Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Daniel. skrev:

Kan sitte godt fast :) Men om du har verktøy til å få dratt opp dysen så skal det være relativt grei jobb :)

Hvilket verktøy trenger jeg? Er det mye demontering for å komme til dysen? Feilkoden ligger på dyse 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, CrZyWiz skrev:

Hvilket verktøy trenger jeg? Er det mye demontering for å komme til dysen? Feilkoden ligger på dyse 5.

Av med plastdekselet oppå motoren (H5?) , så må du skru av dyserør med fastnøkkel (kommer muligens litt diesel ut), så må du løsne den lille slangesaken som går til hver dyse (plasten tåler ikke så mye så vær forsiktig), så må du ha innvendig torx til å skru ut bolten til den saken som holder dysen.

Finnes vel flere metoder for å få de ut, alt etter hvor godt de sitter. Slagters funker vel fint.

Mulig noen andre kan komme med bedre forklaring eller link til en DIY :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er tilsvarende "vanlig M57 på E39" så kan den sprette rett ut når du kjører bilen på starteren, i verste fall må du demontere toppen av dysen, skru inn noen spesialadaptere og banke ut med glidehammer. På de to innerste kan panseret være i veien, så man må løsne panserdempere og få noen til å holde det litt lengre opp, så man får denga løs med glidehammere . Så må du ka spesialverktøy for kobberskiva i bunn om den ikke kommer ut med dysa. Disse kan også sitte ganske jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, CrZyWiz skrev:

Hender det en dyse(tipper det er en byttedyse i dette tilfellet mtp. pris) begynner å fjuske etter bare 10-20 000km ? Eller er det veldig usannsynlig? 

@TRF Gjort deg noen erfaringer opp igjennom årene?

M57? Har verktøy om du skulle trenge.

Greit å måle ledning, har vært bort i at det blir brudd mellom DDE og kontakta til dysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lagunilla skrev:

M57? Har verktøy om du skulle trenge.

Greit å måle ledning, har vært bort i at det blir brudd mellom DDE og kontakta til dysen.

Det er vell M57 ja, 07 mod. Denne var byttet av Meca verksted for under 1 år siden, så ser ut til at det blir tatt via reklamasjon.

4 timer siden, TRF skrev:

Overhalt er som oftest kun ok når det kjøpes gjennom Bosch systemet. 

Men på e70 mener jeg det har vært  noen tilfeller av problemer med ledningsnett. 

Visst det var brudd i ledningsnett, skulle ikke den ha tullet fra start av? Det skjer konsekvent etter at motor har blitt halvvarm. Går helt fint når kald, og går forsåvidt fint som varm sålenge den ikke belastes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ok.

Tror det har vært snodige eksempler på ledningstrøbbel på disse, men ikke vært noe særlig borti det selv. Selv om du har brudd kan du i ganske lang tid ha "til og fra" problemer (også med eldre solenoid), ledningene "ligger jo der" selv om det er en skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2007 E61 M47 som jeg begynner å bli mer og mer overbevist om at ikke går som den skal. Toppefekten er ok. Men den har praktisk talt null drag under 1500rpm samt at turboforsinkelsen er veldig stor mellom 1500 og 2000rpm. Når først turboen har fått ladetrykk virker det som om den går som den skal. Jeg hører ingen ulyder.

Har lest ut feilkoder og det var ingen feilkoder som jeg kan forstå forårsaker dette.

Noen tips til hvor jeg skal begynne å lete?

Endret av eehgil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...