Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

I de jeg har kjørt gjennom har det vært et bittelite rødt lys (i selve boksen, ingenting før eller etter), men det lyser jo uansett om man kjører for fort eller ikke, da det bare indikerer at man blir tatt bilde av.

Edit: Kan gi meg jeg, da jeg aldri har blitt tatt, men har aldri lagt merke til noe ekstra lys. Når det er sagt er det relativt sjeldent jeg kjører gjennom fotobokser med gjennomsnittsmåling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle CEen min fikk også stå i fred på veldig mange rare steder faktisk. Midt på karl johan stod den i fred i flere timer... andre fikk bøter der...min fikk bare beundrende blikk :P

Savner virkelig en pen veteranbil i livet mitt as...

Benzeline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de jeg har kjørt gjennom har det vært et bittelite rødt lys (i selve boksen, ingenting før eller etter), men det lyser jo uansett om man kjører for fort eller ikke, da det bare indikerer at man blir tatt bilde av.

Edit: Kan gi meg jeg, da jeg aldri har blitt tatt, men har aldri lagt merke til noe ekstra lys. Når det er sagt er det relativt sjeldent jeg kjører gjennom fotobokser med gjennomsnittsmåling.

Når man passerer boksene, så gir de fra seg et lite rødt lys. Blir man derimot tatt på vei ut av målingen, så står det en lampe rett etter boksen. Denne lyser kun når du faktisk har blitt tatt.

Hvordan analysearbeidet på slutten gjøres vet jeg ikke for å identifisere bilen og sjekke tiden. Men har hvertfall opplevd disse snittmålingene slik når man blir tatt :) i praksis kan man kjøre forbi bilen forran og slippe bot, dersom deg ikke hadde vært noe som holdt styr på bilene som går ut av målingen.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte meg gjennom en fotoboks i Gøteborg forrige helg, og hadde 110 på nåla i 80-sone. Men ingen blits fra boksen dog...har blitt tatt med synlig blits to ganger før i Sverige, men aldri fått bot.

Lurer på om jeg ble passert av noen Bimmers-brukere tidligere i kveld på E6. En hvit E90 og en mørk E39 touring med glorete lykter dro på opp i 200 km/t mellom Moss og Rygge rett før midnatt. Jeg hang meg på, men dessverre svingte de av før jeg rakk å hente dem inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg toppet noe over 100K kilometer på et år med min tidligere Porsche 924. Jeg var på den tiden rundt 20 år gammel og jeg ville heller kjøre en tur med bilen enn å se TV serier som nå er klassiske (f.eks Magnum, P.I.). Det ble spesielt mange turer ut på Hurumlandet og Nesodden, men også inn i landet til Dokka og Hemsedal (svært fine veier den gangen uten politikontroller). Bilen var også mye nedover i Europa til Tyskland, Sveits, Frankrike, Italia og Spania. En Porsche 924 var ikke den hurtigste sportsbilen man fikk på 80-tallet (langt derifra), men den hadde (etter min mening) svært mye å tilby i form av en genuin sportsbilopplevelse for relativt små penger... og klart undervurdert i ettertid av alt for mange... :)

Hei hei, ut på Hurumlandet? Der holder jeg til! Blir ofte noen turer ut langs fjorden for å få "lekt" seg litt, nå har det blitt ny asfalt store deler også, men politiet har lagt sin elsk på å stå i disse områdene.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne skal stå etter siste boks.

normal_1326202906fotoboks4.jpg

Jeg har sett disse blinke gult.

Står også at de skal blinke gult. ikke rødt.

Etter fotoboksene på strekninger med gjennomsnittsmåling står en lysstolpe. Dersom den blinker gult betyr det at du har kjørt for fort, og kan vente deg en bot i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...