..).
-
Veganskinnet i Tesla har jo virkelig vist seg å være solide greier, så det er klart vi trenger mer "kunstig drit" enn å rent faktisk bruke hele dyret vi likevel slakter. Skinnfritt ratt? Stemmer det, Renault Kangooen min til 10 000kr fra tidlig 2000-tallet har skinnfritt ratt. Hvilken idiot fant ut at skinn var en synd? Takk gud for at bedrifter som Cools eksisterer!
-
Men i helt feil farge i forhold til resten av interiøret og setebreddejustering (og helt sikkert setevarme også) ute av drift.
-
Den største "don't" her var vel uansett at de på et eller annet tidspunkt fjernet M-setene til fordel for uoriginale Recaro seter.
-
Ja, det er en veldig behagelig kjøreavstand fra Norge til Amsterdam (eller Nederland generelt). Og Nederland er bare vakkert! Jeg tror det blir mitt escape-land om det går helt bananas her hjemme (som vi er på god vei til). Elbiler har absolutt sine bakdeler, men for turer som dette fungerer det helt ypperlig. Skulle turen derimot vært utelukkende distansekjøring og mye "hit og dit" uten destinasjonslading, er det utvilsomt mer riktig med en diesel- eller bensinbil, selv om jeg er helt sikker på at det ville fungert fint med i4en også. Det er gøy å gjøre litt forskjellig - neste tur blir nok med M550en.