Gå til innhold

Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?


 Share

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Peak skrev:

Fin bil, hvordan har du gått frem for å få lite skilt i front?

Iht. kjøretøyforskriften § 39-11 første ledd så skal bil ha stort kjennemerke (høyt eller smalt), så kjennemerket er nok ikke i henhold til regelverket. Så regner med at kjennemerket er bestilt av noen andre enn Statens Vegvesen. Men stilig er det nå uansett ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Peak skrev:

Fin bil, hvordan har du gått frem for å få lite skilt i front?

 

Hei :) 

Ja det stemmer er ikke lov med små skilter forran. Mine små skilt har jeg bestilt på www.showplate.se 

Jeg selv har hatt det i over 1 år nå uten å oppleve noen problemer med det. Har til og med blitt stoppet i vanlig rutine kontroll 2 ganger uten at de har påpekt mangelen. 

Men sånn for sikkerhetsskyld har jeg alltid med med meg det originale skiltet i bilen i tilfelle det blir noe stress med vegvesen eller politi . 

Det du kan si når de stopper deg (hvis det blir problemer) er rett og slett at du beklager så mye , men at du er bilinteressert og pleier å sette på "show" skilter når du tar bilder av bilen din, så bare sier du du glemte å bytte tilbake. Hehe en kamerat av meg har sagt det 2 ganger, og det gikk bra . Skiltene mine (de små og de store) er festet med sånn dobbelsidige borrelås, enkelt å ta av og på 😊 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som du sier er en smaks sak :) Jeg synes det blir alt for stort med de orginale skiltene, hehe ..

men foreksempel i Sveits er det standard med små skilter forran. 

Her ser du bilde og forskjellen stort kontra små skilt hos meg :) 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...