Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må huske at det er en del utgifter utover lønn også da :P

Nemlig, som regel er det vel verkstedet som "drifter" butikken (veldig grovt sagt). Så er ikke kun menkanikkerens lønn, strøm, leie av bygg og verkstedmateriell som skal betales, men resten av sjappa også. Uansett om dette ikke gjelder nesten alle (noe jeg tror det gjør) er det langt mere en 250,- timen i utgifter. 

Skrevet

Det syns jeg var litt i overkant. Foretok samme service på forrige 330i'en jeg hadde og da hadde jeg med olje og filter selv, husker ikke hva jeg ga, men tror det var under halvparten av det.

Skrevet

Syns det var noke drøyt sjøl.. Tenkte det var greitt å følge servicehefte på M5'n, men til den prisen leier eg meg en bukk å fikser det sjøl sett bortifra 4-hjulskontrollen, synes ikkje stempelet er verdt prisen.

Skrevet

det var dyrt ja! Ring litt rundt og sjekk :) Er godt og ha stempelet.

Hjulstilling ligger vel på 1500/2000? Bremseveskebytte 700 og oljeskift 1000 ca.? Tipper om du ringer litt rundt får du det nedi 4000 :) Biltreff i Førde som er såpass dyre?

Skrevet

Biltreff i Førde som er såpass dyre?

Snakker om Biltreff, de tok i overkant av 11000,- for EU-kontroll, oljeskift, bræmsevæske, pollenfilter og bremseklosser fremme.. Tar seg bra betalt synst jeg..

Skrevet

Kom ett bud 150.000 kr høyere enn vårt nå, så der røyk vi....

Kjedelig, men det kommer alltids nye hus. :)

Ellers så kan dere komme hit å kjøpe vårt. :D

Skrevet

Prata nettopp med en kompis som er mekaniker på Frydenbø på Sandane :) Kan anbefale han, han rekna med ca. 3500 for jobben

Send en PM om du vil ha kontaktinfo :)

Skrevet

Prisene på verksteder er sinnsyke, tviler på at verkstedene har såå store kostnader. Tenk på snekre, rørleggere og kjølemontører osv. Jeg som jobber som kjølemontørlærling raller sammen med en annen dog, men senere skal jo jeg ha bil med akkurat samme verktøy. Og verktøyet i bilen vi bruker daglig koster et sted mellom 150-200k, samt bilen koster 400k når den ble kjøpt ny. Og bilen taper verdi, et verksted holder verdien sin veldig ofte evt øker. Samt at vi har et lager som vi leier til 7k i mnd, vi tar 650kr i timen. Og jeg vil tro at et verksted typ møller som har mange ansatte vil ha mindre kostnader pr pers enn oss.

Skrevet

Kom ett bud 150.000 kr høyere enn vårt nå, så der røyk vi....

Det som er fint med budgivining er at selv om det foreligger et høyere bud betyr ikke det nødvendigvis et avslag på deres. Selger står fritt til å forkaste eller godta ethvert bud og står således fritt til å velge et lavere bud enn det høyeste. I de fleste tilfeller vil riktignok pris være det mest avgjørende, men det er ikke rent så sjeldent at gamlemor på 80 år selger til menneskene hun liker og som har gitt uttrykk for at de vil ta vare på eplehagen enn til de med det høyeste budet. I mange tilfeller er også forbeholdene og overtagelsesdato urimelig å etterkomme for selger, og dersom man kan tilby bedre vilkår (men lavere pris) hender det at man får tilslag. 

Skrevet

Spørs når du tenker, men kan bidra jeg. Driver med detaling som hobby og holder til mellom Gardermoen og Oslo :)

Stor takk til ahj for særs bra utført jobb på e61en min. Hyggelig kar som kan sakene sine!

Skrevet (endret)

Verksteder (både merkeverksteder og autoriserte uavhengige verksteder) i Ålborgområdet og nordover (Hirtshals, Hjørring, Frederikshavn etc.) satser nå mer og mer på norske kunder. Med timepriser på rundt 475-500 kroner inkl. mva kan det ofte lønne seg å sende bilen til Danmark. Verkstedene sørger sogar for transport til og fra fergen for bilen (+ evt. sjåfør). Verkstedprisene i Norge er ofte timmelig håpløse, men det blir helt feil å gi verkstedene all skylden for dette. Det er det generelle kostnadsnivået som er for høyt... "alle" sender naturligvis bare regningen videre.

Endret av Fredrik
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...