Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    18929
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    255

Saltkjelen vant dagen sist Juli 20

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

29730 profilvisninger
  1. Jeg er helt enig i tankegangen om at bilen ikke skal diktere når du skal stoppe, og der kommer naturligvis elbil generelt sett til kort. For min del har jeg klokket et snitt på 25,9kWh/100km fra København til Amsterdam, noe som i realiteten gir en reell rekkevidde på 311km. Da har jeg kjørt bilen som om det en hvilken som helst annen bil jeg har, og ligger for det meste i intervallet 160-215km/t der det er fri fart, og fartsgrensen pluss moms ellers. For min del, har kroppen uansett et ønske om en liten pause etter så lang tid i bil - om så bare for å strekke litt på beina. Å kjøre 800km i ett strekk er i alle fall ikke noe jeg vil utsette min kropp eller andre medtrafikanter for. Nå skal det sies at jeg har en skade i høyre kne som skal opereres, som gjør at jeg uansett har et «medisinsk» behov for stopp lenge før bilen trenger et stopp. i4en er også pinlig nøyaktig med rekkeviddeestimering. Null problem å stole på oppgitt rekkevidde og trille inn til ladestasjonen med 5-6-7% igjen på tanken. En annen kjekk ting er jo at man får stå alene på relativt gode parkeringsplasser, uten alt for stor risiko for dørbulker og den slags. Sånn, får avslutte med et bilde for å holde meg nogen lunde til tråden
  2. Jeg får ikke stresstesta blæra på samme måte som deg med to timer til nærmeste nabo og pendling til jobb i en helt annen del av landet, vet du..🤪
  3. @Ingvaldsen Det er riktig. Men to korte dopauser med lading og en lang lading når vi uansett spiste middag og shoppet, gjør det hele til å være nokså uproblematisk. Jeg hadde tatt samme stopp med samme lengde med M550en også. 😅
  4. Det finnes muligens ikke noe bedre enn å feriere i Norge når været viser seg fra sin beste side, så jeg anbefaler virkelig å karre deg innover noen fjorder og fjell. Vi er jo heldig sånn sett som har hus på Vestlandet, det gjør jo ting litt enklere. Ja, det må vi da få til, men jeg rekker ikke før jeg reiser avgårde igjen sydover i Europa. Jeg håper at jeg kan få vist bilen hos SVV i løpet av august eller senest i løpet av midten av september. Da er bilen på ingen måte strøken, men da er den såpass ryddet opp i at det er en fin bruksveteran fram til man drar strikken helt ut. Jeg skal få postet en oppdatering i løpet av august.
  5. P Å T I D E at du ble kvitt (Asker)Passaten! Gratulerer med herlig farkost.
  6. Da jeg hentet ut i4en for to år siden, hadde den ene nøkkelen hatt et falluhell og blitt «ødelagt» (i den form at M-merket på siden var løst). Jeg fikk derfor en ny nøkkel (som på feilaktig vis ble levert med sølvknapper) og beholde den skadde. Det har irritert meg litt at nøklene har båret preg av å være litt «billig» i følelsen, og fant ut at de tidligere F-serie/G-serie nøklene hadde deksler i aluminium. Sett i lys av at BMW også økset BMW Individual nøkkelen, var det jo ekstra stas at det var en slik man fant på eBay. Da var det også bare å få skaffet opp et blankt nøkkelemne i aluminium og få den lokale nøkkelspilleren til å slipe opp. I-landsproblem deluxe, men nå føles i alle fall (den ene) nøkkelen solid ut. Her er problemet med at plastikken knekker, og da blir tuppen løs. Aluminium vs. plastic fantastic Vekt med kostnadsbesparelser: Vekt uten kostnadsbesparelser:
  7. Årets Vestlandstur er overstått, og som seg hør og bør skal det sykles. I den anledning var jeg møkk lei den gamle, slitne sykkelen, så hva var vel mer naturlig enn å anskaffe seg en BMW-sykkel når man først skulle dytte penger i noe slikt? Å skulle få tak i en slik sykkel viste seg å være vanskelig, men etter et kappløp mot klokka og en sykkel oppdrevet i Munchen, ankom denne Sverige to dager før vi skulle reise. Er man nerd, kan man like gjerne ta strikken fullt ut, så da var det bare å snappe opp Bavarias originale demo-sykkelstativ til en hyggeligere penge. Skilt måtte forresten også ordnes, da en ikke kan kjøre rundt med et hjemmelaget skilt. En tenker jo alltid at man skal være flink til å knipse bilder, men det blir ofte med tanken, og skulle en være så flink til å knipse noe, ender bildene opp med å ikke gi samme fascinerende inntrykk som det man opplever. Det er alltid fascinerende å komme seg over Hemsedalsfjellet. Den massive forskjellen i natur på Lærdalssiden står i sterk kontrast til hva vi er vant med her på Østlandet. Ikke minst bygges og bor det mennesker der det ville vært helt utenkelig å engang levere en byggesøknad her på Østlandet. Som nevnt gir ikke bildene samme inntrykk, men at noen kan drive gårdsdrift i terrenget her hvor det går rett ned, er for meg uforståelig. Utrolig flott og fascinerende. Det meste er uforandret på Harastølen/Luster Sanatorium siden i fjor. Bortsett fra nye eiere og den evige optimismen om at dette skal bli et hotell med et budsjett på kr. 100 000 000,-. Jeg tør vedde på at bare opparbeidelse av veien opp til Harastølen kommer til å suge over halvparten av hotellbudsjettet. Herlig skummel plass. ..og destinasjon innerst i Sognefjorden, Skjolden. ..og cidersmaking i Badebussland, Balestrand. ..og litt vakker natur, bygninger og BMW-sykkel i Luster.
  8. Gratulerer med herlig motorisering og girkasse! Dette var vel den som også hadde ganske hyggelig kilometerstand nylig på finn? Jeg støtter for øvrig oppunder å bytte ut gulvteppet og tilhørende deksler med sort, samt svart taktrekk. Det vil bli en langt mere harmoni slik enn slik det fremstår i dag. Digger forresten at BMW har dratt den røde lista rundt og over dashbordet også (på biler med lyst/beige interiør stopper den ved A-stolpen). Gjennomtenkt detalj!
  9. Dette er en F03 (pansret).
  10. Jeg tror heller ikke de pansrede bilene blir destruert, da det ofte ligger pansrede BMWer til salgs på Mobile. Har sett et titalls X5er, E38er, E65/E66, F03 og G11/G12 som har vært pansrede på bruktmarkedet.
  11. Antakeligvis skjult på grunn av saken. X3 35ien han hadde, har også skjult eierhistorikk.
  12. BR8**** var Cappelen sin (har kjørt denne noen ganger, da Cappelen var eier).
  13. @RNJ enig. Nei, sorte myrer er ikke noe som hører hjemme på denne bilen fra fabrikk. Her hadde jeg fått på chrom på grill, forskjerm/fordør, dørhåndtak, støtfangere, eksoshaler og bakluke, slik det skal være. Muligens også takprofilen som er et kjennetegn for 760i.
  14. Sjelden sak med hyggelig kilometerstand. Prisen er vel også helt fair met tanke på hva det er, synes jeg. https://www.finn.no/mobility/item/416951583
×
×
  • Opprett ny...