Gå til innhold

Saltkjelen

Moderatorer
  • Innholdsteller

    19153
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    265

Saltkjelen vant dagen sist Oktober 15

Saltkjelen hadde mest likt innhold!

Om Saltkjelen

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Interesser:
    Bil, båt og eiendom!
  • Kjøretøy
    M550d, i4 M50, i3S & 321

Nylige profilbesøk

31093 profilvisninger
  1. I dagens marked, ja. Man betaler jo 650-800 000kr for en like gammel X5 med bensin eller dieselmotor.
  2. BMW-brillene til side; Audi e-tron GT er en knalltøff bil og mye kulere enn Taycan. Kjør på om det er i den retningen man tenker seg!
  3. Ja, du har ingen LCI. Om du har LCI ting og merker på bilen din, er dette ettermontert. BMW begynte ikke med sammenhengende tallbetegnelser før på LCI. På pre-LCI gjelder «3.0d», «4,8i» etc. Her er det bevis på at bilen din er en 3.0sd, og ikke 35d. 35d er som sagt en US modell, og det er jo ikke bilen din. Står 35d oppført på SVV sine sider, har de rett og slett bommet ved registrering, antakeligvis fordi en X5 3.0sd har samme motor som broren sin i 535d.
  4. Den heter ikke 35d (det er bare i USA), men 3,0sd. 3,0sd ble ved facelift omdøpt til 40d her i Europa. Bilen din er ikke utstyrt med 5AD Lane Departure Warning, men du har 536 Auxiliary heating. Du har fjernlysassistent, men ikke speed limit info. Ergo har speilet ditt FLA og ikke KAFAS. Du må ha en SZL og slepering som er beregnet for "ekstrautstyr" som rattvarme, LDW eller tilsvarende. Det skal strekkes kabel til IHKA (klimapanel) samt pluss og minus. Jeg er litt usikker akkurat nå på om dette er gjeldende på pre-LCI, men for rattgiring (på LCI) skal du strekke kabel til kontakten på girkassa, som er en skikkelig "dritjobb". 😅
  5. Hva slags E70 har du? Det står "X5 35d" i profilen din, er det US-bil du har? Har du VIN? Rattgiring er ikke helt rett frem på E70, det varierer med produksjonsdato. Det er ellers verdt å merke seg at man får M-sportsratt kun med rattvarme og rattgiring, mens man får sportsratt med begge deler. M-sportsratt uten giring og med varme finnes derfor ikke.
  6. Jeg kjørte vel 16-17 000km eller noe slikt med det første dekksettet jeg hadde, men her hører det med til historien at jeg ikke var sjenert med å bruke krefter og at jeg ikke tok firehjulskontroll etter fjærbytte og senk bak. Jeg har ikke brukt bilen på et par måneder nå og er usikker på hvordan det ser ut med Conti-dekk som jeg kjører på nå, så det blir spennende å se når jeg gjør hjulskift nå etter hvert. I rettferdighetens navn skal det også sies at det er enkelte i4er som har blitt levert med hjulvinkler i alle mulige retninger, så det kan jo ha noe for seg å få dette kontrollert. Kjipe penger (ypperlig anledning til å senke ), men det nytter heller ikke få det på garanti.
  7. Det stemmer det. Ingen tri-turbo i 535d. Èn turbo i 530d, to i 535d og tre i M550d.
  8. Absolutt, trist at man gjør store kostnadskutt på en bil som i utgangspunktet er rimelig flott. Nå skal det sies at for noen er nok dette ubetydelig og for andre ikke, så dette blir en smakssak. I hovedsak er det grill, frontlykter og mulighet for laserlys bak (tilvalg) som er forskjellen på en pre-LCI og LCI, så du kan fint ettermontere en eller flere av disse elementene om det er disse som gjør at du føler det er mer "normal bil". Jeg oppfatter at de fleste anser LCI-grill som det viktigste, så da kan man eventuelt kjøpe denne, skiltholder og nytt radardeksel (5-6000kr).
  9. @316 En må huske på at "facebook-gjengen" som roper høyt om dette er tidligere eiere av helt ordinære, lavmotoriserte familiebiler som aldri har hatt et forhold til bil eller biler med mye effekt. At en tung bil med 255-285 brede bakdekk, 544/601 hestekrefter og senk kan slite bakdekk, bør ikke akkurat komme som en overraskelse. Du greier fint å kjøre mer enn 10 000km på et dekksett.
  10. @BrokeBoi Generelt sett mener jeg en BMW bør ha mest mulig utstyr, men dette vil jo være subjektivt. Skal du være sikker på at bilen har absolutt alt som var tilgjengelig på denne modellen, så må du kjøpe deg en bil som er produsert før 07/2022. Etter dette begynte BMW å rasle rundt med sparekniven. På LCI fra 07/2024 (2025 modell) har de største kostnadskuttene blitt foretatt, så fra mitt ståsted ville jeg aldri vurdert en i4 nyere enn 2024. Jeg ble aldri enig med sittekomforten i de ordinære sportssetene (med ventilering - marginalt forskjell i utforming her), så M-seter er noe jeg desidert ville hatt. Det samme gjelder Driving Assistant Professional.
  11. Grisekult, but hell no!
  12. Disse elementene blir jo den berømte prikken over i'en. Intet annet enn lekkert.
  13. Rett og slett nydelig! Den kuleste bilen BMW leverer i dag.
  14. @Snagg30 Verken renta eller forsikringsprisene er høye nok. EDIT: la forresten inn VIN i innlegget ditt, i tilfelle bilen bytter regnr. en gang.
  15. Om ikke lang tid kommer nok det som ser ut som en F80 M3 for salg på finn med begrunnelsen "selges grunnet studier" eller lignende, og det vil omsider bli klart for at eier nr. 27 kan ta over stafettpinnen. 🤪 https://www.dt.no/filmet-seg-selv-kappkjore-pa-e134-her-blir-de-tatt/s/5-57-2730440?fbclid=IwY2xjawN9VVJleHRuA2FlbQIxMABicmlkETBoRVZ1UW1tTjhjMmNjU1Fkc3J0YwZhcHBfaWQQMjIyMDM5MTc4ODIwMDg5MgABHlF_DiWhwjQYjSjUXBsgos7_W6SmS_YgbjBbfqqtszJJXITEW6rkdwOTCtDj_aem_oRQqPnh92EMVu154oOv6uA
×
×
  • Opprett ny...