Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18872
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    251

Saltkjelen vant dagen sist Mai 13

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

29199 profilvisninger
  1. Det er jo ikke mer som skal til enn den lengste serviceavtalen, vinterhjul, lader og kanskje et litt oppgradert felgsett som løfter denne prisen godt og vel opp i sjiktet kr. 750 000-800 000,-.
  2. Det er ikke store klikkfingeren som skal til før "kampanjeprisen" (er det egentlig en kampanje de har gående?) til Jæger er drøyt kr. 100 000,- dyrere enn oppgitt, men det er jo vanskelig å si hva kampanjen eksakt inneholder ettersom de virker å være hemmelighetsfulle med det.
  3. Pen inngangspris, men den drar seg til kr. 900 000,- (og vel så det) om man setter et stort kryss på utstyrslisten. Prestandaen er for all del imponerende, men det er ikke krefter en i4 M50 mangler, så gitt prestasjonene som er offentliggjort her, fremstår faktisk i4 M60 som litt skuffende.
  4. Knalltøft, men Elias (eieren) måtte gå for et veldig aggressivt innpress foran for å få det til å se riktig ut. Tipper man må på med 30-35mm med spacere på M868 for at det skal bli riktig.
  5. Jeg har nok en litt mer ambivalent følelse til bilen som er vist over. Den viser at Bovensiepen & Co fortsatt ønsker å bygge en BMW slik den burde vært levert fra fabrikk, og det fremstår derfor som helt meningsløst at BMW har kjøpt opp Alpina når de helt åpent og tydelig ikke blir å videreføre Alpina-arven videre. En BMW eid Alpina i ren Alpina XB7 drakt ville for eksempel være noe kjærkomment, men når det vi hittil har sett blir en "iX7 Alpina 60 og iX7 Alpina 100", og andre patenterte inflasjonstall, vitner det hele om en utvanning og en modellpakke, enn noe helt spesielt som dagens Alpina faktisk er.
  6. Det er fint å se at BMW kan når de først vil, men dette blir helt sikkert en produksjon med bare 50 biler til nye 500 000 EUR. Helt tullete..
  7. Ingen behov for å ha en Kärcher i bakhånd når man har en Kränzle. Er på fjerde året på min Kränzle, og har aldri vært borti en så god spyler før. Verdt hver krone!
  8. Du kan lese litt om forskjellene før og etter facelift, samt opp gjennom årene på i4. Generelt sett er i4 LCI en mer sparsommelig bil enn pre-LCI. Ser du spesielt etter en bil med alt utstyr (utvidet skinn etc.), så er forskjellen stor før og etter facelift, da dette er fjernet på facelift.
  9. Det er en 8-serie slik den opprinnelig skulle vært. Dagens 8-serie er jo intet mindre enn en 4-serie med Bowers & Wilkins som opsjon.
  10. Enig, den 02-animasjonen der var knalltøff! Tipper konseptbilen er i Skytop-retning, men en coupe/shooting brake utgave eller lignende. Det er for mye «karosseri» bak til at det minner om Skytop.
  11. I dagens marked har fossile biler en nokså høy og stabil annenhåndsverdi, men verditapet vi ser på i7en nevnt over er ikke et unikum i så måte. Min tidligere F01 730d ble av mine foreldre kjøpt som en litt over ett år gammel bil et sted på 800-tallet (annonsert for 899 000,-). Nybilprisen for denne var på daværende tidspunkt rundt kr. 1 600 000,-. Vi snakket altså om 50% verditap det første året, men dette har jo 7-serie alltid har hatt? 7-serie er en av verdens mest fantastiske biler, men bilen har en ufattelig svak annenhåndsverdi.
  12. @Snagg30 Spot on! Begynner vi først å gå i dette sporet, er det plutselig veldig mange som ikke skal få redning- og/eller helsehjelp her i landet. Jeg har ellers ingen problemer med at man bidrar til samfunnet etter evne (les: høyere skatt ved høyere formue/inntekt), men i "vanvidskørsel"-situasjonen, er dette stikk motsatt av nettopp dette. Mens en med normal inntekt kjører bil til kr. 500 000,- som er fullfinansiert, blir han rike karen med den samme bilen uten lån straffet med halvparten. Skal en først ha et straffenivå av allmenpreventive hensyn, er jeg helt sikker på at et forelegg i størrelsesordenen +/- kr. 100 000,- ville utgjort mer enn nok, alternativt en prosentandel av årsinntekt. Å beslaglegge eiendeler helt ukritisk, gjør bare at straffen fremstår som uforholdsmessig stor for de aller fleste.
  13. Det løser du enkelt her!
  14. Det der er ikke lov engang! ..men ja, nå er det vel på tide at du er fornuftig og kjøper deg en BMW igjen (du har slitt nok med Taycanen og mandagsproblemer nå).
  15. Det er nok flere fagkyndige her som kan gi deg en pekepinne, men igjen - å vurdere en skade uten et bilde er umulig.
×
×
  • Opprett ny...