Gå til innhold

2liters 285hk?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke rakka ned på deg, og om du oppfattet det sånn så var det altså ikke meningen.

Hva som er feil med påstanden din om tuning vs kjørbarhet har jo andre allerede påpekt. Som oftest er det som Thunder sier, dårlig satt opp pedal map i et forsøk på å oppnå at bilen "føles sprek". Det finnes ander årsaker også rent teknisk men det er ikke så viktig. Det som er viktig er at å si "ved tuning over xx dreiemoment mister bilen kjørbarheten" er direkte feil. Det har ikke noe med uttaket å gjøre, men med oppsettet å gjøre. Det som derimot er helt riktig, og veldig fint at du deler er at "tuner xx lagde xx oppsette som vi prøvde, jeg var ikke fornøyd med kjørbarheten på xx fordi xx". Dette er svært nyttig for folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS tuning på N20 er helt konge, føles ikke masete å kjøre med, litt kvassere respons, men den va utrolig treg i comfort før, så det gjorde ingenting.  

250hk som de oppga før var forresten hjulhester, de har endret det til motorhester nå.

Spurte de om jeg burde gjøre noe mer enn software (har intake kit). De sa det ikke var vits med større downpipe på org turbo, men anbefalte meg en større intercooler som jeg skal kjøpe etterhvert. 

Kan anbefale ESS på det varmeste :)

Topp service og topp produkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Kennethe34 skrev:

ESS tuning på N20 er helt konge, føles ikke masete å kjøre med, litt kvassere respons, men den va utrolig treg i comfort før, så det gjorde ingenting.  

250hk som de oppga før var forresten hjulhester, de har endret det til motorhester nå.

Spurte de om jeg burde gjøre noe mer enn software (har intake kit). De sa det ikke var vits med større downpipe på org turbo, men anbefalte meg en større intercooler som jeg skal kjøpe etterhvert. 

Kan anbefale ESS på det varmeste :)

Topp service og topp produkter. 

ESS er uten tvil bra, men JB4 fra burgertuning er mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Mulig jeg husker feil, men kjørte ikke du havari med JB4 oppsettet ditt?

JB4 var demontert under reisen, så du husker dessverre feil.

 

38 minutter siden, Otis skrev:

Hvorfor er den bedre? 

ESS sin er begrenset med mapping, og er koblet til kamsensor på eksos siden kontra JB4 sin som kobles til turbotrykksventilen, der du kan velge hvilken map du ønsker å kjøre på med, og det kan du gjøre enkelt ved å trykke deg inn på boksen til JB4 via instrumentpanet og lett velge map. Du kan også blandt annet vise turbotrykk på bensinmåleren m.m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, lagunilla skrev:

ESS sin er begrenset med mapping, og er koblet til kamsensor på eksos siden kontra JB4 sin som kobles til turbotrykksventilen, der du kan velge hvilken map du ønsker å kjøre på med, og det kan du gjøre enkelt ved å trykke deg inn på boksen til JB4 via instrumentpanet og lett velge map. Du kan også blandt annet vise turbotrykk på bensinmåleren m.m

Husket heldigvis feil blir det vell ;)

 

Sikter du da til E-tronic'en deres, eller alternativet der de omprogrammerer ECU?

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min post var ang ess sin software, ikke e tronic.  Anser softwaretune som tryggere da jb4 ikke endrer/kobles opp mot tenning, det kan være skummelt med så mye effektuttak i mitt hode. 

E tronic kobles forøvrig opp mot kam giver eksos og to turbotrykksgivere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E-Tronic fra ESS er for øvrig fra Race Chip, (ta det med en klype salt at alle er derfra) i alle fall til min bil. For min motor funket det dessverre ikke. Software vil jeg tro er bedre, ja, men tør ikke gjøre det selv ettersom bilen har nybilgaranti og leases, kanskje om jeg kjøper den ut. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Honda hadde 240hk ut av sin 2 liter sugemotor. Hvorfor skulle det ikke være holdbart med 270 turbohester? Forutsatt at innmat er bygget for mer.

Man kjører 300 hk på audi 1.8t motoren uten sammenligning forøvrig og man henter ut 600hk og 550nm ut av 2 liter turbomotorene i rallycross. Disse er forbausende holdbare alt tatt i betraktning. 

Jeg hadde ikke nølt med å få maks ut av motoren :)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

n20 har vel (mener jeg, jeg har ikke studert disse da de går på "feil" drivstoff) "open deck" blokk. Man bør jo fortsatt kunne ta ut mye, men sammenlignet med RC hvor de gjerne går etter nettopp blokker med "closed deck" så vil det ikke bli helt det samme.

B58 vil være samme grov støp som b57 (diesel), og få "closed deck". Tror du den kommer til å produsere helt latterlige tall om en 10-20års tid eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Nissan sin SR20DET  (også 2.0l turbo) fra 1995 eller når den kom hadde 200hk originalt og fikk 300hk/400nm med "moderat" trim (i prinsipp oppjustert turbotrykk, ny eksos og en større intercooler). De som var litt mer ivrige dro ut 400hk+ med ny turbo og andre dyser, og enda mer hvis de byttet litt innmat.

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...