Dweezil Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Apropos sykler: for meg er det en selvfølge å vise hensyn til syklister i veibanen. Må si det er svært sjelden jeg kommer ut for syklister som breier seg og ikke tar hensyn. Det som er langt mer irriterende er motorsykler som tråkler seg forbi saktegående trafikk og presser seg fram på E18. Har forsåvidt ikke noe imot at de kruser forbi køen, men svært mange av dem tar sjanser som setter både dem selv og andre trafikanter i stor fare. sandersander reagerte på dette 1
Clutch Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 senest i dag på vei hjem fra jobb, så havnet jeg bak tre syklister som syklet i bredden og ikke etter hverandre. Det er noe jeg syntes er irriterende, ettersom det gjør det vanskeligere å komme forbi. viser alltid hensyn når jeg skal forbi da For et par dager siden, så var det veiarbeid. Noe som førte til at bilene i min fil måtte stoppe og vente til det ble klart. Når jeg stod foran og skal til å kjøre ettersom det er klart, så kommer det en syklist i full fart forbi meg. ennå jeg blinka og sjekka speila, så var det ikke langt unna det smalt Og jeg skjønner heller ikke hvorfor ikke de kan bruke gang- og sykkelvei når den er fin og fri for grus. Men det var engang tidlig i september, jeg stod i et lyskryss og venta på grønt da det kommer en syklist og steller seg midt mellom meg og bilen ved siden av. Jeg skal rett frem og han ved siden av skal til høyre. Syklisten skulle også rett frem. Men det som var mest irriterende er at han holder seg fast i speilet mitt. Jeg ber han om å la vær, men han slipper ikke.
pautomagi Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Hadde nok blitt en smule sint om en syklist hadde tatt tak i bilen min ja.. Treffer daglig sånne tullinger som skal ligge ikke bare 2 og 3 men helt opp til 5 i bredden. Bare på vei fra jobb i dag lå jeg bak en slik gjeng, 40 i 60 sona. Jeg har ikke sansen for syklister i veibanen enkelt og greit. Holder de farten er det ok men det er vel heller sjeldent at dem klarer over tid. Vikeplikt har dem aldri, følger veien når det passer og snarveier når det passer. (over gangfelt, krysse trafikk og slikt.) Noen her som driver å sykler som kan gi meg ett svar på hvorfor gang og sykkelsti er så vanskelig å bruke hvis det er fin sti ?
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Hadde en syklist støtta seg på min bil, og nekta å fjerne hånda si når jeg spurte så hadde jeg ikke vært sen om å være ute av bilen... wicky124 reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Flytte handen hans fysisk Noen som vil kjøpe en Seigmen billett ? USF verftet i Bergen 17 april. Fredrik 90 og Shattered reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Hva skal du gjøre ute av bilen ? Hva tror du?
Thundercoil Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Hva tror du? Tipper det involverer kyssing Haukefer, sandersander, Kennethe34 og 3 andre reagerte på dette 6
FredrikE24 Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Det hadde vært passende å lene seg på styret til vedkommende Er man litt uoppmerksom er man over ende før man vet ordet av det Blir det noe diskusjon så lente han seg på bilen din først Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk
Shattered Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Virkelig ingen her inne som pleier å spyle de ned med spylervæske? Gjorde jeg før, men i det siste har de ikke ligget overalt når jeg har passert dem.Kom borti en idiot som påsto jeg holdt på å kjøre han ned da jeg lå i feil kjørefelt. For en idiot. Hoppa av sykkelen og ga finger'n. Ville egentlig banke til ham, men det hadde vel blitt helvete.
sandersander Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Kjører til og fra jobb på en vei som alle kondomdressgutta fra Aust- og Vest-Agder sykler på, og kan ikke si det plager meg stort. Har aldri følt behov for å spyle noen, banke noen eller kysse noen. Har vel nesten gått like mye sport i å hate syklister som det går i å sykle Jeg lærte uansett når jeg tok lappen at man skal legge seg helt ut i andre felt uansett om det er sykkel eller bil som skal passeres, så om de sykler en eller fem i bredden betyr ikke så mye. Når det er sagt, så er jeg helt enig i at det er drøyt å lene seg på bilen, det hadde jeg ikke likt, men hadde nok ikke banket noen av bare den grunn. Skulebollen, Dweezil, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4
humpfy Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Vel, som en engasjert syklist - og bilist - har je noen synspunkter rundt dette temaet. Hva gjelder å sykle i bredden er dette først og fremst med hensyn på det sosiale aspektet samt treningsutbytte. Ved å ligge på rekke havner man som tidligere nevnt i dragsuget av mann/kvinnen fremfor. I sykkelritt vil dette være en fordel, på treningstur kanskje ikke. Å sykle 3-n stk. i bredden er selvsagt idioti, 2 holder i massevis. Dette er sjeldent et problem da dyktige syklister holder svært kort avstand mellom seg om det kommer bil, særlig med en utenfor hvitstripa Før dere blir oppgitt og irritert vil jeg nevne at det - etter min mening - er forskjell på å sykle i bykjernen og på landeveien. Syklister trener langs landeveien med mindre trafikk (gjerne tidlig i helgedager eller sent ukedager). Bykjernen er en ren transportetappe og sykles på rekke, det er ikke her treningsmålene oppnås. De som sykler i byen er mosjonister, ikke syklister. En annen ufravikelig regel kan man lese i vegtrafikkloven. Syklister som sykler i veibanen er å anse som deltakere i trafikkbildet på linje med bilister - og skal forholde seg til denne del av lovverket. Det være seg stoppe på rødt, holde seg unna gangfelt, opprettholde vikeplikt ig gjøre seg minst mulig i trafikkbildet. Fortauet er forbeholdt mosjonister. De skal selvsagt følge det gjeldende regelverket for denne delen av trafikkbildet. Det være seg stoppe på rød mann/kvinne, holde seg unna veibanen etc. Såfremt det er sykkelsti jeg kan benytte med mine smale sykkelhjul (som er minst like kostbare som gjennomsnittsfelger her inne) benytter jeg selvsagt denne. Desverre er disse oppstykket o vanskelige å følge om man sykler turer på en del mil. Det krever planlegging, som igjen fører til at jeg blir å treffe i vegskulderen mens jeg gjør meg kjent med nye ruter. Da selvsagt gjerne på skau-siden av hvitstripa. Jeg oppfordrer alle til å ta det meste med et smil, eller si fra på en fornuftig måte. Jeg lener meg aldri på biler, sykler farlig nære skauen og følger trafikkreglene på transportetappen gjennom byn. Likevel blir jeg spylt ned, gassa ned med eksos ved forbikjøring (lastebiler spesielt) og utsatt for livsfarlige forbikjøringer med påfølgende finger i takluka. Til dere det gjelder: Skjerp dere, si fra på en fornufig måte. Ikke rart det er krig i verden. Til dere som tar ned ruta, bruker blink, nødblink, bremselys, kort tut eller langlys - Takk, jeg tar det til etterretning! bimmerR, Dweezil, Fredrik og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2015 Skrevet April 10, 2015 Kjører til og fra jobb på en vei som alle kondomdressgutta fra Aust- og Vest-Agder sykler på, og kan ikke si det plager meg stort. Har aldri følt behov for å spyle noen, banke noen eller kysse noen. Har vel nesten gått like mye sport i å hate syklister som det går i å sykle Jeg lærte uansett når jeg tok lappen at man skal legge seg helt ut i andre felt uansett om det er sykkel eller bil som skal passeres, så om de sykler en eller fem i bredden betyr ikke så mye. Når det er sagt, så er jeg helt enig i at det er drøyt å lene seg på bilen, det hadde jeg ikke likt, men hadde nok ikke banket noen av bare den grunn. Av ren nyskjerrighet, hvem snakker om å begynne å banke opp folk? Kan ikke se å ha lest det noe sted her.. Likevel blir jeg spylt ned, gassa ned med eksos ved forbikjøring (lastebiler spesielt) og utsatt for livsfarlige forbikjøringer med påfølgende finger i takluka. Da frister det å si som Jeremy Clarkson.... "Get a car"
Skårholen Skrevet April 11, 2015 Skrevet April 11, 2015 Kjørte forbi en syklist her om dagen, jeg satte opp farta til litt over grensa så jeg hadde litt fart når jeg kom forbi + ladetrykk. Brå slappgassen akkurat på sia av syklisten, skal si han skvatt, ørepropper er fint sier dem.. hørte ikke at jeg kom men så ut som han fikk det med seg hehe. Shattered, Weiders og Diiesel reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg