Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man er kravstor når man ikke vil ha felles vaskerom med andre beboere...lurer på hva jeg er da. Mitt krav var ikke rekkehus, to bad, solfylt veranda, store stuevinduer, hjemmekino, nybygg (orker ikke ha noe andre ha bodd i), sentralstøvsuger, åpen kjøkkenløsning, varmekabler i ganger og bad, bobblebad, 300 liters varmtvannsbreder, dimmere på alle taklamper OG jeg skulle ikke måtte selge noen av bilene mine for å kjøpe hus. Men så må jeg også legge til at man får enormt mye mer hus for pengene her i lille Arendal kontra storbyene, og ett lokalt fenomen er at det er billigere å bygge nytt...samt at jeg får tilgang på veldig mye av utstyret i huset igjennom jobb. Så de aller fleste krava mine ble iallfall innfridd og det er jeg fornøyd med, eneste kravet som ikke gikk igjennom var plassen huset ligger på. Jeg ønsket å bo i det området av Arendal jeg er oppvokst, men da kunne jeg lagt på minst en mill til på prisen og det er det ikke verd. Men jeg har skrevet meg opp som interessert på en del tomter i det aktuelle området så det blir nok med tiden, selv om jeg ser mørkt på å begynne å bygge igjen....

Men ja, jeg er enormt kravstor. Men det synes jeg vi kan unne oss i dagens velferds samfunn :)

Noe økonomisk hjelp må du ha fått. Hvis det var så enkelt å ha så mye som du har (bl.a helt ny enebolig og nyere F10 530d) uten noe form for hjelp (startkapital/arv, kausjon etc.) når man er rundt 25 år gammel ville veldig mange ha hatt det samme og det har de ikke. På den annen side koster nok en liten treværelses leilighet i et nogenlunde fornuftig strøk i Oslo det samme som et nytt hus koster i Arendal, men en nyere F10 530d er dyr uansett. Jeg synes også at du er ekstremt kravstor, men det kan man tillate seg å være når man har råd til det... :) 

Skrevet

Jeg er 25år, med kausjonister hjemmefra og bor på 30kvm...og har en ti år gammel femmer i gata.

Fredrik90, er du lottomillionær ? :roll:

Skrevet

Da har jeg henta nye bilen! Jepp, ingen firerdiesel det her[emoji6] Det kan Thundercoil skrive under på[emoji1] Bilde fra Indre Arna![emoji4]

b3d02091ea44d723a6cbbe00ba7f3003.jpg842558594303b2bf453798af8c05813b.jpg

Du har kjøpt Scania og m3 til 600.000 og eneste inntekten du har er lastebilsjåfør??? :P

Skrevet (endret)

Hey, orker ikke lage en ny tråd siden det er en minor ting. og folk her inne er så behjelpelig. 

gummilista rundt førervindu sitter ikke helt til vindu. Er vel ca 30-40 cm der det er en glippe fra vindu til lista. Ka jeg bør kjøpe for å dette der? Silikon? fug? Går vel utifra at når det regner så drypper det ned i motorrommet. 

Og jeg bor i Stavanger, så regn har vi nok av.

Noen som har lyst å sende meg en link på det jeg trenger  :)

Endret av henrikhoe
Skrevet

Noe økonomisk hjelp må du ha fått. Hvis det var så enkelt å ha så mye som du har (bl.a helt ny enebolig og nyere F10 530d) uten noe form for hjelp (startkapital/arv, kausjon etc.) når man er rundt 25 år gammel ville veldig mange ha hatt det samme og det har de ikke. På den annen side koster nok en liten treværelses leilighet i et nogenlunde fornuftig strøk i Oslo det samme som et nytt hus koster i Arendal, men en nyere F10 530d er dyr uansett. Jeg synes også at du er ekstremt kravstor, men det kan man tillate seg å være når man har råd til det... :)

Nope, ingen kausjonist, kun en oppspart egenkapital :)

Jeg har helt siden jeg fikk min første ordentlige jobb som 17 åring vært utrolig glad i å jobbe mye, jeg har i alle år jobbet og virkelig stått på når andre har gått hjem for dagen. Jeg har rett og slett vært i stand til å spare penger til startkapital og dette har min samboer også vært flink å fått til. Når vi kjøpte/bygget huset så hadde jeg E90 325d og ikke F10, altså en langt billigere bil som jeg hadde betalt ned gjelden på ved hjelp av en ryddig og målbestemt nedbetalingsplan. Jeg er jo også det som kan kalles en sær person, jeg drikker ikke alkohol, jeg hverken røyker eller snuser, ikke er jeg forfengelig i klesveien. Men jeg prioriterer virkelig det jeg brenner og det er bil og BMW, derfor bruker jeg nok litt flere penger en folk flest på bil og i mitt tilfelle F10en. Det er min hobby og lidenskap, alle med fast jobb og nogen lunde ryddig økonomi kan ha F10 530d her i Norge. Koster ikke stort mer enn en godt utstyrt ny Passat, en bil svært få hever øyenbrynene for.. Jeg er kravstor men jeg er heldig og kommer veldig lett til slike ting via jobben som hever standarden på boligen, så det er også med tanke på videre verdi og videre salg jeg hadde mye av disse kravene som jeg hadde.

Fredrik90, er du lottomillionær ? :roll:

Selger narkotika...

Skrevet (endret)

Ikke ofte jeg gratulerer folk på forumet, men MFjeld må få en grattis. Er vel hvert skuddår noen her på forumet kjøper såpass fete doninger samme uke. Elsker at noen velger V8 og manuell fremfor diesel og automat.

Endret av Werther
Skrevet

Da har jeg henta nye bilen! Jepp, ingen firerdiesel det her[emoji6] Det kan Thundercoil skrive under på[emoji1] Bilde fra Indre Arna![emoji4]

b3d02091ea44d723a6cbbe00ba7f3003.jpg842558594303b2bf453798af8c05813b.jpg

Gratulerer så mye med drømmebil! :D og manuell da gitt :wub:

Skrevet (endret)

Nope, ingen kausjonist, kun en oppspart egenkapital :)

Jeg har helt siden jeg fikk min første ordentlige jobb som 17 åring vært utrolig glad i å jobbe mye, jeg har i alle år jobbet og virkelig stått på når andre har gått hjem for dagen. Jeg har rett og slett vært i stand til å spare penger til startkapital og dette har min samboer også vært flink å fått til. Når vi kjøpte/bygget huset så hadde jeg E90 325d og ikke F10, altså en langt billigere bil som jeg hadde betalt ned gjelden på ved hjelp av en ryddig og målbestemt nedbetalingsplan. Jeg er jo også det som kan kalles en sær person, jeg drikker ikke alkohol, jeg hverken røyker eller snuser, ikke er jeg forfengelig i klesveien. Men jeg prioriterer virkelig det jeg brenner og det er bil og BMW, derfor bruker jeg nok litt flere penger en folk flest på bil og i mitt tilfelle F10en. Det er min hobby og lidenskap, alle med fast jobb og nogen lunde ryddig økonomi kan ha F10 530d her i Norge. Koster ikke stort mer enn en godt utstyrt ny Passat, en bil svært få hever øyenbrynene for.. Jeg er kravstor men jeg er heldig og kommer veldig lett til slike ting via jobben som hever standarden på boligen, så det er også med tanke på videre verdi og videre salg jeg hadde mye av disse kravene som jeg hadde.

Selger narkotika...

Mener du sa på forumet her at du helt eller delvis fikk førstebilen din? En passat eller noe? Og at en slektning er snekker eller noe i den duren? 

edit: No offence. Men har dere først valgt å diskutere det her så bør vel hele historien tas med? 

Endret av TRF-Racing
Skrevet

Vunnet i lotto M|Fjeld? :P Grattis med drømmebil!

Ang. bolig, kjøpte min første leilighet nå i desember som var, kan ikke si jeg angrer på det akkurat... 72m2 bygd i 2011 med gode solforhold, gangavstand til både sjø og fjell i tillegg til kort vei til butikk etc. Eneste "problemet" er at det er et par mil hver vei til jobb, men det går helt greit ettersom jeg liker å kjøre bil. Når sant skal sies, så er ikke kupeen til en F31 det værste stedet å oppholde seg heller. :)

Skal forøvrig til med terrassebygging nå snart, ligger an til å gå for den enkle løsninga og hyre noen til å bygge for meg, men det er dyyrt.. Skal ha rundt 30m2 terrasse på bakkeplan og da blir det fort et par titalls tusen. Noen som tilbyr seg å bygge for meg? Byr på grillmat og pils som lønn for strevet :beer:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...