Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er på yrkeslandslaget ja! Det er minne for livet! Var selv med på laget i faget; Telekommunikasjonsmontørfaget :) London 2011 :)

 

Det er bare å hardtrene på ALLE detaljer, alt fra verktøyhåndtering til motorbygging :D Kan si med en gang at Japan og Korea er absolutt helt maskiner på dette. Dessverre kan de ikke så veldig mye annet enn det de har trent på, så slike uforutsette ting er der man må hente fordelene ved å faktisk være norsk fagarbeider :)

 

Mine konkurrenter fra Asia hadde trent to hele år på forhånd og alt som ikke var rutine skar seg fort. De synes det er helt utrolig at Norge gjør det så bra til tross for at vi "bare" jobber, og ikke trener på tidligere gitte oppgaver etc. Japanern jeg konkurrerte mot bla. bodde på et slikt internat hvor han trente på oppgaven hver dag. Om han vant ventet det store jobbtilbud, heder og ære. Tapte(ikke 1ste plass) man derimot..

 

Du skal vel til Brasil, og du kommer til å få læregutten "min" med på laget som telekommunikasjonsmontør :)

Det er bare å kjøre på, og nyte konkurransen og opplevelsene fullt ut! Dette er en stor opplevelse!

 

Jeg fikk "gleden" av å følge bilmekanikerne under motordelen av oppgaven, og det merkes at Asia har øvd mye, for her plasseres deler med millimeterpresisjon på arbeidsbordet, alle tolleranser måles også hiver de den sammen igjen på et blunk. HELT RÅTT!

 

Vidar er forøvrig en HERLIG fyr! :)

 

Edit:
Eller har du vært med i VM alt? Mulig jeg ligger litt i forkant :S

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på yrkeslandslaget ja! Det er minne for livet! Var selv med på laget i faget; Telekommunikasjonsmontørfaget :) London 2011 :)

 

Det er bare å hardtrene på ALLE detaljer, alt fra verktøyhåndtering til motorbygging :D Kan si med en gang at Japan og Korea er absolutt helt maskiner på dette. Dessverre kan de ikke så veldig mye annet enn det de har trent på, så slike uforutsette ting er der man må hente fordelene ved å faktisk være norsk fagarbeider :)

 

Mine konkurrenter fra Asia hadde trent to hele år på forhånd og alt som ikke var rutine skar seg fort. De synes det er helt utrolig at Norge gjør det så bra til tross for at vi "bare" jobber, og ikke trener på tidligere gitte oppgaver etc. Japanern jeg konkurrerte mot bla. bodde på et slikt internat hvor han trente på oppgaven hver dag. Om han vant ventet det store jobbtilbud, heder og ære. Tapte(ikke 1ste plass) man derimot..

 

Du skal vel til Brasil, og du kommer til å få læregutten "min" med på laget som telekommunikasjonsmontør :)

Det er bare å kjøre på, og nyte konkurransen og opplevelsene fullt ut! Dette er en stor opplevelse!

 

Jeg fikk "gleden" av å følge bilmekanikerne under motordelen av oppgaven, og det merkes at Asia har øvd mye, for her plasseres deler med millimeterpresisjon på arbeidsbordet, alle tolleranser måles også hiver de den sammen igjen på et blunk. HELT RÅTT!

 

Vidar er forøvrig en HERLIG fyr! :)

 

Edit:

Eller har du vært med i VM alt? Mulig jeg ligger litt i forkant :S

Tøft at det er flere worldskillsveteraner her! :)

Jeg var i VM i Leipzig i 2013, og i EM i Lille i 2014, nå er jeg for gammel til å være med mer :/

Sinnsykt artig opplevelse, VM var SVÆRT (170.000 kvadratmeter).

Motoroppgaven gikk litt så som så i VM, de hadde endret på mye da vi kom ned, elektrisk muttertrekker var blant annet fjernet..

Men i EM ble jeg første som klarte å bli helt ferdig med motoroppgaven alle målinger inkludert, hadde ca 40 minutter til overs :)

Kommer episoder fra selve konkurransen også iløpet av Mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?? Har du brukt tid i begge stolene? (Jeg har bare for å avklare det). Men alle er forskjellig bygd :)De har vel like mye å gjøre i en 520 som i en m5 all den tid de også var tilgjengelige som sportstoler i andre modeller enn m5.Det er ikke sikkert du har alle ledningene på plass i kontakten (spørs på modell og utstyrsnivå), men det er kjapt og enkelt å finne utav. Du trenger strøm, jord, og strøm til lys mener jeg å huske.

 

Det begynner å bli noen år siden jeg kjørte langt i E34 med M5 stoler men en kamerat hadde slike i alcantara og det var gode, suveren sidestøtte men på akkurat komfortbiten var de andre stolene hakket bedre. Men det kan nok varierer fra kropp til kropp ;) Satt i Sveigis sine M5 stoler her forleden og da synes jeg de var bedre enn jeg husket :)

Bilen min er en 1994 modell og da skal veldig mye ligge klart har jeg blitt fortalt, ser iallfall at kontakten er lik og det går flere opp av gulvet enn hva det går videre ifra kontakten og opp i stolen :)

Disse stolene fikk han av meg.:).

Alt av koplinger ligger klart ,er like så her er det plug n play.(Dette er sjekket ut på bilen til Fredrik90:)).

Jeg byttet til m5 stoler og angrer ikke et sekund.Jeg angret første stund men ikke nå.

Bare knall å sitte i.

Ja det var virkelig hyggelig at du donerte disse til meg, det må jeg si :) Kikka litt på trekket i dag og ser ut som om det bare er festet med noen "kroker" som skinnet er dradd over, vi får sette oss ned en dag å forsøke oss litt frem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som du sier med kroker. Grei jobb å få av og på om du har litt tålmodighet med slikt (hvilket jeg ikke har). 94 mod bør det meste ligge klar ja.

Skal jeg kjøre langt og effektivt (stopper for drivstoff eller uholdbart pissebehov) så trenger jeg litt harde stoler med god støtte, og da er det stort sett kun sportssetene som duger for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig. :)

 

Håper det gjelder (halv-) gamle modeller også.

Vi får håpe på det. Nr 2 kan jo brukes på alle modeller så lenge du har det universal festet. Veldig synd at jeg har det festet og har hatt lyst på Gopro lenge. Da må jeg kanskje gå til anskaffelse da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med universalfeste? Er ikke både del to og tre noe BMW kommer med? Uansett så vil den passe de fleste modeller, da nakkestøttene er relativt like. Vil tro grillfestet er ganske universalt også, da det sikkert bare er en plate man putter inn og vrir eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med universalfeste? Er ikke både del to og tre noe BMW kommer med? Uansett så vil den passe de fleste modeller, da nakkestøttene er relativt like. Vil tro grillfestet er ganske universalt også, da det sikkert bare er en plate man putter inn og vrir eller noe.

Universalfestet er del tre. Det er den som brukes til å holde kleshengere, ipader osv fra BMW. Veldig grei å ha, siden mye kan festes i den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt tilbake i tid (mtp. modeller) passer frontmonteringen? Var dette også universalt?

 

Da vet jeg like mye som deg, men det ser ut til å være at den skal skrus inn der tauekroken skal. Isåfall vil jeg tro den passer på de fleste modeller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...