Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, DanielStance skrev:

Skjønner ikke hva som er gale med E9x og E6x gruppene? Men er vel det som er greien her, å klage på alle Facebook gruppene fordi der er det "bare" umodne drittunger med ulik smak. :huh:

Og de.

 

Så du hun dama med den røde e60'en? tror det var i går. tok helt av "skjønner ikke hvorfr jeg blir stoppa", bilen nesten skrapa i bakken :lol: "politiet er helt idiotisk" "skjønner ingenting " - alle rutene sota osv osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Shattered skrev:

Så du hun dama med den røde e60'en? tror det var i går. tok helt av "skjønner ikke hvorfr jeg blir stoppa", bilen nesten skrapa i bakken :lol: "politiet er helt idiotisk" "skjønner ingenting " - alle rutene sota osv osv :P

1 av 4750+ medlemmer er nok til å svartmale hele gruppen da? :lol:

Ja jeg så den. Kan ikke huske at den var så lav, men uansett. Sota ruter er nok til å få SVV og Politiet til å se rødt så det er jo bra sånn det er :P

Ser stadig vekk folk med BMW som klager på at de blir stoppet, men har aldri blitt det selv, uansett hvilken BMW det var. :P

Ser fortsatt ingen grunn til å snakke dritt om hele gruppen ;) Har jo hatt lignende saker her inne før, men ingen som snakker dritt om Bimmers da :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper ikke du føler deg truffet DanielStance. Jeg må få presisere at det ikke er enkeltpersoner jeg tilslutt fikk nok av, men gruppen og innholdet som helhet. Ja jeg er kanskje en "Originalpolizeinazi" for å bruke dine ord, men da passer jeg ikke inn i denne gruppen og derfor har jeg forlatt den.

Jeg er fryktelig glad i E34, den modellen betyr noe helt spesielt for meg. Det er den BMW modellen jeg har vokst opp med, det er den BMW modellen som ga meg BMW dilla, det er historisk sett en fabelaktig modell og det er egentelig min referanse på hva en BMW er. Jeg meldte meg inn i gruppa i en søken etter likesinnede, og for all del de finnes de også der. Men de forsvinner litt bak alle delebilene, 10 000 kroners biler med effektanlegg og optimistiske deleselgere. Jeg synes ikke dette representerer E34 på en rettferdig måte, og det er heller ikke det jeg søker. Så da melder man seg ut, enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Sånn! Da har jeg meldt meg ut av Facebook gruppa E34 Norge. I dag kom den siste dråpen, mulig jeg er sær og spesiell men nå var det nok. Nok av å se istykkerkjørte rånebiler, herjevideoer, biler som er senket i stykker og ukurante deler som uerfarne guttunger skal ha gullpris for. Jeg er rett og slett fed up av hele gruppa. Jeg meldte meg inn i gruppa i håp om å følge med på andre likesinnede E34 entusiaster i vårt langstrakte land, men jeg fant jo fort ut at jeg ikke er som andre E34 entusiaster. Wunderbaum, Biltema soting av ruter, burning, skamsenk, svartrøyk, E34er til 5000 kr og herja vinterbiler. Jeg er lei av å se gode eksemplarer blir solgt i deler, jeg er lei av se E34er gå dynga mens folk står og synes det er gøy. Jeg sier ikke at det er medlemmene av gruppa det er noe galt med, men jeg føler ikke at jeg passer inn der med mitt E34 syn. Så da er det like greit å bare gi seg :)

Synd å se at så mange e34 blir til skrot ja:(  Forøvrig har jeg sett noen fine eksemplarer her i byen, eid av voksne folk. Man blir jo glad av slikt! Desverre ser man også litt for mange ihjelsenka e34 med ledlys overalt. 

Selv har mitt "evighets prosjekt" stagnert det siste halve året. Tipper at når den står ferdig er det kun få eksemplarer igjen på gatene. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, DanielStance skrev:

Skjønner ikke hva som er gale med E9x og E6x gruppene? Men er vel det som er greien her, å klage på alle Facebook gruppene fordi der er det "bare" umodne drittunger med ulik smak. :huh:

Og dette er skikkelig US blink på E60 :P Får lavere styrke også.

Vel, jeg er ikke medlem av E60-gruppen og kan ikke uttale meg :) E90-gruppen er det noe greit selvfølgelig, men også mye mas om det samme man finner 50000 tråder om på google. Og så er det gjerne mye om noen har E92, lav km stand, facelift, m-sport, 3.0L til under 150000,-... Jeg blir spammet og det gidder jeg ikke, for all del no offence for de som gidder :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, DanielStance skrev:

1 av 4750+ medlemmer er nok til å svartmale hele gruppen da? :lol:

Ja jeg så den. Kan ikke huske at den var så lav, men uansett. Sota ruter er nok til å få SVV og Politiet til å se rødt så det er jo bra sånn det er :P

Ser stadig vekk folk med BMW som klager på at de blir stoppet, men har aldri blitt det selv, uansett hvilken BMW det var. :P

Ser fortsatt ingen grunn til å snakke dritt om hele gruppen ;) Har jo hatt lignende saker her inne før, men ingen som snakker dritt om Bimmers da :o

Nei, har ikke sagt noe om gruppa. Men jeg skjønner ikke hva sånne folk tenker med. Jeg følger ikke regelmessig med i mer enn E39-gruppa, men det er jo sånne episoder man husker godt da. Det er sikkert idioter her også , og på andre bilforum, eller forum generelt. Det må vel gå an å tenke seg om før man spør "hvorfor er heg magnet for purken"? :P

Det ene innlegget jeg har posta i E60/1-gruppa hadde enormt bra respons og ingen useriøse folk! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Fredrik 90 skrev:

Jeg håper ikke du føler deg truffet DanielStance. Jeg må få presisere at det ikke er enkeltpersoner jeg tilslutt fikk nok av, men gruppen og innholdet som helhet. Ja jeg er kanskje en "Originalpolizeinazi" for å bruke dine ord, men da passer jeg ikke inn i denne gruppen og derfor har jeg forlatt den.

Jeg er fryktelig glad i E34, den modellen betyr noe helt spesielt for meg. Det er den BMW modellen jeg har vokst opp med, det er den BMW modellen som ga meg BMW dilla, det er historisk sett en fabelaktig modell og det er egentelig min referanse på hva en BMW er. Jeg meldte meg inn i gruppa i en søken etter likesinnede, og for all del de finnes de også der. Men de forsvinner litt bak alle delebilene, 10 000 kroners biler med effektanlegg og optimistiske deleselgere. Jeg synes ikke dette representerer E34 på en rettferdig måte, og det er heller ikke det jeg søker. Så da melder man seg ut, enkelt og greit. 

Neida :) Du vet jo helt sikkert at alle 3 BMWene jeg har eid har vært så godt som originale om man ser bort i fra M5 hjul på første E34en, og Simons effektanlegg på nr 2 da det originale var rustent og fælt.

Og jeg selv setter stor pris på å se en strøken original E34, men jeg liker også de som er senket med tøffe hjul osv.

Ser den at de som er lik deg forsvinner midt oppi alt det andre, men syns også du overdriver litt når du snakker dritt om gruppen. For min del så er den gruppen blant de beste av alle BMW E** Norge gruppene fordi til tross for at det er en og annen tulling som ikke helt henger med i verden. Admin gjør en god jobb og igjen det er mye bra i den gruppen. Kanskje litt vanskelig for deg å se det på den måten siden du er i mot det meste av "modifisering", som blant annet Hella DE Smoked lykter, og sånne ting.

Som sagt tidligere så har desverre E34 ikke fått opplevd det som E30 har, og folk ser ikke hvor bra de bilene er. Derfor blir det mye billige opprustete biler og lite bra. Dessuten så er det jo et hav av 518i og 520i i forhold til 525i og opp. Og ingen vil betale en dritt så lenge du har en E34 med en av de 2 minste motorene.

Men alt i alt, jeg ser hvor du kommer fra, men syns og at du lager litt VEL stor sak ut av det, bare fordi du er en av de som er imot det meste av modifiseringer.

Nå, Marius2002 skrev:

Vel, jeg er ikke medlem av E60-gruppen og kan ikke uttale meg :) E90-gruppen er det noe greit og mye mas om det samme man finner 50000 tråder om på google. Og så er det gjerne mye om noen har E92, lav km stand, facelift, m-sport, 3.0L til under 150000,-... Jeg blir spammet og det gidder jeg ikke, for all del no offence for de som gidder :) 

Joda, greit nok at mange er litt for late mtp å prøve å faktisk finne ut noe via Google selv. Men utenom det så er både E9x gruppen og E6x gruppen ganske greie. Er ikke like mye ungdommer der som på de andre gruppene, da disse fortsatt kanskje er litt utenfor budsjettet til ungdommer flest (om man ser bort ifra pappaguttene o.l som får alt de peker på av mor og far), og det hjelper jo selvfølgelig på, men er fortsatt ganske bra grupper spør du meg.

Og ja, selvfølgelig så er det en og annen løk som tror han får gull for småpenger. Det dukket jo til og med opp på E38 gruppen. En som ville ha en strøken 740i eller 750i med lav kmstand til maks 60.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes e9x-gruppa er mer seriøs enn e6x-gruppa (en god del også), og som nevnt av andre her er det ikke flertallet som er "problemet".

Jeg forstår at en som nettopp har meldt seg inn nødvendigvis ikke fikk med seg at det samme ble spurt om både i går og dagen før der igjen, men det går vel an å vurdere å teste ut søkefunksjonen? Uansett, når man så ser i kommentarfeltet til 34. gang dette spørsmålet dukker opp at den personen man svarte ganske grundig i går på det samme spørsmålet skriver "følger", "lurer på det samme" osv. blir man fort litt oppgitt.

Så har man det berømte punkteringsvarsel-symbolet. Jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt om hva dette betyr, men til tider har det vært flere ganger til dagen, og da også gjerne av folk som har vært medlem en god stund. Det går vel an å bruke å faktisk finne ut av ting selv også?

For min del føler jeg det er ganske mange ungdommer i de nevnte gruppene, og når man får e9x og e6x fra 60-70K og oppover vil jeg ikke akkurat si det er pappagutter som handler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, awt skrev:

Jeg synes e9x-gruppa er mer seriøs enn e6x-gruppa (en god del også), og som nevnt av andre her er det ikke flertallet som er "problemet".

Jeg forstår at en som nettopp har meldt seg inn nødvendigvis ikke fikk med seg at det samme ble spurt om både i går og dagen før der igjen, men det går vel an å vurdere å teste ut søkefunksjonen? Uansett, når man så ser i kommentarfeltet til 34. gang dette spørsmålet dukker opp at den personen man svarte ganske grundig i går på det samme spørsmålet skriver "følger", "lurer på det samme" osv. blir man fort litt oppgitt.

Så har man det berømte punkteringsvarsel-symbolet. Jeg har ikke tall på hvor mange som har spurt om hva dette betyr, men til tider har det vært flere ganger til dagen, og da også gjerne av folk som har vært medlem en god stund. Det går vel an å bruke å faktisk finne ut av ting selv også?

For min del føler jeg det er ganske mange ungdommer i de nevnte gruppene, og når man får e9x og e6x fra 60-70K og oppover vil jeg ikke akkurat si det er pappagutter som handler. :)

Akkurat det med punkteringsvarsel er litt latterlig at så mange spør om. Men det er vel folk som ikke er vandt til å ha bil med sånne sensorer og funksjoner.

Nei nå begynner jo man å få "billige" preface 520i E6x og 316-320i E9x til ok priser. Men er fortsatt ikke alle som har så "dyre" biler. Mange begynner jo med f.eks E46 til rundt 20 lapper. Om Ikke de begynner med Golf og sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@DanielStance det er bra du synes gruppen er grei :) Og det er IKKE flertallet som er værst, hvis E90-gruppen er mye mer seriøs lurer jeg på hvordan de andre er. Joda E90-gruppen har noe interessant og mye fine biler blir postet, likevel er det som sagt mye tull også og da gidder jeg ikke. Jeg bruker Facebook primært til å holde meg oppdatert på arrangementer og diverse nyheter fra diverse merkevarer innen bil, sport, skate osv., samt ei fin gruppe for Vintage BMW https://www.facebook.com/classicandvintagebmw/ , da er det ikke hensiktsmessig for meg å bla gjennom uinteressante innlegg som ala den du nevner som ville ha en strøken 740i til maks 60000,-. Jeg prøvde å hjelpe en stakkar inne der for lenge siden som hadde problem med en 316d, mitt saklige svar drukner blant alle kommentarer som at han måtte kjøpe nyere bil med større motor og ellers usaklige kommentarer...

Jeg presiserer at jeg ikke svartmaler alle, det er faktisk noen med kunnskaper! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, DanielStance skrev:

Nei nå begynner jo man å få "billige" preface 520i E6x og 316-320i E9x til ok priser. Men er fortsatt ikke alle som har så "dyre" biler. Mange begynner jo med f.eks E46 til rundt 20 lapper. Om Ikke de begynner med Golf og sånne ting.

Når du skriver slikt er det rart å tenke på hvor mye bil man faktisk får for 20k. Tenker da på f.eks. e39 og e46 som jeg mener enda er ganske oppegående biler. Når jeg kjøpte min første bil for 12 år siden (huff som tiden flyr), så virket bilene i de prisklassene virkelig gamle ut (selv da), både når det gjaldt sikkerhet og generelt.

Jeg betalte 60 for Primeraen jeg kjøpte den gang, og det var definitivt ikke noe "pappa"-bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, awt skrev:

Når du skriver slikt er det rart å tenke på hvor mye bil man faktisk får for 20k. Tenker da på f.eks. e39 og e46 som jeg mener enda er ganske oppegående biler. Når jeg kjøpte min første bil for 12 år siden (huff som tiden flyr), så virket bilene i de prisklassene virkelig gamle ut (selv da), både når det gjaldt sikkerhet og generelt.

Jeg betalte 60 for Primeraen jeg kjøpte den gang, og det var definitivt ikke noe "pappa"-bil. :)

Nei ting forandrer seg virkelig :) E39 og E46 er egentlig ganske mye bil for pengene ja :) Men så har jo de sunket noe utrolig i verdi, i hvertfall E39. Noe som er både positivt og negativt.

Men på en annen side så ødelegger jo forsikringsprisene på de for at mange unge kjøper de. Da er det sikkert billigere å ha en Golf 4 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Når du skriver slikt er det rart å tenke på hvor mye bil man faktisk får for 20k. Tenker da på f.eks. e39 og e46 som jeg mener enda er ganske oppegående biler. Når jeg kjøpte min første bil for 12 år siden (huff som tiden flyr), så virket bilene i de prisklassene virkelig gamle ut (selv da), både når det gjaldt sikkerhet og generelt.

Jeg betalte 60 for Primeraen jeg kjøpte den gang, og det var definitivt ikke noe "pappa"-bil. :)

Riktig det. En 20 år gammal bil til 20k i dag, er ikke like gammel i væremåten som en like gammel bil for 20 år siden. Min 16 år gamle e39 kjører og føles bedre enn mange nye biler. Mens min e28 som for 10 år siden var 20 år gammel, føltes eldre i forhold til tiden vi var i da. Eldre, men like god. Den starta hver dag når nye biler ikke ville pga en eller annen feilmelding eller sensorfeil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Evopower skrev:

Riktig det. En 20 år gammal bil til 20k i dag, er ikke like gammel i væremåten som en like gammel bil for 20 år siden. Min 16 år gamle e39 kjører og føles bedre enn mange nye biler. Mens min e28 som for 10 år siden var 20 år gammel, føltes eldre i forhold til tiden vi var i da. Eldre, men like god. Den starta hver dag når nye biler ikke ville pga en eller annen feilmelding eller sensorfeil :) 

Dette er veldig riktig og viktig når man vurderer litt eldre biler idag i relasjon til hvordan situasjonen var for 20 år siden. Jeg er gammel nok til å ha hatt litt eldre biler for 25-30 år siden og det var noe helt annet enn idag. Selv 5-6 år gamle biler med rundt 80-100K Km på telleren virket gamle på den tiden. Det var stort sett bare Mercedes-Benz som tålte tidens tann på en god måte som vi kjenner det idag med f.eks E39 og E60. Man får generelt mye mer bil for pengene idag enn den gangen.

Det samme gjelder forøvrig litt mindre biler og de helt små bilene som f.eks golfklassen og biler som Ford Fiesta. Disse bilene har kanskje mistet litt av sjarmen med årene, men byggekvaliteten og ikke minst sikkerheten er mye bedre idag... :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Dette er veldig riktig og viktig når man vurderer litt eldre biler idag i relasjon til hvordan situasjonen var for 20 år siden. Jeg er gammel nok til å ha hatt litt eldre biler for 25-30 år siden og det var noe helt annet enn idag. Selv 5-6 år gamle biler med rundt 80-100K Km på telleren virket gamle på den tiden. Det var stort sett bare Mercedes-Benz som tålte tidens tann på en god måte som vi kjenner det idag med f.eks E39 og E60. Man får generelt mye mer bil for pengene idag enn den gangen.

Det samme gjelder forøvrig litt mindre biler og de helt små bilene som f.eks golfklassen og biler som Ford Fiesta. Disse bilene har kanskje mistet litt av sjarmen med årene, men byggekvaliteten og ikke minst sikkerheten er mye bedre idag... :) 

 

For 10 år siden (november 2006) kjøpte jeg E36en, en 1997mod. 318i. Den ga jeg da 63 000,- for, forholdsvis strøken bil. Jeg solgte den i januar 2009 for 50 000,-. Uansett, hadde dette vært idag, duverden hvor mye mer bil jeg hadde hatt for 60000,-. :) 

Jeg hadde tidlig jobb ved siden av skolen og sparte i et helt år til denne, det gikk nesten ikke ei krone til noe annet det året :D Verdt det!

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...