Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Nerdetid!! :lecture:

Begynt litt med å få oversikt over G29ene i Norge. Hvilke farger, motor og hvilke som er import og ikke. Grunnen er at fruen og meg planlegger etter hvert å få oss en slik som mulig helårs kosecabriolet. I dag har vi jo to praktiske hybrider. Og det er jo i grunnen bare tull. En X2 og en 330E. Så da er det greit å begynne tidlig og samle litt info og ha litt historikk. Lagret mye finnannonser også av det som har dukket opp.

Jeg kunne helst tenkt meg sDrive30i, men de er det ikke alt for mange av i Norge i de riktige fargene San Fransisco Rot og Misano Blau. Eneste alternativene som er aktuelle. Kan til nøds foliere selv om jeg ikke er så fan av det. Da blir det i så fall grønn. 

Så langt er det registrert følgende i Norge:

sDrive20i: Totalt 33 stk. 12 stk. røde og 2 stk. blå

sDrive30i: Totalt 15 stk. 4 stk. røde og 3 stk. blå.

 M40i: Totalt 32 stk. (pluss 1 stk. ureg. som ligger på finn nå.) 4 stk. røde og 1 stk. blå (som jeg har siklet på leeenge)

Ingen bruktimport av 20i, 2 stk. 30i og 6 stk. M40i

 

P90497137-bmw-z4-m40i-san-francisco-red-

BMW-Z4-sDrive20i-M-Sport-Package-in-Misa

 

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. G29 nerding.

Skjønner deg godt der. Det er er perfekt bil og bruke året rundt. Husker når jeg kjøpte min så nevnte selgeren at de håpet å selge 15 stk i året så da har de truffet ganske godt med 72 stk. totalt solgt ny i Norge.

Grunnen til at det finnes så få sDrive30i er nok at den ikke blir tatt inn av BMW Norge. Men etter og ha kjørt sDrive20i i litt over et år så ser jeg ikke poenget med å betale mye mer for de ekstra hestekreftene. Den er mer en sprek nok for norske forhold med minste motoren. Så med mindre du skal bruke den mye nedover på autobahn ser jeg ingen grunn til og koste på seg større motor. Nå ser det ut som at de selger den med kun største motoren i Norge, skjønner ikke helt hvorfor. Jeg betalte jo ca. 700 for min jeg tror jeg hadde betakket meg nå som startprisen bikker millionen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Skjønner deg godt der. Det er er perfekt bil og bruke året rundt. Husker når jeg kjøpte min så nevnte selgeren at de håpet å selge 15 stk i året så da har de truffet ganske godt med 72 stk. totalt solgt ny i Norge.

Grunnen til at det finnes så få sDrive30i er nok at den ikke blir tatt inn av BMW Norge. Men etter og ha kjørt sDrive20i i litt over et år så ser jeg ikke poenget med å betale mye mer for de ekstra hestekreftene. Den er mer en sprek nok for norske forhold med minste motoren. Så med mindre du skal bruke den mye nedover på autobahn ser jeg ingen grunn til og koste på seg større motor. Nå ser det ut som at de selger den med kun største motoren i Norge, skjønner ikke helt hvorfor. Jeg betalte jo ca. 700 for min jeg tror jeg hadde betakket meg nå som startprisen bikker millionen. 

Nei nå er det kun M40i som leveres ny. Og den kom på nesten 1,2 etter jeg var ferdig med å spekke. Da kan man jo også begynne å snuse på Porsche 718 når man er i det sjiktet. 

For vår del snakker vi om brukt og ikke ny uansett. Så både 20i og 30i blir jo å finne. Dog noe begrenset for 30i da jeg absolutt helst vil ha norsksolgt bil. 

Du er nok inne på noe der mtp. sDrive20i. Den holder nok i lange baner til det bruket vi skal ha den til. Blir i alle fall ikke noe banedyr. Den hadde nok fint klart Autobahn den også vil jeg tro :) 

 

53 minutter siden, papertiger skrev:

Kjekt med nerding!

Spammer med litt Misano-blå 20i som vi hadde på Mallorca-ferie, siste ego-ferie før barn! :D Skikkelig deilig bil og nydelig fargekombo.

IMG_2480.thumb.jpeg.7f6d9e3eeb1cbb564d84e146faf02f38.jpeg

 

IMG_2524.thumb.jpeg.2570386db09bdf6e8d79fb949a2737a3.jpeg

 

IMG_2491.thumb.jpeg.ceff3db8dd30f225115cdb5917eb66c9.jpeg

 

IMG_2590.thumb.jpeg.e5fbece301d22cf305accab656391409.jpeg

 

IMG_2591.thumb.jpeg.13b9698dce05109329d481cd4548d162.jpeg

En fargekombo akkurat etter min smak den der! Rød eller blå lakk. Brunt eller hvitt interiør :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, fupsaker skrev:

Du vet du kan gå til BMW og få en 5 års garanti tilsvarende norsksolgte biler? Det fortalte i alle fall en kundekonsulent hos Sulland meg. Ellers liker jeg veldig godt at dere ser etter slikt. :D 

 

Den er det sikkert en haug med forbehold på tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til og tenke på en ting. Hvis du vil ha HUD så sjekk årsmodellen.

Jeg bestilte jo min med head up men når den kom så kom den uten til både min og selgerens forbauselse. Han sjekket da ut og BMW leverer ikke dette på 2022 og 2023 års modeller p.g.a. chip mangel. Greit nok men det lå fortsatt inne i konfiguratoren, det bare forsvant når selgeren skrev ut ordren uten at det kom opp en advarsel om at dette ikke kunne leveres. Merkelig måte å gjøre det på.

Jeg savner det ikke til daglig bruk men tror nok at hvis jeg hadde hatt det og det plutselig forsvant hadde det blitt noe annet.

Endret av Rune-K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2023 den 12.55, papertiger skrev:

Kjekt med nerding!

Spammer med litt Misano-blå 20i som vi hadde på Mallorca-ferie, siste ego-ferie før barn! :D Skikkelig deilig bil og nydelig fargekombo.

IMG_2480.thumb.jpeg.7f6d9e3eeb1cbb564d84e146faf02f38.jpeg

 

IMG_2524.thumb.jpeg.2570386db09bdf6e8d79fb949a2737a3.jpeg

 

IMG_2491.thumb.jpeg.ceff3db8dd30f225115cdb5917eb66c9.jpeg

 

IMG_2590.thumb.jpeg.e5fbece301d22cf305accab656391409.jpeg

 

IMG_2591.thumb.jpeg.13b9698dce05109329d481cd4548d162.jpeg

Hvordan opplevde du legroom på denne ? Er det nødutgang plass for ben eller vanlig flysete plass ?😊Er ikke den minste med 190cm og desverre matlyst og vekt tilsvarende en spiseforstyrrelse 😅 Men stadig plaget med godt humør altså 😄👋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Tony Soprano said:

Hvordan opplevde du legroom på denne ? Er det nødutgang plass for ben eller vanlig flysete plass ?😊Er ikke den minste med 190cm og desverre matlyst og vekt tilsvarende en spiseforstyrrelse 😅 Men stadig plaget med godt humør altså 😄👋

Jeg er 176 og kona ca 10cm kortere, og ingen av oss opplevde absolutt plassproblemer i denne. Klarer ikke se for meg at en på 190cm heller skulle hatt problemer i denne, i motsetning til i en MX-5 som er laget for stuttere personer 😅. For mitt vedkommende vil jeg si at det var rikelig med plass i både kupé og bagasjerom, Ref bilde med 2 trillekofferter som smaug nedi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Liten update igjen. Huset er levert til nye eiere, men jeg disponerer garasjen til eiendelene mine enn så lenge.  Praktisk da ny eier like greit stakk til utlandet med en gang for et par måneder. Pluss de da leier ut huset imens. Så kan jeg få litt orden på nyervervelsen innen de er tilbake og få ryddet ut. 

Nyervervelsen er altså da en lagerseksjon på 72m2 jeg overtok denne uken.  Aka. Påddebua :D

IMG_20231030_154449.thumb.jpg.9518709cc72001b7e5d3fd4c86998637.jpg

 

Kostet begge nyrene og en lunge dette her. Men heldigvis løste det seg pent etter hussalget.  Selv om det nok gikk litt i røde tall etter alle timene jeg har brukt på det.  

Smalt like greit til med å få inn oljeutskiller slik at jeg kan drifte Unik Bilpleie derfra helt etter boka.  Det kostet den andre lunga dessverre.  Men håper og tror dette er en investering og kronene jeg har brukt vil komme tilbake den dagen jeg skulle selge.  IMG_20231030_155047.thumb.jpg.568b6d3c16966bd34dca7a387ee63969.jpgIMG_20231030_155504.thumb.jpg.5a540924d4a5c2a1ad33e11e0bc72584.jpgIMG_20231030_155219.thumb.jpg.952c7c26651eac1d5ad26649877d8689.jpg

 Nå blir det først av alt å få gjort noe med gulvet før jeg flytter inn ting. Jeg har vel landet på å bare få impregnert det med noe godstoff. Tenkt på alt fra flis og epoksy, til sliping og polering av betongen. Men ting koster, og jeg må fordele utgiftene litt. Så da tror jeg at jeg gjør jobben selv og bare impregnerer det. Blir jo verken grovarbeid med sveising eller masse med oljesøl der inne. Pluss man kan gjøre noe annet med gulvet i ettertid uansett. 

Etter at gulvet er ferdig blir det å bygge mesanin over halve arealet.  Skal bruke vinteren på dette.  Blir bod nede under trapp til hjul og tyngre ting, en arbeidsbenk, løftebukk og vask. På hemsen blir det en stor bod med hyllesystem og oversiktlig lagring av mindre ting, bad med dass, dusj og opplegg for vaskemaskin og tørketrommel, et lite kjøkkenhjørne samt salong for lyving og skryt 😆 Dette gledes det til noe veldig.  

 

Ellers er det lite annet. Vasket bilene utenfor nye heimen, men der føler jeg meg bare uglesett på av naboer. Minuset med å flytte inn i slikt nymoderne nabolag med et hav av folk 😝

IMG_20231023_194317.thumb.jpg.07fd048db11303a8b186ba4e333792e0.jpg

IMG_20231019_203728.thumb.jpg.48f2bcd6856b1c25b0a2230e6c7d47f8.jpg

Til slutt, litt flaks må man ha. På med vinterhjul på begge bilene. Glatte veier morgenen etter 😅

IMG_20231031_195303.thumb.jpg.74071427d9d3f1d0c02abf8fdc306d11.jpg

IMG_20231031_205831.thumb.jpg.caebd8332ee198184a49cff86bdaf992.jpg

Kan ikke si jeg liker de hjulene mine altså 😝

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • StigJ changed the title to StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!

Blir steinbra dette her! Er det tilgjengelig tilkobling til vann og avløp for do og dusj og kjøkken? Og regner med du har varmt- og kaldtvannsutkaster? Såg så enslig ut den kranen baki hjørnet der :P

Bytta selv til vinterhjul på 4-serien for 2 kvelder siden og på 5-serien i går kveld. I grevens tid :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette :D Tror det blir bra nok med impregnering så slett og fin den betongen ser ut ;)
Har nok en bil til neste sesong jeg tenker jeg skulle sende din vei 🤐

Jeg i motsetning tenkte jeg skulle bytte i går, men tenkte jeg kunne vente litt til 🙈 Heldigvis har jeg hjemmekontor, så får vell gjøre det i ettermiddag ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, papertiger skrev:

Blir steinbra dette her! Er det tilgjengelig tilkobling til vann og avløp for do og dusj og kjøkken? Og regner med du har varmt- og kaldtvannsutkaster? Såg så enslig ut den kranen baki hjørnet der :P

Bytta selv til vinterhjul på 4-serien for 2 kvelder siden og på 5-serien i går kveld. I grevens tid :D 

Har trua på dette her ja :)

Det er det ja. De satt på en kran på inntaket for meg som jeg ikke kommer til å bruke. Men greit nå i begynnelsen før jeg får opp det som skal til. Må inn med rørlegger etter hvert. Rør i gulv til avløp. Er ett stort og ett lite. Mer vet jeg ikke.

Stor sannsynlighet for at jeg velger vannvarmer i stedet for bereder som står og koker 24/7. Mener selv det er bedre å bare betale for det varmtvannet jeg bruker der og da. Dusjen skal normalt kun være backup om jeg klarer å søle kjemi på meg, noe jeg allerede har gjort da jeg fikk hele det ene låret og nedover full av metallpartikkelfjerner. Litt HMS må man jo tenke på også ;) 

Tenker på en slik vannvarmer som dette:

    cxfj-2-bild-2.webp

 

23 minutter siden, Stawky skrev:

Ser bra ut dette :D Tror det blir bra nok med impregnering så slett og fin den betongen ser ut ;)
Har nok en bil til neste sesong jeg tenker jeg skulle sende din vei 🤐

Jeg i motsetning tenkte jeg skulle bytte i går, men tenkte jeg kunne vente litt til 🙈 Heldigvis har jeg hjemmekontor, så får vell gjøre det i ettermiddag ^^

Ja tro nok det må duge for mitt bruk. 

Er bare å ta kontakt :D Har vel en 8-10 biler på venteliste allerede, men er bare å hyle ut når jeg er i gang. Tenker nok at utpå våren så er jeg i sving. Skal gjøre mesteparten selv av oppsetting av vegger, plating gulvlegging etc. Så ting vil definitivt ta tid 😄

Mulighet for Gjemmekontor er jo gunstig på denne tiden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...