Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Synes denne veistrekningen har vært vel mye i media i det siste. Det er helt fascinerende å se på, men vestlendinger ser ut til å ikke ha den minste anelse om hvordan man bruker en motorvei. Her snur de midt på veien, stopper helt opp, kjører i feil fil, kjører for fort eller for sent… Blir det for avansert for dere? 😂

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et par tilfeller med folk som har kjørt feil vei på den motorveien ja, men i dette tilfellet så er det jo en bevisst handling 🤔

Ellers så har den for det meste vært i media pga råkjøring 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

vestlendinger ser ut til å ikke ha den minste anelse om hvordan man bruker en motorvei. Her snur de midt på veien, stopper helt opp, kjører i feil fil, kjører for fort eller for sent… Blir det for avansert for dere? 😂

Har nok ikke noe mindre anelse om bruk av motorvei enn søringer.  (er derfra selv)
Dette media oppstyret her så er 3 BMWer som kjører feil, stopper opp med vilje og har startet en slags lek.
Folk har kjørt feil i Arendal også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Synes denne veistrekningen har vært vel mye i media i det siste. Det er helt fascinerende å se på, men vestlendinger ser ut til å ikke ha den minste anelse om hvordan man bruker en motorvei. Her snur de midt på veien, stopper helt opp, kjører i feil fil, kjører for fort eller for sent… Blir det for avansert for dere? 😂

Tror ikke jeg skal si hvor jeg ser mest merkelig kjøring på mine turer mellom vest, øst og sør Norge, men det er ikke i vest 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det bare er media som gir feil innrykk. Men det er vel ikke til å stikke under en stol at på sør og østlandet så har man litt mer erfaring under beltet ettersom vi har en del mer motorvei på denne siden av fjellet. Selvsagt så dukker det opp en Yaris i feil kjøreretning her også, men media henger seg ikke så mye opp i det virker det som. Det sagt så synes jeg motorveikulturen i Norge er langt bedre enn f eks i Danmark, ett land som kun har motorveier hvor enn man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinklingen på saken blir litt feil her. Dette er en omfattende reparasjon, der hovedledningsnettet er skadet. Dette har isolert sett ikke noe med lyktespyleren å gjøre.

BMW har vært flinke til å ta denne reparasjonen på goodwill tidligere, men det er det tydeligvis slutt på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at det er omfattende, men 50k i arbeid er vel fort 3-4 dager.

Tviler på at man bruker så lang tid, spesielt siden dette er noe man har gjort mange ganger før. 

Men som merkeverksted er man vel låst til en tid/pris uavhengig av hva som er fornuftig mtp bilens verdi osv. 

Jobben må selvfølgelig gjøres etter boka.

Konklusjon: ikke ei gammelt dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Lars89 said:

Konklusjon: ikke ei gammelt dritt!

Harsh. For oss med gammelt dritt.

Jeg skal ikke påstå å sitte på sannheten, men konklusjonen min er å ikke dra en gammel bil til et merkeverksted for annet enn diagnose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i sånne tilfeller som dette merkeverksted nesten er eneste utvei. Ser han har fått tilbud på uavhengig verksted også, men her ville jeg sendt det originalt da de (forhåpentligvis) har gjort det flere ganger før. 

Men jeg ville sjekka merkeverksted i  Sverige/Tyskland før jeg slo til på 50k.

Byr dessverre på litt ekstra utfordringer å eie en eldre kompleks bil. Dette kommer jo også bare til å bli værre da det blir stadig flere ting man ikke kan rote med selv.

Sitter litt på gjerde selv med min 8 år gamle bil da det gjerne er nå det begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...