Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Kaklelyd på e61 m57n2 kan være dekselet bak på toppen som mangler. Det som går i bakkant av pyntedekselet på motoren og vinker seg bak mellom motor og torpedovegg. Tok denne av på min og da hørte jeg mer tikke/dyselyd. Satte det på ugjen og motoren ble fin igjen.

Jeg har også litt kaklelyd på kald motor mellom 1500-2000 o/min. Men det går bort etterpå. Det er jo gamle "lastebilmotorer" dette her. Må vel lage litt lyd 😛

 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har hatt flere versjoner av N47 og trodde jeg var på min siste nå.. men hvordan er egentlig versjonen som sitter i 525d og 25d i Bl.a X5? 

Det går jo så mange historier om disse motorene, men denne versjonen kjenner jeg lite til, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 26.7.2019 den 0.51, Diiesel skrev:

Kode 4BC2 ligger aktivt på bilen min, E60 525d. Byttet lmm, feilkode fremdeles. Prøvde å nullstille adapsjonsverdier og slettet feilkode, uten resultat. Prøvde å sette i den gamle igjen, men har fremdeles feilkode aktivt. Slettet feilkoder og nullstilte. Ligger fremdeles aktivt.

Video er fra etter jeg satt inn den gamle igjen. Noen tips? Må bilen kjøres med for at den skal lære verdiene?

Noen forslag? 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 10.16, Ron Jeremy skrev:

Hei, har hatt flere versjoner av N47 og trodde jeg var på min siste nå.. men hvordan er egentlig versjonen som sitter i 525d og 25d i Bl.a X5? 

Det går jo så mange historier om disse motorene, men denne versjonen kjenner jeg lite til, på forhånd takk!

Har kjørt B47 25d i X5 og har selv 25d (n47) i min f10n. Synes det var merkbart med turbolag i B47 varianten enn det er i min N47. Nesten så jeg ikke tror at det er to turboer under panseret. Men er fryktelig fornøyd med min 😃 Ser du bortifra kaklingen (som du åpenbart er kjent med) så er dobbelturbo varianten virkelig en annen verden hva respons og drag gjelder kontra 20d varianten.

I X5n ville jeg gått for B47 varianten. Tross mer turbolag, så er 50nm og 13 hk over n47 varianten kjekt å ha. Er vel ikke rapportert dyre feil på dem slik som N47... ennå. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Takk for ett fint innlegg , det var informativt. Jeg er ett nytt medlem å har ett spørsmål hva gjelder AddBlue.

Har en 13 mod 520 X- Drive hvor en lampe lyste addblue feil, hos Bmw sa dem att "varmekabel" i påfyllingsrør var gåen.

Pris 6000.- for å bytte, GS bil tok 1300kr for slangen så jeg handlet der.

Problemet er att jeg ser ikke noen form for varmekabel i den slangen ?

Er det noen kabel der eller er det noen som fleiper med meg ?

Mvh Tom B-Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne høre her også. Fikk byttet lambda etter katalysator for noen uker siden. Men har fortsatt en feil på lambda når jeg tar en diagnose. ( kommer tilbake etter sletting). Lurer på om det kan være den før katalysator som også er gåen? Ser det sitter en like ved motor. Den vi byttet var under bilen.

Er dette bare å bytte? Trenger det å kodes noe?

Opplever økt forbruk og noe røff gange ved tomgang. Ser at RPM hopper litt opp og ned.

Har synset meg frem til del nr: 13627793825 ? Kan det stemme? Er rett og slett fersk på å feilsøke dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min BMW 520d 2012 modell km 181 000 døde plutselig rett før ferien 2019. 

Feil ved høytrykk diesel pumpe (jeg forsto den hadde spyttet ut spon.). Man fant spon.

Man skiftet hele systemet inklusive diesel tank. Pris kr 75 000.

Lykkeligvis gjalt min forsikring på motor enda noen måneder og km så jeg slapp unna med egenandel.

Få dager etter kom en BMW med samme feil inn til samme verksted. Jeg har inntrykk av at det er en kjent feil.

Hadde jeg ant at dette var en vanlig feil hadde jeg nok forebygget ved å skifte høytrykk diesel pumpe til ca 12 000 + arbeid.

Er dette kjent i Bimmers ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...