Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Kong Olav var trofast tilhenger av amerikanske biler, der hans sønn og nåværende Kong Harald alltid og fortsatt sverger til BMW. En artikkel i ett Amcarblad ifra 1988 (tror jeg det var) tar for seg Olav sin interesse for amerikanske biler. Der blir det også påpekt at hans sønn (Harald) sverger til BMW med sin da nye E32 750I.

Jeg har dette bildet ifra tidlig 80 tallet hvor Olav skal ut på kjøretur i sin 1981 Lincoln Continental 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett dønn original 1988 e30 318 2 dørs, 314 000 km og en av de bedre jeg har sett mtp rust. Eier rundt 75, glemte å høre om han hadde hatt bilen siden den var ny, men det er jeg rimelig sikker på. Alt gjort på verksted, samt helt dønn originalt interiør med originale bmw nakkeputetrekk og setetrekk. spotta i sandenessjøen :)

13340607_10209764012916555_1164107550_o.jpg

Han hadde hatt e21 før, og var på jakt etter dette som bil nummer 2 da han mente de var litt stivere. Prøve å foreslå ett "light" senkesett til e30n men det var totalt uaktuelt, her var det originalt eller ingenting!

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Kong Olav var trofast tilhenger av amerikanske biler, der hans sønn og nåværende Kong Harald alltid og fortsatt sverger til BMW. En artikkel i ett Amcarblad ifra 1988 (tror jeg det var) tar for seg Olav sin interesse for amerikanske biler. Der blir det også påpekt at hans sønn (Harald) sverger til BMW med sin da nye E32 750I.

Jeg har dette bildet ifra tidlig 80 tallet hvor Olav skal ut på kjøretur i sin 1981 Lincoln Continental 

image.jpeg

E32 750 IL'n som kong Harald hadde fikk jeg kjørt litt da jeg var i militæret. Var ordonnans på slottet/Skaugum i 92-93 da han fikk levert sin splitter nye BMW 750 IL, som erstattet den forrige 750'n hans. Dette var helt rått på den tiden. Pleide å kjøre den fra garasjen og parkere den foran hoveddøren når han skulle ut på tur samt vasket og stelte med den. Var jeg heldig fikk jeg kjøre den alene fra Slottet til Skaugum eller motsatt. Knipset endel bilder med meg bak rattet på C-570 stolt som en hane....men hvor bildene er nå aner jeg ikke. Til vanlig kjørte vi hvite Nissan Micra....med skilt på taket "slottsordonnans" - ikke like fett dét.

Endret av N.E.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.6.2016 at 0.25, olenikolai skrev:

Har endel spottinger på lur som kommer snart, men tenkte jeg i hvert fall skal slengenut trioen jeg møtte på i dag! Resten får komme litt senere!

 

image.jpeg

Kom bare på en hendelse fra forrige sommer tror jeg det var :P.

Stod en "gull" rolls utenfor The Thief på samme stedet. Husker den var bulket og skrapet opp. Husker jeg så bokstaven "A" som noen hadde tatt tiden til å inngravere.

Bilen stod på Dubai skilter, regner med at det ikke var noe problem for eieren å kjøpe en ny i ettertid hehe :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, awt skrev:

Så en 1977 Mercedes campingbil, solgt ny i Norge. Var nok ikke så veldig vanlig å se slikt på den tiden. :) Samme eier siden 1998 forøvrig.

IMG_0718_zpszhhdm52a.jpg

Den samme bilen fantes også som Hanomag-Henschel "Harburger Transporter" og de ble det solgt ganske mange av i Norge også. Mercedes-Benz tok over Hanomag-Henschel i 1970, men fortsatte å markedsføre merket frem til Mercedes-Benz T1 ble introdusert på markedet i 1977. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...