Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Walkabout skrev:

Nok en gang synes jeg BMW lykkes å gjøre touringen enda mer sportslig og med lekrere linjeføring enn sedanen. E60 er jo milevis tøffere enn E61, mens i mine øyne er både F11 og nå G31 hakket hvassere enn henholdsvis F10 og G30. Tommel opp for dette :) Tipper mange er spente på om også G31 kommer som 530e hybrid i kombinasjon med xDrive, kommer garantert til å bli en salgssuksess i så fall.

Sett på utenlandske forum at flere etterlyser G31 530e xDrive, spesielt i Sveits og Østerriket. :) Vi får håpe den kommer, tror det ville vært en svært ettertraktet modell. Nå kommer Q5 med hybrid snart og da burde BMW også ha normal familiebilstørrelse med xDrive og hybrid, altså noe i mellom 225xe og x5 x40e.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Dweezil skrev:

Utrolig vellykket design på G31! Dæven døtte, til hælvete med diesel-angst, økonomiske betraktninger og annet unødvendig tull, nå havna en G31 530d xDrive høyt på må-ha-lista mi... :applause:

Ja... G31 er nydelig. Da G30 kom var jeg litt skuffet fordi de overordnede endringene i forhold til F10 var relativt små, men designet vokser helt klart på meg og som Touring er den griselekker. Jeg tar gjerne en G31 535i... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Denne ble som forventet flott, men interessant å se at den ikke leveres som 520d xDrive.   

Tror du ikke den kommer med flere drivlinje-konfigurasjoner etter hvert? Dette rimer også godt med tidligere gradvis tilgjengeliggjøring av drivlinjer på f.eks. F1x; der kom ikke 520d med mulighet for xDrive før LCI-oppdateringen, så vidt jeg husker. Vil tro dette også gjelder f.eks. mulighet for å bestille G3x 540i uten xDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dweezil skrev:

Tror du ikke den kommer med flere drivlinje-konfigurasjoner etter hvert? Dette rimer også godt med tidligere gradvis tilgjengeliggjøring av drivlinjer på f.eks. F1x; der kom ikke 520d med mulighet for xDrive før LCI-oppdateringen, så vidt jeg husker. Vil tro dette også gjelder f.eks. mulighet for å bestille G3x 540i uten xDrive.

Det kan godt være.

Det stemmer at F1x 520d ikke hadde xDrive på pre-LCI, men siden G30 kommer med mulighet for xDrive på alle motorene nå, var det uventet at G31 ikke gjør det.

G30 540i kommer uten xDrive allerede, utenfor Norge da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Sett på utenlandske forum at flere etterlyser G31 530e xDrive, spesielt i Sveits og Østerriket. :) Vi får håpe den kommer, tror det ville vært en svært ettertraktet modell. Nå kommer Q5 med hybrid snart og da burde BMW også ha normal familiebilstørrelse med xDrive og hybrid, altså noe i mellom 225xe og x5 x40e.

Det kan tenkes at de venter på G01 X3 med å tilby xDrive og hybrid i den størrelsen. Den kommer vel neste vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.H.D skrev:

Det kan tenkes at de venter på G01 X3 med å tilby xDrive og hybrid i den størrelsen. Den kommer vel neste vinter.

Jeg var ikke klar over at ny X3 var like om hjørnet, når du sier det er jo det gått snart 7 år siden F25 kom(i 2010 som 2011 mod.), duverden hvor tiden flyr :) Jeg ser etter litt rask research nå at G01 vil få plug-in og xDrive. Jeg regner med, uten å vite, at denne får samme 4x4-system som 225xe. En G31 530e xDrive med samme 4x4-system som x5 x40e hadde vært topp! Uansett er G01 absolutt verdt å følge med på, en god konkurrent mot Q5 som ble lansert nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik skrev:

Ja... G31 er nydelig. Da G30 kom var jeg litt skuffet fordi de overordnede endringene i forhold til F10 var relativt små, men designet vokser helt klart på meg og som Touring er den griselekker. Jeg tar gjerne en G31 535i... :)

Tror du må vente lenge på den modellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, awt skrev:

Tror du må vente lenge på den modellen. :)

Ja... den har ikke kommet ennå og jeg håper virkelig at den kommer (en fantastisk fin motor). Jeg er dessverre ikke i markedet for en slik bil heller med mindre jeg helt uventet skulle få et anfall å lease den. Her i DK koster F11 535i minimum 921090 danske kroner eller tilsvarende ca. 1,1 million norske kroner uten ekstrautstyr... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... litt mer effekt krever selvfølgelig et større nummer. Såvidt jeg forstår handler det om en ny motor med omtrent det samme motorvolumet (3 liter). Jeg begynner virkelig å bli litt lei av BMW's evige mer eller mindre ulogiske endringer på modellbetegnelsene. 

Jeg ser på bmw.de at G31 ennå ikke har kommet som ren 540i. Foreløpig er kun 540i xDrive tilgjengelig. G31 530i er imidlertid tilgjengelig uten xDrive, men den modellen har kun en rekkefirer og det klarer jeg heller ikke helt å venne meg til. 

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke 535i 3,5 L heller 😉At x40i har vært 3L twin power turbo i noen år nå er vel ikke noe nytt.

 

Er passe sugen på en G31 540i xdrive akkurat nå... men er redd det får være en drøm inntil videre sier lommeboka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde meg en runde med konfiguratoren nå. Satte sammen en 530d xDrive M-sport med sportsautomat. Valgte hvit dakota skinn og Mediterranian Blue, Drivers Package Pluss, komfortseter, takluke, selvparkering med display nøkkel, adaptive LED, Activ demper Control, navi pro og HK stereo samt en del annet. Gikk ikke amok men tok det jeg følte jeg måtte ha, likevel kom den på 980 000,-... Var vel ca 320 000 kr i ekstra utstyr og det er drøyt, alt for drøyt. Legg så til ett verditap de nærmeste årene, da skal man ha sterk lommebok. Men om noen år som brukt, da snakker vi :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kjennern Det er riktig, men 535i og 540i har iallefall en rekkesekser i motsetning til 530i. Jeg likte det bedre da modellbetegnelsen faktisk korresponderte med motorvolumet istedenfor primært motorens effekt som den gjør idag. Jeg forstår faktisk ikke helt hva som reelt er bakgrunnen for at dagens 540i har den modellbetegnelsen den har utover at motoren har nok effekt til å matche tidligere 540i modeller med V8 motorer (uten at akkurat det er et poeng). Umiddelbart er modellbetegnelsene idag derfor bare et tall og et høyere tall enn et annet tall betyr mer effekt, men heller ikke noe mer. Utfordringen er trolig at dette virker litt merkelig (iallefall for meg) når man mer eller mindre har vokst opp med at modellbetegnelsen signaliserte både en større motor og mer effekt... :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg hadde meg en runde med konfiguratoren nå. Satte sammen en 530d xDrive M-sport med sportsautomat. Valgte hvit dakota skinn og Mediterranian Blue, Drivers Package Pluss, komfortseter, takluke, selvparkering med display nøkkel, adaptive LED, Activ demper Control, navi pro og HK stereo samt en del annet. Gikk ikke amok men tok det jeg følte jeg måtte ha, likevel kom den på 980 000,-... Var vel ca 320 000 kr i ekstra utstyr og det er drøyt, alt for drøyt. Legg så til ett verditap de nærmeste årene, da skal man ha sterk lommebok. Men om noen år som brukt, da snakker vi :) 

Derfor jeg sier: La folk kose seg, så kommer vi andre om noen år å handler bilene brukt for den "rette" prisen. Det er jo helt horribelt for over 300k i nesten nødvendig utstyr.

En annen ting som jeg leser er at folk etterlyser 530e som touring. Trodde dere kjenner bmw så bra nå at dere vet, at de virkelige godbitene blir forbeholdt faceliftene. Så ingen grunn til å kjøpe g30 før om 4 år når faceliften kommer. Og da kommer nok også g31 530e xdrive, tro meg ;) da vil folk bytte inn g30 de bestilte i dag. Og vipps har bmw solgt en bil 2 ganger til samme kunden. Kalles markedsutnyttelse og det å bruke nyhetens interesse for hva den er verdt. Velkjent forretningstaktikk. Det er også grunnen til at bilprodusentenr sitter å holder på masse ny teknologi i disse øko tider. De vil ikke brenne av alt kruttet på én gang med tanke på mersalg.

De som f.eks kjøpte oppgradert el golf kan nå forbanne seg på at ampera e med dobbel rekkevidde har kommet. På samme måte er det med g30. Folkens!: vent på faceliften ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Evopower skrev:

De som f.eks kjøpte oppgradert el golf kan nå forbanne seg på at ampera e med dobbel rekkevidde har kommet. På samme måte er det med g30. Folkens!: vent på faceliften ;) 

Ja, og så burde man istedet vente til neste generasjon 5-serie, for da får den slik og slik motorisering.. :) 

Om man skal tenke slik får man aldri kjøpt seg noe nytt. Selv tror jeg ikke G31 530e blir forbeholdt LCI, men at den kommer noe senere enn motoralternativene som kommer ved lansering (slik det er for G30 530e). Jeg er sikker på at G31 530e med/uten xDrive blir å se innen et halvt års tid, og at LCI av hybridene heller innebærer rekkevidde-bump. Det sies at vi vil se hybrider som 530e, 540e og M550e i løpet av G3x sin livssyklus (sistnevnte med sekssylindret motor). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...