Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Litt OT men et tips til dere som har bokmerket denne tråden. På linken i bokmerket ditt så står det foreksempel 566 som er det nåværende, endrer man denne til 9999 i slutten av linken vil man alltid komme til siste side i tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har gått fra 19" til 20" på sommerhjula? 

20" er ikke for stort i mine øyne, men 19" er heller ikke for lite.... 

Det jeg er mest bekymret for er hvor mye komfort du mister når du går fra lavprofil, til veldig lavprofil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan komme med på det spørsmålet er overgang fra vinter til sommer (18" - 20"). Bilen er lettere å ha med å gjøre med 18" og "normale" dekk.

 

Fra 19" til 20" tror jeg ikke er så stor forskjell med tanke på komfort. Er ganske fornøyd med med komforten med 20" på min. Kjør på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer nye felger, da muligens 20", blir da 255/30/20 og 285/30/20, har 245/30/19 og 275/30/19 nå, komforten sånn sett er ganske bra, så lenge veien ikke har tusen hull på en mil, da ser det ut som jeg fyllekjører :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fornøyd med spesielt bakstillinga på min nyinnkjøpte 2006 e61 m sport. Min eldre e39 m sport (Sedan) er vesentlig mye bedre på morrokjøring.

Så til spørsmålet:

Er det noen som har erfaring med enkle "bolt on" oppgraderinger fra e61 m5 (som kun finnes som lci?)?

Jeg tenker da på traversforinger, bærearmer, luftbelger etc? (stabstag sier seg selv og er på lista).

Jeg ser også at travers er egen for m5, men vet ikke om det er pga innfestning til diff eller annen geometri. Det samme gjelder spindler.

Jeg kommer til å se på forstilling også, men i førsteomgang bakstilling jeg lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer nye felger, da muligens 20", blir da 255/30/20 og 285/30/20, har 245/30/19 og 275/30/19 nå, komforten sånn sett er ganske bra, så lenge veien ikke har tusen hull på en mil, da ser det ut som jeg fyllekjører :P

 

Hva har du nå da? Mulig jeg kan handle dersom du kjøper større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger en tilbakemelding litt fort på denne...

Motoren n47 har vært ute i forbindelse med registeroverhaling. Nå har det lekket kjølevæske fra en utett kobling ned på et hjul til multireima. Dette lagde en ulyd, og nå er rillene slitt ned. Det virker som om dette hjulet ikke tas med rundt, for det damper litt fra det med motor igang. Er det kun et stramme/føringshjul, eller driver dette noe viktig? Er snakk om å evt kjøre 8 km til BMW-verksted. Farlig å kjøre med? Det er ingen advarsler som vises. Bilen går som vanlig, men lager en ule/reimlyd.

 

Takknemlig for svar!

 

 

b56a8aa0afeb5d55da850f74d24c665e.jpg

Endret av johanngj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...