Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19097
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    265

Saltkjelen vant dagen sist Oktober 15

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

30704 profilvisninger
  1. Det er ikke bare i Norge 18-åringer kjører (og kræsjer) M4. 😅 https://sol.no/video/skrekkbilder-mister-kontrollen/ALSvJK9V
  2. Det er jo dette som ofte er tilfellet og hva er vel da bedre enn å nyte en ny bil uten bekymringer for feil og mangler, samt alltid har en oppvarmet bil vinterstid og nedkjølt bil sommerstid? De to sistnevnte er i alle fall noe jeg verdsetter helt ekstremt, og det er en komfort du kommer til å digge.
  3. Om lysten og økonomien er tilstede, vil jeg i aller høyeste grad hevde i4 er en av de beste BMWene man kan kjøpe i dagens marked (pris - ytelser - gammel BMW oppskrift). Man får heller ikke et bedre tidspunkt å kjøpe på nå som mva-spøkelset inntrer for fullt fra 2026-2027. "Elbil, dildobil, ÆSJ. De har ingen sjel, ingen lyd og man kjenner ikke girskiftene."
  4. Synes denne så hel og ryddig ut, så her kan man umulig gjøre et dårlig kjøp. Ser også ut til at E83 ikke synker noe mer i verdi heller, da disse har stått stille på denne verdien de fire-fem siste årene.
  5. Wow, dette var den fineste løsningen jeg har sett med elektronisk girvelgerspak på en bil med mekanisk girvelger. Hva har du gjort? Det ser ut som du har satt inn og bygd om til elektronisk også?
  6. Nydelig X5 uten ladeluke, bra utstyrsnivå og fornuftig kilometerstand. Denne komer til å ryke fort! https://www.finn.no/mobility/item/324756238 ..og her må vel @Ingvaldsen kjenne sin besøkelsestid og kjøpe trekkvogn til E39en. https://www.finn.no/mobility/item/426566837?ci=3
  7. Hehe, se der ja! Ser at Phaeton sitt ratt er en slags mellomting mellom E65 og E65 LCI. Faktisk synes jeg E65 LCI-rattet er ålreit med det nye airbagdesignet. Det drar meg tilbake til E39 der facelift også fikk en annen type airbag til standardrattet som gjorde det en del mer attraktivt.
  8. Spørsmålet blir vel nesten hva som må til for å få en slutt på denne galskapen. Jeg har tatt til ordet for et sertifikat tilsvarende høyhastighetssertifikatet i båtverden tidligere, men nå tror jeg heller nesten forsikringsselskapene må på banen og gjøre det økonomisk umulig å forsikre en M-bil på en fører med mindre enn ti års fartstid bak rattet - og det må selvsagt bli umulig å forsikre bilen med foreldre som deleiere. Forsikring til kr. 200 000,- og en bindingstid på et år bør vel rydde vekk de fleste unge M-eiere i dag - her er det ikke summen som blir utslagsgivende, men bindingstiden på et år... Uavhengig hva som er tilfellet tenker jeg vedkommende uansett har et problem; enten et forklaringsproblem for eksen eller for psykiatrien. Hvem tagger ned bilen sin slik i tro om at det er kult.
  9. Dette med duggende lykter har vel alltid vært litt omdiskutert. BMW har hatt som praksis at vanndråper kvalifiserer for utskiftning, mens vanlig dugg ikke gjør det. Det forundrer meg ikke om BMW har strammet ytterligere inn på dette nå.
  10. Ser ut som eieren har litt større problemer enn bare lyktestolpen som brøt vikeplikten. 🤪
  11. Kjekt med fremdrift her. Du får ikke kjøpt selve kontakten på beltestrammeren løst, men et rep-sett. Delenummer 450mm lengde: 61128384875 Delenummer 750mm lengde: 61128384708 Er det en 6-pins kontakt som er til nakkestøtten? I så fall kan dette være delenumer 61136954554
  12. En særdeles strøken og godt velholdt M4 - som naturligvis ikke har vært kollisjonsskadet - kommer nok snart for salg ettersom den 18-19 år gamle eieren har mistet førerkortet på ubestemt tid.
  13. Jeg antar du står bra i skoene dine og tåler at vi utfordrer litt på denne kommentaren, og skal ikke gnage noe videre på det selv om jeg synes det er litt sprøtt å være så mot en så fantastisk kreasjon som det 30d egentlig er (helt ned til X5 30d som også har fått tilsvarende kritisk kommentar). Som en anekdote er 725d og 730i produsert for ECE-markedet. Vi skal ikke lenger syd enn UK (helt sikkert ikke lengre enn Danmark heller siden de har fetisjer på lavmotoriserte biler) for å finne 725d på prislistene hos den lokale BMW forhandleren. Det er nesten rart BMW Norge ikke valgte å ta den inn her, men de skjønte vel at en firesylindret 7-serie faktisk er skikkelig usexy. Ellers en fantastisk flott E66 760Li til en gunstig penge du fant der (så fremt man ikke må begynne med bytte av injectorer og det som er). Det fascinerer meg dog stort at forsetene kun er levert med aktive seter. Varme skulle ikke forsetepassasjerene nyte godt av her. 😅
  14. Det 730d-argumentet der er bare å begrave først som sist. Man fikk G11 som 725d og 730i - begge med firesylindrede motorer.
  15. Et griselekkert konsept. Mercedes får en sikker vinner om de viderefører dette som et generelt designspråk. E63-modellen din var intet annet enn perfekt. Det der hadde konvertert meg på flekken.
×
×
  • Opprett ny...