Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

Takker, @andreaskarm :D

On 6/29/2017 at 0.00, papertiger skrev:

Kult med custom cf. :) vi drev å støpte en del med karbonfiber når vi lagde Formula Student bil. Mener å huske at det var resinen som kostet, og dess mer finvevd og tynnere fibermatte, jo dyrere. Tror vi hadde 60m2 vi drev på med.

rå finish på dette var det i alle fall! Regner med P1-ish tid 0-100 nå :D 

Oi, wow! Fått brukt denne erfaringen på noe bilverden? Dyrt å eksperimentere med karbonfiber kanskje.

 

11 timer siden, StigJ skrev:

Så ut om et pent stykke håndtverk på de listene. Synes heller ikke 5 lapper var så ille.

Kjekt du synes det, @StigJ! Helt enig. Ser perfekt ut! Setter også pris på å ikke bli slaktet :D
Jeg synes det ble veldig bra med carboninteriør :D
 

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

For en vanvittig elegant Z4 Coupé du har der. Normalt sett er jeg svært lite begeistret for carbon, men på denne bilen satt det som en innertier! :) 

Hjertelig takk for det! :D Helt enig der altså, er noe med denne bilen og carbon ;)



Jeg klarer nesten ikke kjøre tur uten å ta bilder, så jeg får pynte opp litt her :D

DSC03897.thumb.jpg.b8894a1fe8efd03ea35f3c185cdf12fe.jpgDSC03896.thumb.jpg.913ef48f7f4545bff7c4be65449d7f63.jpgDSC03894.thumb.jpg.9bf409e160ba05a4cbdcfdd95d139a67.jpgDSC03914.thumb.jpg.7dde648f4eea02dbe0c7ac7c84d89ed0.jpgDSC04013.thumb.JPG.eb1e7371436955cc28e125fde4d9261d.JPG


Har noen (billige) kosedeler på vei i posten også.
Jeg tror postkassen er lei av trynet mitt for jeg sjekker den så ofte.
Kommer til å bli bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, magneten skrev:

Oi, wow! Fått brukt denne erfaringen på noe bilverden? Dyrt å eksperimentere med karbonfiber kanskje.

Nei har ikke det. Vi fikk CF-mattene til en svært redusert pris (sponsing) og resinen fikk vi av en kontakt i helikopterindustrien på Sola da den var utgått på dato for bruk på helikopterne :) men vi fikk literprisen på den, og det var ikke så lite for å si det sånn. Dette var i 2012, så er jo noen år siden nå. Vi brukte heller ikke autoklave, men vakuum for å suge ut overflødig resin og luft. Dette gjør komponentene litt tyngre enn om du baker de. Har du lyst å lære litt om det råder jeg deg til å følge litt med på ION racing på UiS (våre etterfølgere) og Revolve NTNU. Helt rått hva de får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Helt lættis hva de får til med carbon fiber nå altså, @papertiger:o

 

Her venter man fremdeles på små-snacks i posten, men jeg har endelig fått innrammet "maleriet" :D

DSC04366.thumb.jpg.e365039679cb97bfbcfdbc863ef82ca7.jpgDSC04367.thumb.jpg.d38776df22e4ce0c4ad9f8d816518ef4.jpg

 

Til og med hengt det opp i garasjen ;)

DSC04370.thumb.JPG.a7be03be954fb2612b5218d64dcd4ed5.JPGDSC04377.thumb.JPG.80d507e554c56ecf9d7c36cb66e9f2b9.JPG

 

Bilen får seg noen råneturer om kveldene, men både jeg og bilen klør i fingrene etter større eventyr :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Fine detaljer. Men kan du få snudd pungen til giren. Den står feil vei mtp. stripene ;)

Sant det, men den er formsydd slik. Må i tilfelle sy sømmene på ny :P

Jeg liker å tro de går hver sin retning og møtes på midten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, andreaskarm skrev:

Godt sett, men ja denne må snus :wink:

Du vet, its all in the details ;)
 

22 minutter siden, magneten skrev:

Sant det, men den er formsydd slik. Må i tilfelle sy sømmene på ny :P

Jeg liker å tro de går hver sin retning og møtes på midten :D

 

Ikke helt våken i dag ser jeg. For de to originale sømmene skal jo til hver side bakover som de er nå. Så da må sømmene på M-stripene sys om.

Men forsåvidt en måte å se på det ja :lol: 
 

Jeg gjorde det "enkelt" og kjøpte ferdig sydde pølser på Ebay og trakk om selv. 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...