Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎14‎.‎08‎.‎2018 at 21.34, sluquet skrev:

@Werther må bare få skyte inn at jeg digger spottingen du legger ut, veldig moro å se så mye forskjellig :) Keep it up!

Dessverre blir det ikke så mange kule spottinger som før. Etter at Oslo innførte beboerparkering har gatene blitt støvsuget for interessante biler, alt av eldre slitere og entusiastbiler har forsvunnet. I tillegg har jobbsituasjonen endret seg slik at jeg ikke tilbringer like mye tid gatelangs i byen lenger.

Ellers så møter jeg en veldig artig og sjelden bil i rushtiden om dagen - en forholdsvis original 1994 (2002) Toyota Supra som tilsynelatende blir brukt som pendlerbil til og fra jobb av den voksne eieren. Ved siste EU-kontroll hadde den faktisk gått ca 335 000km.  Gøy å se noen som faktisk bruker bilen istedenfor å ha den stående som garasjedronning eller banebil.

IMG_3953.JPG

IMG_3954.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt siden sist. Kom over en eldre Dodge, tror det er en ca 1980ish Dodge Diplomat.

Disse ble faktisk brukt av Politiet en periode i diverse regioner i USA på 70- og 80-tallet, men ble etter hvert nedprioritert til fordel for Chevrolet Caprice og Ford Crown Victoria som var mye bedre biler. Noen år senere forsvant Caprice ut av sortimentet hos GM, og Ford Crown Victoria eide segmentet frem til nå nylig (ut av sortiment i 2011), men Dodge/Chrysler har hatt en viss suksess med sin Charger i bruk fra og med ca 2005. Dog ser det ut til at Ford pr dags dato er kongen av politibiler med Explorer og Fusion, samt at noen bruker siste generasjon 2010+  "Chevrolet Caprice" som egentlig er en australsk Holden-produkt og/eller Chevrolet Tahoe.

IMG_3987.JPG

IMG_3993.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Werther skrev:

Dog ser det ut til at Ford pr dags dato er kongen av politibiler med Explorer og Fusion, samt at noen bruker siste generasjon 2010+  "Chevrolet Caprice" som egentlig er en australsk Holden-produkt og/eller Chevrolet Tahoe.

Veldig mange Crown Victoria er fortsatt i bruk, delvis pga lite penger i enkelte politietater men også fordi mange etater kvier seg for å fase ut Crownvicen. Det er en uhyre robust og pålitelig bil som tåler veldig mye juling. Billig å holde på veien og enkel å fikse opp når de har brukt «makt». De nye Chargerene, Fusion (som er det samme som Mondeo) og Explorer er ikke på langt nær så feilfri og robuste som en gammel Crownvic 👍 Jeg har j..... lyst på å importere meg en sånn, i sivil utgave selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...