Gå til innhold

Min far har lyst på ny bil... Hjelp


Fidelio
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fidelio skrev:

Sikkert helt super bil, men uansett hvordan diesel, så er ikke det aktuelt. Takk uansett 😊

Morro "må ha" liste da jeg deler oppfatnigen av at en bmw skal ha bensinsekser. Men nå er dieselesekserne stillegående og effektive, kan ikke sammenlignes med dieselfireren han har nå. I tillegg er det som nevnt over her, ikke "mulig" å få bmw med rekkesekser bensin lenger, da de ikke lager dem i små motorvolum. Kun 3 liter eller større. Men en 5 serie GT finnes jo i bensin rekkeseks eller v8 også, det er bare å importere. Men det kommer nok på rundt millionen for en bruktbil da er jeg redd. Verden har lagt bmw sin sekser filosofi til knes...det blir aldri det samme som i perioden da e39 var i salg. Jeg er redd den beste bilen for han er å gå på finn å kjøpe seg nettopp en slik e39 523i. Så får han heller bruke litt mer tid inn/ut av bilen. Dagens bmwer er ikke like gode som før på flere områder. Har e39 selv og kan varmt anbefales! En f30 er nedtur for meg (har prøvd)

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arti tråd:) 

Tror det må gjøres et kompromiss om budsjett skal holdes og bilen ikke skal bli for gammel:

1. Akseptere lav sittehøyde og kjøpe 523i eller 530i F10/11

2. Akseptere at det ikke blir rekkesekser og kjøpe 320i GT eller kanskje X3 med samme motor

3. Aksepetere diesel og kjøpe 5-serie GT eller vente på at det dukker opp en fint priset 535i:) 

Mulig forrige generajon X5 kan være en mulighet da om den ikke er for gammel. Ligger feks en 09 modell 3.0i til 450000 som det kanskje kan prutes på. 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Evopower skrev:

Morro "må ha" liste da jeg deler oppfatnigen av at en bmw skal ha bensinsekser. Men nå er dieselesekserne stillegående og effektive, kan ikke sammenlignes med dieselfireren han har nå. I tillegg er det som nevnt over her, ikke "mulig" å få bmw med rekkesekser bensin lenger, da de ikke lager dem i små motorvolum. Kun 3 liter eller større. Men en 5 serie GT finnes jo i bensin rekkeseks eller v8 også, det er bare å importere. Men det kommer nok på rundt millionen for en bruktbil da er jeg redd. Verden har lagt bmw sin sekser filosofi til knes...det blir aldri det samme som i perioden da e39 var i salg. Jeg er redd den beste bilen for han er å gå på finn å kjøpe seg nettopp en slik e39 523i. Så får han heller bruke litt mer tid inn/ut av bilen. Dagens bmwer er ikke like gode som før på flere områder. Har e39 selv og kan varmt anbefales! En f30 er nedtur for meg (har prøvd)

Takk for fint innspill,

Har prøvd å få han til å vurdere E39 igjen, men han sierr jo "alle ungdommer har jo ødelagt de" har prøvd og få han til og forstå at det finnes ordentlige ungdommer også, og det er fortsatt noen eldre personer som har en slik og tar vare på den. Det handler om å lete nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, laffe skrev:

Arti tråd:) 

Tror det må gjøres et kompromiss om budsjett skal holdes og bilen ikke skal bli for gammel:

1. Akseptere lav sittehøyde og kjøpe 523i eller 530i F10/11

2. Akseptere at det ikke blir rekkesekser og kjøpe 320i GT eller kanskje X3 med samme motor

3. Aksepetere diesel og kjøpe 5-serie GT eller vente på at det dukker opp en fint priset 535i:) 

Mulig forrige generajon X5 kan være en mulighet da om den ikke er for gammel. Ligger feks en 09 modell 3.0i til 450000 som det kanskje kan prutes på. 

Ja, slik hoften hans er så er det alt. 2 som er mest fornuftig da han sjeldent bytter bil.

Skal se litt nærmere på 3 serie GT og kanskje noe denne utgaven med tanke på motor https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89082434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Werther skrev:

Alternativer er Audi Q5 2.0TFSI eller den ene på finn med 3.2 V6.

Evt Infiniti FX35:

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89521114

Samt Lexus RX400 og Volvo XC90.

Man har også 2006-2009 Mercedes R-klasse 350 V6, men disse ruster, er mindre pene og mest sannsynlig tungsolgte.

 

Helt sikkert fine biler det der altså, men han er såpass sta at det er kun BMW som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal fire på kravene, hold deg til BMW og hold deg til bensin sekser. Vi må ikke glemme den menneskelige siden oppe i dette, din far drømmer om en BMW slik den var da han hadde den. Det er fullt mulig å få tak i mer eller mindre på ditt budsjett, med dine krav. Men det krever litt egeninnsats, og med med det så mener jeg å importere en bil ifra Tyskland. Løsningen kommer i form av F25 X3 28I, 2011 modellen av denne har N53 bensin sekseren. Men det er 2011 only, etter det fikk den N20 bensin fireren og den styrer du pent unna. Ellers så har du X3 35i, her har du mer å velge i men prisen strekker budsjettet ditt en del. Ett kompromis er en X1 slik han har nå, en X1 28i med den nevnte N53 sekseren på 258 hester. Det er en aldri så liten rakker av en X1, ulv i fåreklær. 

Bilimport har blitt veldig enkelt de siste årene, du finner en bil på Mobile24.no. Du kontakter de og viser de bilen du vil ha, de har agenter i Tyskland som reiser ut og fysisk sjekker bilen, ordner tilstandsrapport og eventuelt gir grønt eller rødt lys om bilen er bra eller ikke. Skal du ha bilen så sier du bare kjør på, de ordner med transport, papirer, tolling og registrering i Norge. Du betaler og henter bilen, importhjelpen koster i området rundt 15-20 000,-. Men de har mulighet til å beregne alternativ avgiftsberegning og da er fort de pengene spart inn på en bil som dette med stor bensin motor. Jeg kjøpte min F10 530d på denne måten, helt ypperlig :) 

Dette er eksempler på hva du kan få av X1 og X3 i Tyskland med stor bensin sekser:

http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/bmw/x3/304907640

http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/bmw/x1/299253218

I Tyskland som i Norge så er dette biler eiet av spesielt interesserte, det vil automatisk henge sammen med lav kjørelengde og pen stand. Du løper lav risiko ved import av en slik bil, det er også en stor fordel at bilene befinner seg hos forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes ikke du skal fire på kravene, hold deg til BMW og hold deg til bensin sekser. Vi må ikke glemme den menneskelige siden oppe i dette, din far drømmer om en BMW slik den var da han hadde den. Det er fullt mulig å få tak i mer eller mindre på ditt budsjett, med dine krav. Men det krever litt egeninnsats, og med med det så mener jeg å importere en bil ifra Tyskland. Løsningen kommer i form av F25 X3 28I, 2011 modellen av denne har N53 bensin sekseren. Men det er 2011 only, etter det fikk den N20 bensin fireren og den styrer du pent unna. Ellers så har du X3 35i, her har du mer å velge i men prisen strekker budsjettet ditt en del. Ett kompromis er en X1 slik han har nå, en X1 28i med den nevnte N53 sekseren på 258 hester. Det er en aldri så liten rakker av en X1, ulv i fåreklær. 

Bilimport har blitt veldig enkelt de siste årene, du finner en bil på Mobile24.no. Du kontakter de og viser de bilen du vil ha, de har agenter i Tyskland som reiser ut og fysisk sjekker bilen, ordner tilstandsrapport og eventuelt gir grønt eller rødt lys om bilen er bra eller ikke. Skal du ha bilen så sier du bare kjør på, de ordner med transport, papirer, tolling og registrering i Norge. Du betaler og henter bilen, importhjelpen koster i området rundt 15-20 000,-. Men de har mulighet til å beregne alternativ avgiftsberegning og da er fort de pengene spart inn på en bil som dette med stor bensin motor. Jeg kjøpte min F10 530d på denne måten, helt ypperlig :) 

Dette er eksempler på hva du kan få av X1 og X3 i Tyskland med stor bensin sekser:

http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/bmw/x3/304907640

http://www.mobile24.no/bil-til-salgs/bmw/x1/299253218

I Tyskland som i Norge så er dette biler eiet av spesielt interesserte, det vil automatisk henge sammen med lav kjørelengde og pen stand. Du løper lav risiko ved import av en slik bil, det er også en stor fordel at bilene befinner seg hos forhandler.

Takk for et kjempe godt tips!

Dette skal jeg se nærmere på sammen med gubben.

Skal prøvekjøre litt biler til lørdag, så får vi se hvordan hvem som skal vurderes og hva som kan utelukkes. 3 gt og X3 som står på planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Hvorfor er ikke BMW 2-Serie Luxury-Line 136 hk Bensin med på listen? Den virker å være den eneste modellen som innfrir kriteriene dine. Ta med gammer'n på en prøvetur med denne, sammen med en eldre X3 bensin.

Står jo at han helst ønsker rekke 6er. Hvis man først ønsker det hadde jeg aldri klart å kjøpt en 2 serie som ikke ser ut i måneskinn, kombinert med en kjedelig motor uten noen herlig lyd.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Basse Lusk skrev:

Hvorfor er ikke BMW 2-Serie Luxury-Line 136 hk Bensin med på listen? Den virker å være den eneste modellen som innfrir kriteriene dine. Ta med gammer'n på en prøvetur med denne, sammen med en eldre X3 bensin.

Da ville jeg mye heller kjøpt en 225xe som går meget godt og har en ikke verst lyd.

Men 3 serie GT er en høy bil med kjempegod plass og det må være greit siden han er så høy. Men det er ingen R6 bensin å få i Norge.. Derimot er det et par 328i som går meget godt. Meget god bil å kjøre, men litt uinspirerende med en 163hk diesel. Er litt tyngre enn sedan/stasjonsvogn 3 serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, CrZyWiz skrev:

Sett bort fra motorlyden isolert sett, så er det bare fordeler å velge den nyere N20 motoren. 

*Nyere bil.
*Bedre ytelser.
*Lavere forbruk.

Det er jeg enig i. Skal prøvekjøre litt biler i morgen, så får vi se hvordan opplevelsen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...