Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Våknet tidlig i morges av flere kraftige dunk i veggen. Trodde først det var vinden eller en påseilet nachspiel-deltaker som hadde gått til feil adresse, men når jeg så ut av vinduet tittet jeg rett inn i trynet på en elg som var såpass ivrig nedi blomsterbedet at den kjørte hodet inn i veggen og lagde en del lyd. Bor et sted hvor det ferdes veldig mye elg og rådyr, men aldri møtt på dem utenfor inngangsdøra.     Glad dette ikke var på en hverdag midt i uka, for da hadde jeg gått ut døra om morran og gått rett på alle 3.

Greit å ikke bli sykemeldt etter elgangrep slik som den norske landslagsspilleren Svein Grøndalen ble i sin tid.

Litt dårlige bilder da jeg ikke brukte blitz...

post-47117-0-77396100-1449339417_thumb.j

post-47117-0-52186800-1449339428_thumb.j

post-47117-0-91354100-1449339438_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har vært redd for elg en gang jeg før. Var vel en 10-12 år, på terrengsykkel ute i skogen og kom mellom en kalv og det som sikkert var mora. Syklet rimelig fort tilbake til tryggheten etterpå gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh, i morgen er det 97 år siden BMW stengte fabrikken i Munchen. 6. desember 1918 fordi det ikke var etterspørsel etter flymotorer etter første verdenskrig, siden BMW Illa-flymotoren var det eneste de lagde i 1918. Fabrikken ble såklart åpnet igjen 1. februar 1919 :)

 

Tja, dagens lille desember-funfact (og mye mer ligger bak enn bare "re-opening".

 

Ellers etter litt lesing er det jo mye kult BMW har drevet med oppover tiden, fra Helios-mc til tog-bremsesystem(under Knorr-Bremse AG) og kontrakten med Gustav Otto Flugmaschinenfabrik og mye mye mer.. Alt finner man på nett og i bøker om man er interessert... :)

 

bmw_iiia_2010-04-03.jpg?w=1280&h=1162

1916-advertisement_for_bfw.jpg?w=640

1920-helios-m2b15-1920.jpg?w=1280

 

Her er BMWs første egenproduserte MC, R32:
bmw-r32-pn1.jpg?w=640

 

Hvem kjenner vel ikke til BMW Dixi? (fryktelig lik Austin 7 ;) hehe)
1930-bmw-dixi.jpg?w=1280

 

Og for alle rekkesekser-frelste, BMWs første, 303:
bmw-303-1.jpg?w=1280

 

Andre verdenskrig..
bmw-801-radial-engine-leteckc3a9-muzeum-

bmw-r75-sidecar-sahara.jpg?w=1280

 

Tja, så kan vi avslutte med litt etterkrigstid og frem til litt nyere uten å måtte spesifisere nærmere:
1954-bmw-502-v8-super.jpg

1956-bmw-507.jpg?w=1280

bmw-isetta-moto-coupe-muenchen.jpg?w=128bmw-700-coupc3a9-at-schaffen-diest-fly-d

 

Jo, må forresten få med at denne, BMW 1500, var den første med den anerkjente Hofmeister Kink:

01_BMW-Hofmeister-Kink-Then-1500.jpg

bundesarchiv_b_145_bild-f027643-0008_mc3

 

Og vips er vi kommet til E12, da er det stopp! Eller en ny begynnelse, alt ettersom :D
bmw-5-series-e12-2-v-sst.jpg?w=1280&h=77

 

Det er så mye som ikke er med, bl.a. Glas osv, men det får bare være, ble bare revet med her...

 

Nå er det helg, og jeg skal snart nyte litt god mat og noe godt å drikke. Blir rødvin ikveld faktisk, litt fin på det.

Enjoy :D :

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Mellom bytte av radiostasjoner på radioen så hørte jeg plutselig en ulyd fra bilen. Det var en slags ulende ulyd, så jeg slo av radioen, ned med vinduet. Tråkket litt hardt på bremsen ett par ganger, nei ikke det.. Fulgte trafikken så ulyden varierte etter hastigheten på trafikken/turtall.. Lyttet og funderte på hva dette kunne være.. Så da jeg kom til ett kryss og tok av til venstre så forsvant ulyden fra bilen, den fulgte etter bilen som lå foran meg og som den faktisk kom fra.. Synes synd i de jentene som kjørte den bilen for når ulyden er så høy at jeg tror det kommer fra min bil som ligger bak, hvordan er det da inne i den bilen som ulyden faktisk kommer fra??? :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer litt på samme måte på lukter også, da jeg har hatt en bil som brukte litt olje og dryppa gjerne på eksosmanifolden, så ble vant til å "lukte etter feil". Nå bruker ikke bilen min olje, men jeg lukter veldig fort om det er en totakter som kjører i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg på nettet her om dagen, var vell kanskje bimmers som postet det på facebook.

Dinna supraen som blei slått av en E46 M3.

Skulle ha likt å sett ansiktet på begge bmw sjåførene når turboen faktisk slo inn på supraen :police:

Rett frem er det veldig enkelt og greit hk/vekt som betyr noe. At en blodtrimmet supra med så stor turbo at man må vente i evigheter før det skjer noe er jo ikke akkurat ingeniørkunst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...