Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er den mest komplette listen over E-nummer jeg har funnet. Den er på tysk men det burde være mulig og skjønne mesteparten.

Man kan lese mye interessant utav denne. BL.a. at turboen fra 1972 heter E25. Det betyr at utviklingen av den første sekseren og sjueren var påbegynt før den tid. Ellers er jo E7 interessant i disse miljøtider. 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=717724

 

Jeg har gått tom for "liker" igjen, men takk skal du ha. Jeg har heller aldri sett en mer komplett liste over E-nummere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den mest komplette listen over E-nummer jeg har funnet. Den er på tysk men det burde være mulig og skjønne mesteparten.

Man kan lese mye interessant utav denne. BL.a. at turboen fra 1972 heter E25. Det betyr at utviklingen av den første sekseren og sjueren var påbegynt før den tid. Ellers er jo E7 interessant i disse miljøtider. 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=717724

 

 

Det som er litt trist er at man nå innser at man kunne kjøpt seg en rimelig brukt e39/3 om ikke bmw var for fornuftige av seg. Og gjerne en e55 som familiefrakter.

 

Det hadde vært noe det...

 

e39/3 630d, med alt av TRF godsaker.. :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skyggen av BMWs suksess kan det være muligheter for framgang for andre bilmerker.

 

La meg forklare:  Før BMW ble en stor bilprodusent, var BMW et merke man kunne skille seg ut med,  En BMW i innkjørselen signaliserte at man hadde suksess og våget å tenke annerledes.  Med BMW trygt plassert blant de aller mest solgte merkene i Norge, er ikke det lenger et merke man automatisk skiller seg ut fra massen i.

 

Spiller Alfa Romeo kortene sine riktig, er dette en luke deres nye Giulia kan fylle noe av.

 

U0ZzTklY.jpeg

"A leaked document shows possible specs for the various engines coming to the Giulia. The range kicks off with a 2.2-litre diesel with 150bhp, 180bhp or 210bhp. There'll also be a 'Global Medium Engine' (GME) 2.0-litre petrol unit producing 200bhp, 250bhp or 280bhp, and finally the twin-turbo 2.9-litre V6 we've seen already, putting out 490bhp or 500bhp.

The two lower-powered diesels will be available with a six-speed manual or automatic gearbox twinned with rear-wheel-drive, while the top diesel will be all-wheel-drive only. The 2.0-litre petrol will be automatic only, with optional all-wheel-drive, while the top V6 is rear-wheel drive only. The 490bhp unit will be a manual car while the 500bhp model has a choice of manual or dual-clutch automatic transmissions."

Holy shiiiit! Akkurat det dieselgnålet var ikke så interessant, men rwd! Litt dumt med kun automat på bensiner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig utsatt og utsatt den Alfaen der, skulle jo komme i høst men er nå utsatt til midten av 2016. Alt tyder på at Alfa ikke spiller kortene sine riktig. Men for en nydelig bil da, absolutt en bil som gjør det litt mer mangfoldig og spennende å være bilentusiast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, noen her som begynner å bli lei av julesanger allerede?

Eg skal kjøre Ålesund-kr.Sund lillejulaften og tipper det eneste du kommer over på radioen er forskjellige tidspungt i "driving home for Christmas" eller ka i søren den heite [emoji29]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...