Gå til innhold

space sin e46 m3 (endelig)


 Share

Anbefalte innlegg

12 hours ago, ///Magnus said:

Godt å se den i dine hender.
Synes du bør få på originale blinklys. :)

Det er en av tingene som blir byttet om et par uker.

Andre ting som blir tatt da er

-originale "griller" i fremskjermene

-nye nyrer

-ny eksos (pga rust) 

-nye felger og dekk

-kanskje finjustering av panser

-div klips til lister, så de sitter skikkelig

-ny bmwrondell på bakluka

-inn med nytrukket originalratt

-nye matter

Mulig det var noen andre småting også. Skal bli strøkent :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er finere nå :)

Tror han i Tromsø må ha bodd innerst på en gruslagt vei.

Nå er frontfanger, panseret opp til over nyrene, kanalskjørt, bakfanger og begge bakskjermer lakkert opp. Ebay jallakarbonleppe er fjernet, og masse andre småting. Den er også gått over 100% mekanisk. Nye Eibachfjører, bremseklosser, et par nye skiver osv :)

Dagens lille oppdatering:

Fått på gummi på felgene, vokset frem og bakside, og montert.

De originale er skikkelig slitne, men skal se om jeg får gjort noe med dem i høst.

 

Bakfelg:

bakfelg.JPG 

Framfelg:

framfelg.JPG

 

Bra fitment! Noen ville kankjse hatt på noen spacere, men jeg må tenke litt på lakken også!

m3-1.JPG

Må ha nye senterkopper og ///M merker på felgene. Noen som har en ebaylink eller noe til noen som er bra?

Jeg har forøvrig senterkopper uten dekal, om det går å skaffe sånne til å klistre på som ser bra ut. (Standard BMW-kopper)
De originale er dessverre litt flasset og blasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang emblemet på bakluka.

GS skal ha 559,- for det lille M3-emblemet. Det er jo rimelig uaktuelt.

https://www.gsbildeler.no/nettbutikk/sok/emblem/emblem_original__51147893655__4921

 

Kan jeg bruke det jeg har fra før på nytt? Må vel i så fall mekke noe dobbeltsidig tape eller noe. Kanskje vanskelig å få pent og holdbart?

Har sett noen fra ebay tidligere hvor M-stripene bare er en tapebit som blir blass og faller av. Det er ikke så veldig interessant. Om noen har gode erfaringer med emblemer fra ebay så gi meg gjerne en link.

 

Senterkopper og ///M til felgene er bestilt.

Fant denne artige linken også.

Ikke dumt. Får lage meg en sånn, så kan jeg ta av og på senterkoppene når jeg trenger det.

Link til verktøy:

http://www.biltema.no/no/Bygg/Maling-og-Fuging/Verktoy/Boksapner-med-magnet-2000032802/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, [space] skrev:

Hehe, Sparcorattet har bare stått i midlertidig, mens originalrattet har vært på omtrekking.

Ah, forstod det sånn at det var forrige eier som hadde satt det inn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CSL-felger er aldri feil nei, men jeg er veldig fan av de originale også, når de er strøkne. Det håper jeg å klare å få de i løpet av høsten eller vinteren. (Men de originale har alt for høyt impress fremme da, så en må ha spacer om det skal se rimelig decent ut.

Senterkoppverktøyet ser gull ut. Kjører uten senterkopper nå da jeg er redd for ikke å få de av igjen når jeg får de nye.

 

Kan legge til at gjennomsnittsforbruk fra jeg fikk bilen er 10.7/100km. Det tror jeg faktisk er lavere enn e39 523i'en jeg hadde :).

Før tur/retur Fredrikstad i går var det 11.x/100km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...