Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18508
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    235

Saltkjelen vant dagen sist November 14

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

27265 profilvisninger
  1. Enig, Chris Bangle er rett og slett maskin! Noen "tribute" til E60 kan man i alle fall ikke si G60 er. Drømmescenario må være å få Chris Bangle og Karim Habib tilbake der de hører hjemme!
  2. At E70 er en fryktelig bra bil, har vi jo sagt her i flere år.. Ellers fascinerende å se hvor stor fronten på G05 er kontra E70 - som allerede er en ganske kraftig og massiv front. Flotte biler!
  3. Jeg tenker Neue Klasse X har potensiale, selv om jeg tror bilen hadde hatt en helt annen fremtoning med angel eyes. Det må for øvrig bemerkes at patenttegningen av iX3 på forrige side er av den kinesiske iX3 LWB.
  4. Følgende sies om neste generasjon X5/iX5 av BMW-insider; Etterfulgt av følgende illustrasjon; X5 får "X-lys", så det kan tyde på at strekdesignet bare er en snarvisitt. Man har i alle fall mistet all identitet i lyssignaturen sin.
  5. I første omgang tenker jeg det er helt urealistiske forventninger til både pris, timeestimat og hvor omfattende dette kan være. Det er noen vesentlige momenter her som ikke fremkommer av innlegget og som gjør det hele umulig å peile deg i noen retning, men som likevel gir en viss indikasjon. Du nevner at bakseter er montert, men kabler ikke koblet til; skal du da ha ettermontert varme i bakseter? I så fall må baksetene uansett demonteres på nytt, så tidsbesparelsen her er minimal/ikke-eksisterende. Skal du ha memory til å fungere, må man enten modifisere eksisterende dørtrekk eller montere nye. Det skal også lages ledningsnett i døren til dette. Det skal kables "land og strand" rundt, og med eventuell baksetevarme skal man kåle betydelig mye i midtkonsollen. Skal du ha elektrisk rattstamme som opprinnelig er tilhørende komfortseter? Avhengig av hva slags funksjoner du har og skal ha, kan det være man skal demontere "nesten hele interiøret". Du trenger ledningsmateriell, pinner og kontakter - som ikke har en ubetydelig pris.
  6. Patenttegninger av NA5 iX3 som starter produksjon 07/2025. Konseptbilen:
  7. M350* Husk at inflasjonen har truffet hardt hos BMW om dagen så nummeret må øke (jeg gir det ti år, så er "M350" blitt "M3500035"), og så var det vel ei litta dollar i besparelse på å fjerne i'en (selv om den offisielle forklaringen er at det skal være mindre forvirrende). La G50 M350 være en ren bensinbil uten hybrid, så har man en skikkelig potent sak godt ut på 2030-tallet til BMW har fått staket ut ny kurs!
  8. Nei, alle ICE-biler fremover bygges på CLAR-arkitekturen i Neue Klasse forkledning, mens Neue Klasse (NCAR) er en egen elektrisk plattform. Forutsatt at spionbildene over viser realiteten, er det tydelig at BMW gjør en Mercedes - noe som ikke akkurat burde være til etterfølgelse. Stort styggere biler enn Mercedes EQ finnes vel knapt. Det er utrolig hvor mye litt lenger panser og koffertlokk gjør med hele attityden til bilen ref. spionbildene av G50 3-serie.
  9. Jeg er i og for seg enig i at vi skal avvente dømmingen til vi ser endelig resultat, men jeg mener likevel det er én ting de ikke kan kamuflere seg fra, og det er bilens silhuett. Den "høyreiste FWD-fremtoningen" forsterkes av at A-stolpen er trukket langt frem med den følge at panseret blir kort. Hadde man dratt A-stolpen 15-25cm lenger bak, ville bilen fått en helt annen fremtoning (og som etter mitt syn gir klassisk BMW RWD-proporsjon). Slik silhuetten fremstår nå, ser det ut som om G60 5-serie og F70 2-serie Gran Coupe har fått barn.. Proporsjoner er vel kanskje BMWs akilleshæl om dagen.
  10. Jepp, enig. Ja, ICE biler skal, til tross for at de bygges på «fossilarkitekturen» være i Neue Klasse-forkledning. Tenker det bare er å beholde sine 2020-2024 frem til BMW får ny kurs i 2030.. 😅
  11. Jeg har ingen erfaring med importering fra Japan, men vær obs på at de Asiatiske bilene (på lik linje med US-biler) har annet elnett (andre frekvenser, navi/headunit, radio etc.) og diverse slike ting enn europeiske biler. Det har ligget en F10 M5 som er Japan-import med lav kilometerstand på finn over lang tid, men folk har ikke akkurat løpt ned dørene til selgeren av denne. Kjøper du for videresalg og fortjeneste, tenker jeg du gjør en bommert, men kjøper du for egen del er det vel greit nok.
  12. Spionbilder av NA0 - neste generasjon i3 (3-serie ICE vil få kodenavn G50). Det er tidlig å bedømme design, men jeg vet ikke om jeg er helt overbevist over silhuetten. Den virker noe stutt i baken (slik som G60) og designet gir meg dessverre litt FWD-vibber med panseret som avslutter så høyt på A-stolpen og at det ser forholdsvis kort ut. Det ser også ut til at panserlinjen er på full vei tilbake i en retning à la G70 7-serie.
×
×
  • Opprett ny...