Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Skrevet

Da ble "nye" felger på E60n endelig montert. Det ble som nevnt tidligere style 135. :)
Absolutt ikke strøkne felger, men til prisen og med gode conti contact 6 dekk så får det duge. Første langtur sånn over 30km og i litt hastighet var i dag så jeg fikk kjenne på hjulene og de er null støy, null sporing, null risting og alt er bra.
IMG_6371.thumb.jpg.7b01287bc7137f8792441b068d59a458.jpg
IMG_6418.thumb.jpg.1da9f2c72f8d4bbcd6f4a8581ffa3435.jpg
IMG_6423.thumb.jpg.e663a1c745240783487348ef1ce95115.jpg
IMG_6420.thumb.jpg.a96b69b5200f9f7138448fbddc60a61a.jpg

  • 1 month later...
Skrevet

I dag fikk V8eren litt pleie og oppgradering. Har vært en liten kjølevæske lekkasje fra en skjøtenippel.
Det er 3 stk. slike nippler på denne motoren og er en av svakhetene på N63 at disse i plastikk begynner og smuldre opp etter tid, de ligger jo i ”hot v zone”. Jeg har jo byttemotor så her skulle det vært byttet til alu. nippler, noe som også er gjort, men kun 2 av 3 er byttet. Den skjulte under turboen ble glemt tydeligvis. Det selges jo repkit for dette som jeg kjøpte og da fulgte det også med turbokjøleslanger samt 2 nye nippler så da byttet jeg alt i stedet for å la det ligge og vente på ny lekkasje. Noen av slangene var allerede begynt å smuldre så.
De to som var byttet i alu:
1706019336_IMG_6521Kopi.thumb.jpg.d9499de836c54657833a6f54510adee9.jpg

Lekkasje synderen:
IMG_6526.thumb.jpg.6957afe76a17976d8889499736d40691.jpg
 

Ser synderen nedi mørket:
IMG_6528.thumb.jpg.21236cfa36a0c83233fb4122a0c940dc.jpg

Ny vs gammel:
IMG_6529.thumb.jpg.6ac0f39c6a804ae847adcdf912113b9c.jpg

Done:
IMG_6533.thumb.jpg.2a4a5efcb54f4e347ef2b0d51de06ff0.jpg

Oppgraderingskitet:
IMG_6527.thumb.jpg.e495b7641fe6326b60b0bc643f41c48c.jpg

IMG_6536.thumb.jpg.1e4dcca0c8da75c8a8235a14eaee34fe.jpg

Før:
IMG_6535.thumb.jpg.1f3bf5410272ad33201b9bc0f7be5c7f.jpg

Etter:
IMG_6538.thumb.jpg.87f54eca277b9ec767c7bea49a22dcf0.jpg

 

Skrevet

Kjekt å få byttet slike ting til noe som er holdbart. Det er nesten litt rart at BMW ikke har kjørt en tilbakekalling på dette om disse medfører alvorlige problemer? :) 

Skrevet
15 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kjekt å få byttet slike ting til noe som er holdbart. Det er nesten litt rart at BMW ikke har kjørt en tilbakekalling på dette om disse medfører alvorlige problemer? :) 

Ja det var det, den lekkasjen jeg hadde ble jo bare større og større. Det eneste alvorlige som kunne skjedd her er vel bare at når man får meldingen "coolant low, top up" så kjører en for lenge før fylling så går motor varm, da kan jo ting inni bli defekt.
Vet ikke hvordan BMW har gjort det der fordi alle motorene ble jo levert med plastnippler og etterhvert som det ble vanlig med lekkasje så har de byttet til alu. Har lest mye om dette på nettet, men ikke om hva BMW har gjort. Har full motor dokumentasjon fra Bilia Skøyen, men gidder ikke å gå noe videre med dette tror jeg. Det kostet meg rundt 200.- for det kitet og ca 86min. arbeid i 21" og sol :)

  • 5 weeks later...
Skrevet (endret)

Blir aldri lei denne kupèen og spesielt ikke i mørket. Ble også pkk godkjent uten feil og det liker jeg på en bil som er 15år og passert 280 000km. 
Bilen, V8eren og Continental dekkene er så bra sammen at jeg blir mer og mer glad, det er stille, det er tight og har hatt veldig få problemer siden kjøp i feb. 2019.
Ingen tvil om at F01 chassiet er holdbart og bygget ordentlig som støy, comfort og ikke besparende materialer ++. 
IMG_6680.thumb.jpeg.df2f5d144b321149f7a71394ce93349e.jpeg

Endret av Reef89
Skrevet
2 timer siden, Reef89 skrev:

Blir aldri lei denne kupèen og spesielt ikke i mørket. Ble også pkk godkjent uten feil og det liker jeg på en bil som er 15år og passert 280 000km. 
Bilen, V8eren og Continental dekkene er så bra sammen at jeg blir mer og mer glad, det er stille, det er tight og har hatt veldig få problemer siden kjøp i feb. 2019.
Ingen tvil om at F01 chassiet er holdbart og bygget ordentlig som støy, comfort og ikke besparende materialer ++. 
IMG_6680.thumb.jpeg.df2f5d144b321149f7a71394ce93349e.jpeg

Når jeg ser dette bildet og hvordan du forklarer tingene ,så skjønner jeg deg godt .

Flott bil dette og ikke minst så rått med V8er😊

  • 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Rusten tok overhånd.
Har jo flikket og holdt i sjakk den kjente rusten rundt luke åpner og skilt lysene, men nå var det nok da det begynte å renne rustvann nedover. Samt fikk jeg øye på rustvann som rant på høyre kant under spoileren og skjønte her har det skjedd noe under som ikke har vært synlig. 
Tør ikke å tenke på hva dette vil koste med pussing, lakking osv. så kjøpte heller en rustfri bakluke fra LCI med samme farge for 900,- ..kun litt overflate riper så en kraftig polering senere vil gjøre susen.

IMG_6851.thumb.jpg.4736983de2072b9bc878909d0e96d41d.jpg
 

IMG_6848.thumb.jpg.02054c9dcac0ebd4f516082791b33f46.jpg

Litt arbeid: 
IMG_6854.thumb.jpg.7812207424631f3e8d71e37fecbb6dc3.jpg
IMG_6855.thumb.jpg.10d143e3721d1819fddb2228088d3f68.jpg

LCI luke montert:
IMG_6857.thumb.jpg.d35c122b9e3053c8fb034f180524c043.jpg

IMG_6864.thumb.jpg.3d207761efaa31149a6b16488c913c81.jpg

Prøve montering av spoiler, ble nesten usikker på om jeg skal montere den igjen???
IMG_6861.thumb.jpg.b5f3c8b9af4e08574c1747911328a954.jpg


Det er for øvrig litt forskjeller på LCI og pre LCI luke (hvis noen lurte):
Ikke LCI:
IMG_6858.thumb.jpg.6d672bdc99d2ab6a7d0a79d8ef1536f2.jpg

LCI:
1656705782_IMG_6857Kopi.jpg

Endret av Reef89
Skrevet

Kjekt når det er så enkelt, verre med å finne rustfri bakluke til E61 tenker jeg. Er det bredden som er forskjellen på LCI? At det er litt smalere paneler både på siden og under?

Skrevet

Lekkert med LCI-luke. LCI-luke er en blanding av pre-LCI og M5 som har "trunk lid finisher". Falsen som knekker skrått inn før LCI går nå litt mer flatt i tråd med M5 før den knekker innover og gir en kant mot låsesylinderen. Små detaljer, nam nam! :)

Stemmer forresten for å droppe spoileren. E60 har en såpass fin karosseriknekk i bakluken som allerede gir en slags spoiler.

Skrevet

Dette ble @Reef89 og et godt løft 😊.

Nydelig å kunne gå å finne rustfrie deler til en kjekk pris .

Angående spoiler ,synes disse er like fine uten jeg .😊

Skrevet
1 time siden, Saltkjelen skrev:


Stemmer forresten for å droppe spoileren. E60 har en såpass fin karosseriknekk i bakluken som allerede gir en slags spoiler.

Ja ble faktisk i tvil om remont., så får legge den på hyllen foreløpig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...