Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18839
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    250

Saltkjelen vant dagen sist Mars 30

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

28921 profilvisninger
  1. En E65 oser like mye klasse i dag som den gjorde den gang i 2005. En fantastisk konstruksjon - teknologisk såvel som visuelt. Garasjeportåpneren programmeres ved at du først nullstiller tidligere programmerte porter (holde inne 1 og 3 samtidig i ca. 30 sekunder) og så parer du speilet sammen med aktuell fjernkontroll ved å holde knappen på begge enhetene inne samtidig (i ca. 5-15cm avstand fra speilet). På noen portåpnere er man nødt til å holde inne en learn-funksjon. LED-lyset i speilet vil kvittere ved å blinke raskt når kontrollene er parret. Denne E53 åpneren altså..
  2. Jo, det er helt feil, men bilen ellers er jo så riktig at det er nesten så man ser gjennom fingrene for det.
  3. @Skulebollen jeg leser at det har vært litt tilfeldig for folk som har fått med nytt og gammelt trekk i noen måneder etter 07/2020, så det virker å være litt «tilfeldig» de første månedene om hvem som fikk og ikke. Ingen senere biler har i alle fall! Akkurat din X5, er nok eneste som faktisk gjør at jeg nesten vurderer å bytte ut både i3S og M550d.. 😅
  4. Denne bilen ble nok bestilt en gang i 2019 og da hadde bilen en veiledende pris på ca. 1 550 000,- før ekstrautstyr. Tipper du kan legge på ca. 250-300 000 i utstyr på denne bilen, slik at nybilprisene var ca. 1 850 000,-. Et verditap på ca. 700 000,- på snart fem år må jo være relativt lite i BMW sammenheng. De rene bensin- og dieselvariantene av dagens generasjon X5/X7 holder seg usedvanlig godt i verdi. Jeg tipper det blir dyrt for eierne som kjøper bil i denne prisklassen om noen år. Det er ikke mange år siden en "10 år gammel X5 kostet 300-350 000", mens nå betaler man 700-1 200 000 for en 6/7 år (for noen snart 8 år) gammel X5. Enten holder prisene seg eller så går neste eier et solid verditap i møte.
  5. Hmm, sikker? BMW fjernet dette på 2021-produksjonen. 2021: 2020 (2021 som fikk etter montert et 2019-2020 trekk):
  6. Jeg føler bilprodusentene nå om dagen har havnet i en eller annen såpeboblefetisj der det er en umettelig apetitt etter å jage skrytetall for forbruk og luftmotstand. Som følge av det ender vi opp med biler som ES90, G60 5-serie og EQE/EQS. Jeg tror 9,8/10 kunder driter i om gjennomsnittsforbruket er 0,51 l/mil eller 0,53 l/mil eller om den elektriske rekkevidden er 380 km eller 430 km. Dessverre går BMW nå vekk fra å ha like biler med forskjellige drivlinjer (G26 4-serie vs. i4) til å ha E-klasse/EQE og S90/ES90-bastards i form av G50 3-serie og NA0 i3. Det er sannelig ikke mye balsam for øynene dette her..
  7. Ja, da stiller det seg litt annerledes og du har i og for seg rett. En ser jo bare på ordinær 2-, 3- og 4-serie, der skinntrukket dashbord bortfalt med LCI nå i 2025. På G60/G61 får man generelt sett "ikke noe fancy utstyr", så der er selvsagt alt som heter skinn og luksus borte. Jeg kan ikke se for meg at det blir bedre med det første, men BMW hevder hardnakket at G65 X5 blir et steg opp i luksussegmentet. Hva nå det innebærer, er vanskelig å forstå med tanke på hva man ser fra de i dag.
  8. Det lille hanskerommet blir alltid levert med skinn når bilen har "full merino" på G05/G06/G07, dvs. skinn på underdel av dashbord. Det BMW derimot sluttet med var å levere skinn på nedre del av midtkonsoll (de fjernet "merino extended"), slik at det ikke lenger var en mellomversjon for biler med og uten fullskinn, samt at takluketrekket ikke lenger var i alcantara på 2021-modeller og nyere. Skinn på rattstammen er Individual Manufaktur og har aldri vært en del av det ordinære Individual-programmet til BMW. Ellers er jo rattstammen i glatt, matt plastikk, så denne gir en betydelig bedre kvalitetsfølelse enn den halvblanke, ruglete plastikken som ellers finnes.
  9. Dette var kjedelig lesing, men bilen blir selvsagt ubetydelig i det store og hele. Bra det gikk fint med dere og at bilen blir fikset.
  10. Følger opp filmen til @MagnusAG99! Dette er rent nær perfekt G87 M2.
  11. Det er fint når ting ordner seg relativt sømløst. Hadde sett for meg en kamp for å få den reparert, men her var man kanskje oppgående nok til å se at dette var en E39 med litt verdi økonomisk såvel som samleverdi. Fargen popper virkelig bra med de sorte blanke detaljene og det champagnefargede interiøret. Nam!
  12. Kjedelig med skade, men akk så fint at man fikk rettet opp i litt småtteri man har utsatt. Og enda godt at man faktisk reparerte fremfor kondemnerte. Måtte du argumentere og vise til noe for det eller var det relativt grei skuring?
  13. @Ampera Gleder meg til å se hvordan dette ser ut live! @Ingvaldsen BMW Individual er bare så ubeskrivelig vakkert. Tror jeg kunne bodd på fabrikken i en måneds tid der uten å bli lei.
  14. Her er det vel verken en A eller B i betegnelsen, men en d. Gratulerer med fin bil, @Skulebollen!
×
×
  • Opprett ny...