-
Innholdsteller
18663 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
243
Saltkjelen vant dagen sist Januar 17
Saltkjelen hadde mest likt innhold!
Om Saltkjelen
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oslo
-
Interesser:
Bil, båt og eiendom!
-
Kjøretøy
M550d, i4 M50, i3S & 321
Saltkjelen's Achievements
Grand Master (14/14)
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
- Rare
Recent Badges
15.4k
Nettsamfunnsomdømme
4
Community Answers
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Robkill’s motoriserte verden. Alpina B3 Biturbo Allrad f31. - Gammel traver gjenoppsto, e32!
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: En av Skulebollens biltråder.. Ny bil nok gang
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
Fredrik 90 reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
m-blå reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
Det beste alternativet nå til dags er vel DNB mastercard som gir 3% rabatt (4% med SAGA/PB). Når vi er på rundt kr. 20 per liter blir det fort 70-100 øre i avslag.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
Det er jo rart hvordan ting blir når det nye referansepunktet blir en G60, men som en av G30-kritikerne, må jeg si jeg føyer meg i rekken bak @Fredrik 90. At det er enkelte degraderinger her kontra foregående modeller kommer totalt i skyggesiden av hva vi ser i dag. En M550i er virkelig noe jeg kunne tenkt meg selv!
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: F10 550i F11 M550D G30 M550i
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
ehaugsnes reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
-
E46 M3 - Alpina D3 - 991.2 Carrera S.
emne svarte i Saltkjelen sin Snagg30 i Bilder og filmer / Show-off
488 er rått, men det jeg virkelig aldri har skjønt med Ferrari er de ekstremt uproporsjonale forholdene mellom hjul og hjulhus/karosseri. Hjul og dekkdimensjon er minst to profiler/tommer for små. -
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW F31 328iXAT Luxury Line Imperialblau
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: E61 530D Gjenopplivning. Byggetråd
-
hennum reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Jeg tenker at dette er marginale ting å ofre tanker og energi på. Dersom krigen blir et faktum, har du tre-fire andre privatbiler stående som enkelt frakter deg og din familie vekk. I utgangspunktet tildeles du erstatning for objektet gjennom statskassen, men akkurat hva som skjer med billån, boliglån, båtlån og så videre avhenger av hva slags omfang krigen blir i. Et langt større problem er nok at huset ditt er i pinneved i det du returnerer tilbake, og ikke det at bilen din står flatklemt av en tanks på E18. På en annen side; et lyspunkt for oss som kjører elbil eller senka 5-serie, er at disse bilene er totalt uinteressant for den norske stat i en krigssituasjon.
-
Jo, selvfølgelig. Her er et jeg som er i svima, beklager! Bruksanvisningen for F3x var helt ekstremt dårlig uten mål nevnt. Tenker derfor denne F30en her bør være et greit utgangspunkt. Her er fra monteringsanvisningen av nytt merke.
-
Sant nok, men du glemmer at eier nr. 49 får bilen rettet og blir solgt som "strøken M4 uten kollisjonsskade" til eier nr. 50.
-
Overraskende hel og pen bil! Hadde det vært en norsk bil hadde den rukket å ha 73 eiere på samme km. stand, mangelfullt servicehefte og reell km. stand på ca. 250 000km (differansen fra 250-500 000km skyldes i hovedsak burning).
-
Det er mulig. Jeg har selv Individuallakk på min bil.
-
Man kan kode så Driving Assistant Professional skifter fil selv (om bilen har iDrive 8). Hovedforskjellen er, som sanders54 allerede påpeker, at Professional kan styre selv. Det er forskjell i radaren som sitter i grillen blant annet. Driving Assistant Plus (DAP) Driving Assistant Professional (DAPP)
-
Det må for ordens skyld presiseres at laserlys i all hovedsak er "matrix LED, men med ekstra laser fjernlys". Jeg greier ikke finne datablad for i4 (eller G60), men jeg fant for G30 LCI med laser. "The adaptive LED headlamps, on the other hand, have an L-shaped daytime running light. For this variant, HELLA has developed an LED matrix module with twelve channels that enables dynamic light functions. The individually controllable matrix elements produce an extremely precise and highly variable light distribution for the illumination of the road and thus ensure better visibility in the dark. As a further function, the design of the headlamp with matrix technology also enables the masking of vehicles in front and oncoming traffic. This can be controlled via the glare-free high-beam assistant (BMW Selective Beam). In this mode, the headlamps provide the driver with high beam even when other vehicles are within the illumination range of the headlamps. Within fractions of a second, these vehicles are masked. For the premium variant with laser light, HELLA has integrated a dynamic laser into the headlamp in addition to the LED matrix module. This is also active with partially dimmed segments and then extends the area already illuminated by the low beam. In this way, it supports the typical illumination range of the low beam and still reduces glare for other road users. A characteristic blue design element in the headlamp is a trademark of the premium equipment with laser light source. In both the adaptive LED headlamp and the laser headlamp, the direction indicators are an integral part of the daytime running light icons."
-
All googling tilsier at HVO100 kan brukes i alle dieselmotorer, men at man likevel henviser til at det må være "godkjent av bilfabrikanten". BMW har først gjort offisielle tester på biler produsert fra 03/2020 og går derfor god for dette på biler produsert etter dette. Biler før har de neppe noen interesse av å teste og "godkjenne". Jeg tror denne godkjenningen i all hovedsak handler om ansvarsfraskrivelse, men at det i realiteten går helt fint.
-
@mr.pingu Det aller meste av G-serie har ett tåkebaklys, men med unntak av de "tidligste" modellseriene. G30/G31 pre-LCI har på begge sider, mens LCI har på én side. Det samme gjelder så vidt jeg vet G11 pre-LCI samt G01 pre-LCI også. Det er jo toppen av ironi at BMWs forsøk på pengeinnsparing resulterer i at de må produsere seks forskjellige baklykter (10 forskjellige om vi regner med USA) fremfor å bare lage ett sett med baklykter hvor funksjonalitetene kodes etter marked.
-
Ja, de er en del bredere, men funksjonsmessig like 4-serie og ned.